أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۸۳۰۶۰
زمان انتشار: ۱۳:۲۱     ۱۱ مهر ۱۳۹۱
بر اساس تست حساسیت و مقاومت انجام شده در مراکز هسته‌ای فرانسه، تمامی نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور نقص امنیتی دارند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه فرانسوی «فیگارو»‌، بر اساس یک سند محرمانه، تست حساسیت و مقاومت صورت گرفته در تمامی مراکز هسته‌ای فرانسه که پس از فاجعه اتمی فوکوشیما در این نیروگاه‌ها انجام شد، از نقصان امنیتی تمامی مراکز هسته‌ای این کشور حکایت دارد.

این در حالیست که بروکسل تاکنون هیچ توصیه‌ای مبنی بر تعطیلی این نیروگاه‌ها ارائه نداده است.

بر اساس این گزارش، سند مشتمل بر آمار «تست‌های مقاومت» انجام شده ظرف یکسال بر روی 134 رآکتور اروپایی، فردا چهارشنبه در کمیسیون اروپا تأیید خواهد شد و پس از آن توصیه‌های مربوطه در نشست رؤسای جمهور و نخست‌وزیران اروپا که احتمالا اکتبر آینده برگزار خواهد شد، ارائه خواهد شد.

کمیسیون اروپا با در نظر گرفتن انفجار نیروگاه اتمی چرنوبیل در سال 1986 و پس از واقعه نیروگاه اتمی فوکوشیما در ژاپن برای بازنگری در شرایط و نگهداری جامع نیروگاه‌های خود تحت فشار قرار گرفته است.

کمیسیون اروپا اعلام کرد که جهت بازسازی نیروگاه‌های کشورهای عضو و همچنین بالابردن ضریب امنیتی این نیروگاه‌ها 25 میلیارد یورو اختصاص می‌دهد.

در 14 کشور از اعضای اتحادیه اروپا نیروگاه هسته‌ای وجود دارد که در مجموع شامل 68 تاسیسات هسته‌ای با 134 راکتور می‌شوند.

 طبق گزارش این کمیسیون در مجموع کشورهای اتحادیه اروپا، نیروگاه‌های کشور فرانسه بیشترین نیاز به تعمیر دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها