کد خبر: ۸۱۲۷۰
زمان انتشار: ۱۸:۴۸     ۰۳ مهر ۱۳۹۱
در اقدامی کم سابقه معاملات سهام سه شرکت بورسی توسعه معادن روی ، کالسیمین و ملی سرب و روی به دلیل مشکوک بودن اطلاعات نهانی باطل شد.
به گزارش فارس، درحالی ساعت 9 و 24 دقیقه صبح امروز نماد معاملاتی شرکت های توسعه معادن روی، کالسیمین و ملی سرب و روی ایران به دلیل تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شدند که در پایان معاملات شایعه ابطال معاملات امروز سهام این سه شرکت شنیده شد.
 
بررسی های فارس نشان می دهد این شایعه و اتقاق که به ندرت رخ می دهد، صحت داشته و توسط مسئولان مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و به دلیل مشکوک بودن معاملات سهام این شرکت ها به اطلاعات نهانی و طبق ماده 31 دستورالعمل اجرایی نحوۀ انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران انجام شده است.
 
طبق این ماده در صورتی که ظن دستکاری قیمت یا استفاده از اطلاعات نهانی وجود داشته باشد، بورس می‌تواند معاملاتی را که با نوسان غیرعادی قیمت یا حجم غیرعادی انجام شود، تأیید ننماید.
 
به گزارش فارس، تا قبل از توقف نماد این سه شرکت بیش از یک میلیون و 980 هزار سهم توسعه معادن روی، یک میلیون و 121 هزار سهم کالسیمین و 612 هزار سهم ملی سرب و روی معامله شده بود که از سوی مدیران بورس باطل اعلام شده و در حجم معاملات امروز هم لحاظ نشده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها