يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۸۲۰۶۹
زمان انتشار: ۱۸:۵۴     ۰۷ مهر ۱۳۹۱
رييس‌جمهور پس از بازگشت از نيويورك، در بدو ورود به تهران، وعده پيگيري موضوع دستگيري جوانفكر را داد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، محمود احمدي‌نژاد پس از ورود به تهران در پايون جمهوري فرودگاه مهرآباد، اهداف و دستاوردهاي سفر خود به نيويورك را تشريح كرد و سپس از دستگيري مديرعامل خبرگزاري ايرنا ابراز تاسف كرد و وعده پيگيري اين موضوع را داد.

وي در سخنان خود گفت: سازمان ملل و مجمع عمومي يك مرجع بسيار مهم و بين‌المللي است و تنها مرجعي است كه درباره همه مسائل جهان مي‌تواند اظهارنظر كند و حضور ملت ما در آنجا يك نياز و ضرورت و وظيفه است، بويژه جهاني كه هم‌اكنون در شرايطي قرار دارد كه بايد از يك دوره تاريخي به دوره ديگر وارد شود و نظم جديدي در جهان حاكم شود. طبيعي است كه ملت ما نقش مهمي ايفا مي‌كند و در راهبري جهان به سمت نظم جديد بايد وظيفه خود را انجام دهد.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه "اين سفر فرصت مناسبي براي گفت‌وگو با مسئولان ساير كشورها و طرح ديدگاه‌هاي ملت ايران درباره وضع جهان بود"، افزود: سفر پرباري بود و دو سخنراني در مجمع عمومي سازمان ملل داشتيم كه يك سخنراني درباره حاكميت قانون و ارزش آن در جامعه جهاني و سخنراني ديگر درباره مسائل روز جهان بود.

رييس‌جمهور خاطرنشان كرد:‌ در خلال اين سفر، دوازده گفت‌وگو با رسانه‌هاي خبري و يك كنفرانس مطبوعاتي نيز داشتم. هشت ملاقات سياسي و پنج ديدار نيز انجام شد كه عمده اين ديدارها با گروه‌هاي آمريكايي مانند گروه‌هاي ضدجنگ و يا انديشمنداني كه نظرات جديدي دارند، بود. ملاقاتي هم با ايرانيان داشتم و استقبال گسترده‌اي از نگاه و مواضع ملت ما در اين سفر شد.

وي ادامه داد: شايد علت اين استقبال گسترده، احساس خلائي بود كه نسبت به مسائل مربوط به نظم آينده در جهان ايجاد شده بود، چراكه در سال‌هاي گذشته مباحثي كه از سوي ملت ما مطرح مي‌شد درباره نواقص و اشكالات نظم موجود بود و در اين سفر تلاش كرديم كه درباره نظم آينده جهان بيشتر صحبت و آن را تدوين كنيم كه استقبال شد و با انعكاس گسترده‌اي همراه بود.

احمدي‌نژاد درباره انگيزه انجام اين ديدارها اظهار كرد: علت اين ديدارها آن است كه رسانه‌هاي دنيا در اختيار گروهي است كه نمي‌خواهند اين سخنان به گوش مردم برسد و تلاش كرديم با ارتباط مستقيم، اين پيام را به گوش آنها برسانيم و ديدگاه‌ها را به روشني تبيين كنيم و به پرسشها پاسخ بدهيم.

وي در ادامه گفت: در اين سفر دو موضوع خاص هم وجود داشت؛ يكي پيگيري ايجاد ساختار جديد براي جنبش عدم تعهد بود. اين جنبش با وجود عمر طولاني و مواضع و آرمان‌هايي كه داشته است، ساختار مناسبي براي پيگيري مواضع خود ندارد. در اين سفر تلاش كرديم زمينه‌هاي لازم براي پايه‌گذاري ساختار جنبش عدم تعهد و پيگيري‌ آرمان‌هاي آن انجام دهيم و با گروه‌ها و مقاماتي نيز در اين زمينه صحبت شد و تعدادي از ملاقات‌كنندگان اعلام آمادگي كردند كه در اين زمينه فعال شوند و قرار شد جلساتي از طرف وزير امور خارجه براي پيگيري اين مساله برگزار شود.

رييس‌جمهور با اشاره به اينكه بسياري از شخصيت‌ها و گروه‌هاي مردمي خواستار ملاقات بودند كه امكان ملاقات با آنها به خاطر محدوديت زماني وجود نداشت، درباره پايه‌گذاري ساختار جديد براي جنبش عدم تعهد توضيح داد: اهداف جنبش عدم تعهد و آرمان‌‌هايي كه اين جنبش دارد ‌به خاطر اينكه اين جنبش فاقد يك ساختار اجرايي است، پيگيري نشده است و ما تلاش مي‌كنيم حداقل‌هايي در اين زمينه طراحي و تبيين شود و ساختار منسجمي وجود داشته باشد كه مسئولان اين جنبش بتوانند اين اهداف را پيگيري كنند. البته اين جنبش دفتري در نيويورك دارد اما اين كافي نيست.

احمدي‌نژاد در ادامه در پاسخ به پرسشي درباره دستگيري علي‌اكبر جوانفكر گفت:‌ من خيلي متاسفم كه در آستانه سخنراني رييس‌جمهور در سازمان ملل در حالي كه جهان منتظر شنيدن ديدگاه‌هاي ملت ما بودند اين اتفاق افتاد. همان‌طور كه مي‌دانيد در سازمان ملل دو دسته سخنراني مي‌كنند؛ يك عده طرفداران نظام سرمايه‌داري هستند كه حرف آخر آنها را آمريكا مي‌زند و يك دسته كشورهاي مستقل هستند كه حرف آخر در ميان آنها را ايران مي‌زند. با اين توصيف، اينكه به‌يكباره قبل از سخنراني رييس‌جمهور، مشاور رسانه‌اي رييس‌جمهور و مديرعامل ايرنا بازداشت مي‌شود مايه تاسف است بويژه اينكه اتهام او، توهين به رهبري است؛ مساله‌اي كه هيچ ايراني آن را نمي‌پذيرد. من اين مساله را دنبال خواهم كرد.

وي پس از گفت‌وگوي خود با خبرنگاران، در حالي كه قصد خروج از پايون جمهوري را داشت در جمع استقبال‌كنندگان خود كه در مقابل پايون جمهوري تجمع كرده بودند حاضر شد.

استقبال‌كنندگان با سر دادن شعارهايي در حمايت از احمدي‌نژاد، از او استقبال كردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۰ - ۰۸ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
حرفا و رفتارای شما مایه ی تاسف است!!!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها