کد خبر: ۸۰۳۳۳
زمان انتشار: ۱۲:۰۷     ۳۰ شهريور ۱۳۹۱
هم اندیشی: وقتی که جشنواره  کهکشانی بیست ونهم فجر  با تمام ستاره هایش به پایان رسید دیگر همه جشنواره سی ام را جشنواره ای ضعیف با فیلم های نه چندان قوی از کارگردانان بازهم نه چندان مطرح تصور می کردند.

چرا که در جشنواره بیست ونهم همه بودند از ابراهیم حاتمی کیا گرفته تا مسعود کیمیایی وازداریوش مهر جویی وکمال تبریزی بگیر تا اصغر فرهادی  ومیرکریمی و ده نمکی والی آخر.

وطبیعی بود که این افراد برای جشنواره بعدی فیلم نخواهند ساخت. واستراحت خوهند کرد.

اما جشنواره سی ام همه را مات کرد ونشان داد سینما ی ایران همان نامهای همیشگی  وگاها پر ادعا که گویی سینما را برایشان از ناف بریده اند نیستند!

 جشنواره سی ام  به حدی فیلم خوب زیاد داشت که جناب منتقد قانع نشدنی، مسعود خان فراستی را هم راضی کرد.

منتقدی که اگراز فیلم ها مورد علاقه اش در سینمای ایران بپرسی تعدادش به اندازه انگشتان دودست هم نمی رسد!

اما دراین جشنواره رسما دست به تمجید سه فیلم زد(قلاده های طلا،روزهای زندگی ،وگشت ارشاد). اما جدای از همه این ها این جشنواره با اینکه مدت زیادی ازآن می گذرد وشاید نوشتن  این مطلب  برایش کمی دیرباشد، فیلم هایی داشت که شورِ شیرین دیگری به سینمای دفاع مقدس داد تا دوباره شاهد دیدن فیلم های فاخر دراین ژانر فراموش  شده وگاها به انحراف رفته باشیم. فیلم هایی که حداقل خلاف جریان دفاع حرکت نکردند.!شور شیرین و روزهای زندگی و ...

در آستانه هفته دفاع مقدس  شبکه دو سیما در اقدامی شایسته دست به پخش این دوفیلم در جشنواره فیلم های هفته دفاع مقدس خود کرده است

دوفیلم خوب جشنواره سی ام که تازه از پرده پایین آمده اندوبسیاری منتظر بودند تا آن را در شبکه نمایش خانگی ببینند،قرار است دوم وچهارم مهرماه از صداوسیما پخش شوند.

روزهای زندگی آخرین ساخته پرویز شیخ طادی که دیدنش برای هرکسی که ندیده توصیه می شود، فیلمی است که توانست هم منتقدین وهم تماشاگران راراضی نگه دارد والبته جایزه بهترین کارگردانی وبهترین فیلم را نیز از آن خود کند و انصافا توانست در مدیوم سینما روزهای زندگی آن روز ها را خوب به تصویر بکشد. لازم بذکر است که پرویز شیخ طادی شکارچی شنبه را هم خوب کارگردانی کرده بود.

روزهای زندگی چهارم مهرماه ساعت 21از شبکه 2 سیما به روی آنتن می رود.


اما جواد اردکانی هم نشان داد حرف های زیادی برای گفتن دارد. او باشور شیرین حلاوتی عجیب به سینما ها داد وشیرینی  چند روز آخر روزهای زندگی شهید کاوه را به کام تماشاگران  هدیه کرد. دوم مهرماه همان ساعت 21شورشیرین خونمایی خواهد کرد.


البته زخم "شانه حوا" نیز در این هفته از همین شبکه پخش می شود.وحمله به اچ  3نیز که در دوره خود سه سیمرغ بلورین از جشنواره فجر را برد دوباره با پخش خود تداعی کننده خاطرات سالهای دور خواهد بود...





اکبر شهبازی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها