کد خبر: ۸۰۷۸۹
زمان انتشار: ۱۹:۵۲     ۰۱ مهر ۱۳۹۱
سه بانک بزرگ آمریکا مورد حمله هکرهای ایرانی قرار گرفتند، به گفته رسانه های غربی چندین ماه است که این حملات آغاز شده و هدف احتمالی آن «انتقام‌جویی از تحریم‌ها» بوده است.
«خبرگزاری دانشجو»، بنا بر گزارش رویترز در روز جمعه (۳۱ شهریور/ ۲۱ سپتامبر) ، این حملات سایبری که بانک جی‌ پی مورگان چیس، سیتی گروپ و بانک آو آمریکا را هدف قرار داده از اواخر ۲۰۱۱ آغاز شد و در سال جاری میلادی نیز به شدت ادامه یافت. همین منابع گفته‌اند، این حملات قسمتی از کمپین حملات سایبری است که آمریکا را هدف قرار داده است.

حملات سایبری به بانک‌های آمریکا به صورت «اختلال در سرویس و وب‌سایت ‌با بالا بردن ترافیک» پایگاه‌های اینترنتی بانک‌ها انجام گرفته است.

اين گزارش اضافه کرده است که هنوز مشخص نيست که در اين حملات آيا هکرها توانسته اند که اطلاعات و ديتا های اين بانک ها را به سرقت ببرند يا نه.
 
يک فرد مطلع به رويترز گفته است: اسناد و شواهد نشان می دهد که به دليل اجرای تحريم های اقتصادی عليه ايران توسط اين بانک ها، هکر ها آنها را مورد هدف قرار داده اند.
 
به گزارش خبرگزاری رويترز اين افراد مطلع می گويند، حمله به سه بانک بزرگ آمريکا از داخل ايران صورت گرفته است، ولی مشخص نيست که آيا دولت ايران در اين حملات دست داشته است  يا اين که  حمله کنندگان شهروندان عادی اين کشور هستند.
 
يکی از اين افراد مطلع در خصوص توانايی های سايبری ايران گفته است: «بيشتر مردم ايران را جدی نمی گرفتند. ولی حالا  بسياری آنها را جدی می گيرند.»
 
مقام ها ی دولتی و اين سه بانک بزرگ آمريکا از اظهار نظر در خصوص اين حملات خودداری کرده اند.

یکی از سرویس‌های مالی وابسته به صنایع آمریکا پس از اختلال در وب‌سایت‌های «بانک آو آمریکا» و «جی پی مورگان چیس» در هفته جاری به بانک‌ها، بنگاه‌ها و شرکت‌های بیمه آمریکایی توصیه کرد که نسبت به حملات سایبری به شدت مراقب باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها