کد خبر: ۸۰۴۱۹
زمان انتشار: ۲۱:۲۷     ۳۰ شهريور ۱۳۹۱
حال آیا علی رغم اتحاد ترکیه با سران استکبای دنیا و همراهی آشکار مقامات این کشور با دشمنان فرهنگ و تمدن، اردوغان به نان نخورده ی خاتمی خواهد رسید یا اینکه نهایتا این طرح نیز با نشستن در کنار دخترکان ایتالیایی و مصافحه با آنان به پایان خواهد رسید؟

رجب طیب اردوغان (نخست وزیر ترکیه) با خشونت آمیز خواندن اعتراضات مسلمانان علیه ساخت و نمایش فیلم موهن به ساحت پیامبر اسلام (ص) آن را محکوم کرد. وی همچنین حمله به سفیر آمریکا در لیبی که منجر به کشته شدن وی شد را یک عمل تروریستی معرفی کرد. اردوغان که در دفتر شخصی خود و در جمع خبرنگاران ترکی که او را در سفرش به بوسنی و هرزگوین همراهی کرده بودند سخن می گفت همچنین تصریح کرد که اهانت به پیامبر (ص) با آزادی بیان ارتباطی ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل بی باک، مواضع عجیب و متناقض ماههای اخیر مقامات ترک باعث گردیده است که روزنامه تاگس اشپیگل آلمان از برنامه ترکیه برای رهبری در خاورمیانه و جهان اسلام سخن به میان آورد.

تاگس اشپیگل آلمان نوشت: اردوغان قصد دارد تا در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک استانداردهای بین المللی مطرح کند که در آنها مرز بین آزادی بیان و احترام به ادیان حفظ شوند. اردوغان در رابطه با این موضوع تشکیل یک کنفرانس بین المللی در چهارچوب طرح های سازمان ملل با نام "اتحاد تمدن ها" را پیشنهاد خواهد کرد که ریاست آن به عهده دو کشور ترکیه و اسپانیا خواهد بود. به گفته اردوغان، ترکیه خود نیز قصد دارد قوانینش را تغییر دهد تا مرز اهانت به ادیان و اظهار نظرات مجاز، صریحا از هم تشخیص داده شوند.

تاگس اشپیگل معتقد است که طرح اردوغان چشم اندازی برای پیروزی ندارد زیرا کشورهایی از قبیل امریکا حاضر نیستند زیر بار قوانین اعضای سازمان ملل بروند اما این موضوع برای اردوغان اهمیتی ندارد. از اظهارات نخست وزیر ترکیه مشخص می شود که آنها به دنبال رهبری در خاورمیانه هستند از همین رو اردوغان تصمیم دارد در نیویورک به نمایندگی از جهان اسلام صحبت کند.

تاگس اشپیگل در ادامه می نویسد در عین حال دولت ترکیه به این موضوع آگاه است که باعث آزار آمریکا نشود زیرا به حمایت واشنگتن مخصوصا در زمینه ی درگیری با سوریه نیازمند است. خشونت آمیز خواندن اعتراضات مسلمانان لیبی و به دنبال آن محکوم کردن آن و همچنین تشبیه این اعتراضات به ترور، ستایش کاخ سفید از نخست وزیر ترکیه را به همراه داشت چرا که رئیس جمهور آمریکا از وی خواسته بود تا خشونت را سرزنش کند و ترکیه با این اقدام قصد داشت ثابت کند که متحد قابل اعتمادی است.

تاگس اشپیگل در پایان می نویسد این سیاست اردوغان (یعنی محکوم کردن اعتراضات و انتقاد از فیلم موهن) بر سیاست داخلی ترکیه نیز اثر گذاشته و تظاهرات در ترکیه خاموش شد و صدای یک حزب اسلامی برای دعوت به تظاهرات علیه فیلم موهن نیز نشنیده ماند.

 بعد از شکست طرح پر سرو صدای "گفتگوی تمدنهای آقای خاتمی" که بدلیل کرنش در مقابل دولتهای استکباری و بی تمدن غرب، تنها به بریز و بپاشهای اصلاح طلبان تحت این عنوان و افشای ماهیت رئیس جمهور سابق کشورمان ختم شد ؛ حال آیا علی رغم اتحاد ترکیه با سران استکبای دنیا و همراهی آشکار مقامات این کشور با دشمنان فرهنگ و تمدن، اردوغان به نان نخورده ی خاتمی خواهد رسید یا اینکه نهایتا این طرح نیز با نشستن در کنار دخترکان ایتالیایی و مصافحه با آنان به پایان خواهد رسید؟

گفنی است؛ قبل از انتخابات ریاست جمهوری در سال 88، «رجب طيب اردوغان»، نخست‌وزير ترکیه كه در حاشيه نشست «اتحاد تمدن‌ها» با «تري ديويس»، دبيركل شوراي اروپا، «اكمل‌الدين احسان‌اغلو»، دبيركل سازمان كنفرانس اسلامي و «محمد خاتمي»، رئيس‌جمهوري سابق ايران ديدار كرده بود، از كمك‌هاي خاتمی براي كمك به فعاليت‌ در زمينه «اتحاد تمدن‌ها» تقدير كرد.

اردوغان پيش از اين، هدف از برگزاري اين نوع نشست ها را كمك به برقراري صلح جهاني و فراهم آوردن شرايطي مناسب براي نسل‌هاي آينده اعلام كرده بود اما با مواضع و رویکردهای تامل برانگیز و غلط در پیش گرفته اخیر مقامات ترکیه علیه سوریه و ملتهای منطقه، قطعا این طرح نیز دستاوردی بیش از طرح خاتمی نخواهد داشت و نهایتا ماهیت این مدعی مسلمانی را هم دستان دخترکان ایتالیایی افشا خواهند کرد.

گفتنی است؛ چندی پیش بی باک طی گزارشی نوشت: در پی رفتارهای خلاف شرع و قانون شخص آقای خاتمی، رئیس جمهور سابق و صاحب عبای شکلاتی، گروهی از مردم و روحانیون خواهان خلع لباس وی شدند و رفتارهای وی را خلاف صریح شرع مقدس دانستند.

گروهی از حامیان خاتمی آنرا حق طبیعی وی دانستند و عموم مردم متدین و انقلابی ایران و  روحانیون و علمای دینی را افراطی خواندند.

گروهی به نمایندگی شخص آقای خاتمی و مساعدت آقای ابطحی اصل دست ‌دادن با زنان ایتالیایی را تكذیب كردند.

گروهی به نمایندگی فاضل میبدی، یكی از دوستان و همفكران آقای خاتمی گفتند: مگه چی شده حالا(!) به همین مناسبت ما خواستار بازنگری فقها در حرام بودن مصافحه مردان با زنان نامحرم می شویم.  

گروهی به نمایندگی آقای صادق خرازی ، مشاور خاتمی و ترتیب ‌دهنده سفر او به ایتالیا در اظهار نظری متفاوت و متناقض که انگار تنها یکی عدم هماهنگی ساده بوده است و وی از موج تکذیبه های دوستان خود بی اطلاع بوده، گفتند: " استقبال از آقای خاتمی در سفرهای خارجی و نیز مراسم سخنرانی‌‏های ایشان به حدّی است كه گاه كنترل اوضاع از دست ایشان و اطرافیان خارج می‌‏شود و در این مواقع برخی می‌‏كوشند با رساندن خودشان به آقای خاتمی به ایشان ابراز ارادت كنند و اصولا آقای خاتمی به علت ازدحام جمعیت متوجه برخی تماس‌ها نمی‌شوند."



البته توجیه گروه اخیر با مشاهده فیلم تعداد کم حاضرین در مراسم استقبال از آقای خاتمی، در نطفه خفه شد که البته اصل وجود نطفه و کمیت استقبال کننده گان نیز بعدها تکذیب شد.

به نظر می آید تنها توجیه شرعی و عقلی که می تواند حامیان اصلاحات و خاتمی را از انتقادات و تناقضات در موضع گیریهایشان رهایی بخشد، این است که در یک اقدام هماهنگ، عموما قائل به اختلال حواس آقای خاتمی در حین انجام چنین اعمال و رفتارهایی شوند که آنگاه حکم وی و آن پیرزن بیمار یکی خواهد بود و همراهان و هم مسلکان وی توبیخ نخواهند شد تا در آینده (!) سایتی برای توجیه رفتارهای آقای خاتمی، اینچنین مجبور به سوء استفاده از پیرزنی بیمار گردد.

در زیر تصاویر پاره ای از آنچه که اصلاح طلبان در آینده (!) باید تکذیب و توجیه کنند ، ارائه می گردد.






























نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۰۲ - ۰۱ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
نترسید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها