کد خبر: ۷۷۹۹۴
زمان انتشار: ۱۱:۵۶     ۱۸ شهريور ۱۳۹۱
رئیس ستاد پروژه مهر از نواختن زنگ بازگشایی مدارس با حضور رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش در یکی از مدارس جنوب شهر تهران خبر داد و گفت: بیش از 800 هزار معلم برای آغاز سال تحصیلی جدید آموزش دیده و ساماندهی شده اند.
مهر، ابراهیم سحرخیز گفت: سال تحصیلی 92 - 91 از جمله سالهای تحصیلی است که مسئولان آموزش و پرورش همه فعالیتهای خود شامل ثبت نام، برگزاری دوره های آموزشی، ساماندهی نیروی انسانی را دو ماه زودتر انجام داده است و هم اکنون وزارت آموزش و پرورش آماده آغاز سال تحصیلی جدید است.

وی افزود: بیش از 90 درصد دانش آموزان ثبت نامهای خود را در زمانهای اعلام شده انجام داده و بسیاری از آنها نیز هنوز نامشان وارد سامانه ثبت نام نشده است.

سحرخیز با اشاره به ایجاد پایه جدیدالتاسیس ششم ابتدایی از مهر امسال گفت: بیش از 60 هزار معلم برای پایه ششم ابتدایی در نظر گرفته شده است که همه این معلمان آموزشهای لازم را در طول تابستان دیده اند و همچنین کلاسهای رفع اشکال نیز در طول سال تحصیلی برای معلمان پایه ششم و دوم ابتدایی در روزهای 5 شنبه برپاست.

رئیس ستاد پروژه مهر درباره تعداد کلاس های تامین شده پایه ششم ابتدایی نیز توضیح داد: 60 هزار کلاس درس پایه ششم ابتدایی برای دانش آموزان این مقطع در نظر گرفته شده است که 20 هزار کلاس به صورت کلاسهای چند پایه و 40 هزار کلاس نیز به صورت مستقل در پایه ششم تامین شده است.

به گفته سحرخیز، سازمان نوسازی مدارس کشور نیز همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید تمامی کلاس ها و یا مدارسی را که نیاز به نوسازی و بهسازی دارد، انجام داده و هم اکنون تمامی مدارس کشور آماده میزبانی از دانش آموزان هستند.

ثبت نام نشده ها نگران نباشند

وی درباره اینکه برخی از دانش آموزان ممکن است به دلیل جابه جایی منازل مسکونی هنوز ثبت نام نشده اند، گفت: والدینی که هنوز و بنا به مشکلاتی هنوز اقدام به ثبت نام دانش آموزانش نکرده اند، نگران نباشند و این افراد می توانند در فرصت باقی مانده اقدام به ثبت نام فرزندان خود کنند.

رئیس جمهور زنگ مهر را به صدا در می آورد

رئیس ستاد پروژه مهر درباره حضور وزیر آموزش و پرورش در مناطق زلزله زده نیز افزود: زنگ شکوفه ها با حضور وزیر آموزش و پرورش در 29 شهریور ماه جاری در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی به صدا در می آید و زنگ بازگشایی مدارس نیز با حضور رئیس جمهور در یکی از مدارس جنوب شهر تهران نواخته می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها