کد خبر: ۸۱۱۲۴
زمان انتشار: ۱۰:۱۹     ۰۳ مهر ۱۳۹۱
«خیرت شاطر» عضو ارشد جنبش اخوان المسلمین که نامزد رد صلاحیت شده این جنبش در انتخابات اخیر ریاست جمهوری مصر بوده، به عنوان مسئول پیگیری و عملی کردن این توافقنامه از طرف مصری ها معرفی شده است.
شیعه آنلاین، تاکنون ده ها خبر، گزارش و مقاله در رسانه های مختلف جهان و به ویژه رسانه های عرب زبان منتشر شده که ثابت می کند «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر و جنبش اخوان المسلمین، تمایل زیادی به رفتن زیر پرچم عربستان سعودی را ندارند.
 
اما اطلاعات موجود و بررسی های انجام شده نشان می دهد که مرسی از روی ناچاری کشور عربستان را به عنوان اولین مقصد سفر بین الملل خود، پس از رسیدن به پست ریاست جمهوری برگزید تا بتواند مبلغ قابل توجهی کمک نقدی از رژیم سعودی بگیرد و از این طریق بخشی از مشکلات اقتصادی مصر را حل کند.
 
در همین راستا روز گذشته برخی رسانه های عربی با انتشار گزارشی فاش کردند که در اولین سفر مرسی به عربستان، توافقنامه ای میان قاهره و ریاض امضا شد که "توافقنامه سبز" نام گرفت و همه اعضای ارشد اخوان المسلمین مصر پس از بررسی آن، از روی ناچاری آن را پذیرفتند.
 
به موجب این توافقنامه مصر اعتراف کرد که «ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان سعودی بالاترین مقام اسلامی و پاسبان بیت الله الحرام و از نظر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نیز بلند پایه ترین رهبر کشورهای اسلامی به شمار برود.
 
اما در مقابل، طرف سعودی تعهد داد که به پذیرش نیروی کار بیشتری از مصر ادامه دهد و همچنین 10 میلیارد دلار کمک نقدی برای انجام برخی طرح ها و پروژه های زیر بنایی به مصر پرداخت کند.
 
بر اساس "توافقنامه سبز" آقای «خیرت شاطر» عضو ارشد جنبش اخوان المسلمین که نامزد رد صلاحیت شده این جنبش در انتخابات اخیر ریاست جمهوری مصر بوده، به عنوان مسئول پیگیری و عملی کردن این توافقنامه از طرف مصری ها معرفی شده است.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها