کد خبر: ۷۵۱۹۹
زمان انتشار: ۱۳:۵۵     ۰۲ شهريور ۱۳۹۱
هم اندیشی:خبرگزاری ایسنا و به تبع آن تابناک و عصر ایرا ن در آستانه اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران، در اقدامی سوال برانگیز، اقدام به انتشار گزارشی از10کشور ثروتمند جهان اسلام کرد
هم اندیشی؛ خبرگزاری ایسنا  بدون توجه به سایر شاخصه های توسعه ای هم چون درآمد سرانه، امید به زندگی، بهداشت، تولید ناخالص ملی GPG، اقدام به انتشار چنین گزارشی کرد که بلافاصله توسط سایت های هم سو هم چون عصر ایران و تابناک انتشار یافت. 

قابل ذکر است برای سنجش رتبه توسعه یافتگی کشورها از عناصر ومولفه های گوناگونی استفاده میشود که تولید ناخالص داخلی (PPP) یکی از آنهاست.

این اقدام ناشیانه ومعیار قرار دادن یک مولفه از مولفه های توسعه بر فرض صحت آن بیشتر به دلیل نبود نام ایران در این فهرست انجام شده است که نمی تواند لزوما نشانگر سطح توسعه یافتگی بیشتر این کشورها نسبت به ایران باشد.

این در حالی است که براساس آمار صندوق بین المللی پول در سپتامبر 2011 ، تولید ناخالص داخلی ایران بر حسب برابری قدرت خرید به رقم 930 میلیارد دلار بین المللی افزایش یافته و بدین ترتیب رتبه هفدهم را بین 183 كشور به خود اختصاص داده است. استرالیا، تایوان، لهستان و آرژانتین نیز به ترتیب با ۹۱۹، ۸۸۶، ۷۶۷ و ۷۱۱ میلیارد دلار بین المللی؛ رتبه های ۱۸ تا ۲۱ را پس از ایران کسب نموده اند.

شانتاژخبرهای ناقص این چنینی قطعا به دور از انصاف وخارج از رسالت اطلاع رسانی صادقانه سایت های فوق است. به خصوص در زمانی که کشور ما تا چندی دیگر میزبان  اجلاس سران  کشورهای جنبش عدم تعهد وبزرگترین رویداد بین المللی خواهد بود.

ای کاش این سایتها در کنار این اقدام، شاخصه های مربوط به امید به زندگی رشد، اقتصادی، بهداشت و تولید ناخالص ملی(gpg) و همچنین رشد سالیانه اقتصادی ایران را ذکر می کردند تا در تبیین رسالت رسانه ای خود صداقت بیشتری با مردم به خرج داده ومثل بازنمایی اخبار سوریه یک طرفه به قاضی نمی رفتند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۴ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۱
۰
۰
شاخص های توسعه ای که به رفاه اجتماعی منجر نشه چه ارزشی داره؟
پاسخ
حمیدرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۶ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۱
۰
۰
خداوند فرمود:
وجعل لکم السمع و البصار و الافئده قلیلا ما تذکرون
سوره مبارکه نحل
به راستی ای کاش قلبهایمان را باز می کردیم
تا گوش ها وچشم هایمان روشن می شد به حقایقی که گاهی از آن فراری هستیم
خداوند هدایتشان کند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها