کد خبر: ۷۹۸۸
زمان انتشار: ۱۲:۲۳     ۱۹ دی ۱۳۸۹
رئيس فرهنگستان علوم اسلامي با بيان اينكه جريان تجدد امروز ادامه جريان سقيفه است، گفت: در مقابل جريان تجدد، جريان ولايي قرار دارد كه اين جريان از علي(ع) سرچشمه گرفته است.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمهدي ميرباقري در همايش تجليل از پيرغلامان امام حسين(ع) در سخناني با اشاره به اينكه اگر جامعه هنري مقدم بر زمان باشد مي‌تواند جامعه هدف را به پيش ببرد، اظهار داشت: هنر در دنياي معاصر منجر به اصلاحات اجتماعي مي‌شود.
وي با اشاره به اينكه هنر ابزاري براي انقلاب اجتماعي است، تصريح كرد: غربي‌ها در تلاش هستند كه نگرش‌ها و مطالبات جامعه را به سمت جامعه متجدد سوق دهند.
رئيس فرهنگستان علوم اسلامي با اشاره به استفاده غرب از ابزار هنر اظهار داشت: بعيد است كه ما بتوانيم همانند غرب از ابزار هنر براي ترويج دين مبين اسلام بهره بگيريم و هنر را در راه تعالي اسلام به كار بنديم.
وي با بيان اينكه جريان تجدد امروز ادامه جريان سقيفه است، تصريح كرد: در مقابل جريان تجدد، جريان ولايي قرار دارد كه اين جريان از علي(ع) سرچشمه گرفته است.
ميرباقري با بيان اينكه اين دو جريان به دنبال جامعه مطلوب خود هستند، خاطرنشان كرد: احساس هنرمند ما اين است كه بايد روابط اجتماعي را بر اساس دنياي غرب بسازد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اهميت واقعه عاشورا در طول تاريخ تاكيد كرد: عاشورا نقطه‌اي است كه ظرفيت ايجاد بصيرت در آن بسيار فراوان است.
رئيس فرهنگستان علوم اسلامي بيان داشت: در عاشورا جلالت به حدي است كه اگر تجلي كند صف بندي تاريخي ايجاد كرده و عاشورا واقعه‌اي است كه شبكه باطل و تمام شبكه خباثت را معرفي مي‌كند.
وي تصريح كرد: عاشورا حادثه‌اي است كه مي‌تواند بصيرت و موضع‌گيري تاريخي ايجاد كند و محور ايجاد بصيرت به سمت ظهور باشد.
ميرباقري افزود: عاشور اين ظرفيت را دارد كه همه عالم را به سمت ظهور ببرد به شرط اينكه در اين بخش سرمايه‌گذاري لازم صورت گيرد.
وي با بيان اينكه ابزار ايجاد انتظار همين عزاداري‌ها بوده است، گفت: غربي‌ها به اين مسئله پي برده و مي‌گويند بايد رابطه شيعه با عاشورا و انتظار قطع شود تا آنها بتوانند به اهداف خود برسند.
رئيس فرهنگستان علوم اسلامي با اشاره به نقش مداحان، سخنرانان و پيرغلامان مكتب حسيني تصريح كرد: در موج فتنه‌هاي غرب اين روضه‌ها و مجالس عزاداري بود كه منجر به ايجاد بصيرت در مردم شد.
وي با بيان اينكه اقامه عزاداري اقامه ولايت است، اظهار داشت: اگر عزاداري سيدالشهدا در عمق جامعه نفوذ كند، جامعه تجلي‌گاه ولايت خدا مي‌شود.
ميرباقري با اشاره به اينكه پيرغلامان توانسته‌اند كه قلوب بسياري از مومنان را متحول كنند، ادامه داد: در بيان عاشورا بايد همه ابعاد سياسي، اجتماعي، عرافي و حماسي آن بيان شود.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها