کد خبر: ۷۸۹۱۲
زمان انتشار: ۱۰:۵۷     ۲۳ شهريور ۱۳۹۱
اخیرا در انگلیس گزارشی منتشر شده است که نشان می دهد به دنبال بحران اقتصادی، شمار خودکشی ها در سه سال اخیر 1000 مورد افزایش یافته است.
به گزارش 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، بسیاری از مردم و رسانه های غرب روز ۲۴ اكتبر سال ۱۹۲۹ ميلادي را به یاد دارند. روزی که بورس وال استريت نيويورك با بزرگترين بحران جهان سرمايه داري مواجه شد و از آن به عنوان «پنجشنبه سياه» ياد مي كنند.

در اين روز كه يك روز پنجشنبه بود، قيمت سهام در بورس وال استريت به شدت سقوط كرد. شايعات لحظه به لحظه در وال استريت و خيابان هاي جنب آن دهان به دهان مي گشت. بازارهاي بورس شيكاگو و بوفالو تعطيل شدند، موج خودكشي ها به راه افتاد و در ساعات اوليه ۱۱ نفر از مشهورترين بورس بازان خودكشي كردند.

بحران سهام بورس موجب شود تا ظرف ۳ سال سطح توليد صنعتي ۵۴ درصد كاهش يابد و تبعات آن از جمله افزایش خودکشی در اقشار مختلف مردم، روزهای تلخی را در تاریخ غرب رقم زد.


پس از گذشت سالها از آن دوران سیاه، بحران اقتصادی باعث افزایش شدید موارد خودکشی در انگلیس و فرانسه شده است و خاطرات آن روزها را زنده کرده است. کارشناسان اجتماعی معتقدند افزایش خودکشی ها بویژه در بین بیکاران، پیامد ناشناخته بحران اقتصادی کنونی است.

بیکاران به علت دور بودن از نظارت های پزشکی اغلب با پریشانی روانی و اجتماعی مواجه می شوند که پیامدهای آن می تواند غمبار باشد. اینکه بحران می تواند باعث افزایش احتمال خودکشی شود از مدتها پیش موضوعی شناخته شده است.

اخیرا در انگلیس گزارشی منتشر شده است که نشان می دهد به دنبال بحران اقتصادی، شمار خودکشی ها در سه سال اخیر ۱۰۰۰ مورد افزایش یافته است. در فرانسه نیز بین سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ شمار خودکشی ها ۷۵۰ مورد افزایش یافته است.

در این بین باید گفت علاوه بر بیکاری، افزایش شدید بدهی ها و ترس از ناتوانی در بازپرداخت آنها از عوامل اصلی افزایش خودکشی هاست. کارشناسان بر این باورند که ترس از طرح های اجتماعی یا اخراج از محل کار می تواند باعث افزایش احتمال خودکشی شود و تجربه تلخ "پنج شنبه سیاه" را برای مردم اروپا زنده کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها