کد خبر: ۸۳۰۹۸
زمان انتشار: ۱۷:۱۳     ۱۱ مهر ۱۳۹۱
رئیس جمهور درباره بازداشت جوانفکر گفت: حق جوانفکر این نبود که دستگیر شود اما بنده نمی خواهم با این حرف مساوات افراد در برابر قانون را زیر سوال ببرم.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان در ادامه نشست خبری امروز سه شنبه با بیان اینکه ما هم به عرصه فرهنگ و کارکرد دستگاه‌های فرهنگی همچون رسانه‌ها و سازمان تبلیغات معتقد هستیم اظهار داشت: معنای این انتقاد تقابل و درگیری نیست و ما بودجه‌های فرهنگی را ده‌ها برابر کردیم لذا آنها باید توضیح دهند که آن را چه کردند.

احمدی نژاد با تأکید بر اینکه انتقاد من و رهبری برای تعالی و تکامل کشور و نه تکفیر افراد است ادامه داد: برخی انتقادات را چماق می‌کنند در حالی که رهبری باید اشکالات را بگویند و قطعا معنی این انتقادات نفی افراد نیست.

رئیس جمهور ادامه داد:‌نباید عنصر فرهنگ به چماقی سیاسی برای کوبیدن افراد تبدیل شود چرا که حوزه فرهنگ وسیع است و نظرات مختلفی در آن وجود دارد. لذا نباید یکدیگر را به خاطر اختلاف به ضدیت با فرهنگ و ضدانقلابی بودن متهم کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای بسیار بدی که توسط باندهای قدرت در کشور رایج شد این بود که مطالبات بانی و حزبی به ارزشها و تعهدات اخلاقی ترجیح داده شد افزود: از اول که جناح بندی‌ها صورت گرفت بنده نگران این مسئله بودم.

احمدی نژاد تصریح کرد: وقتی کسی یک کلمه حرف می‌زند ما نباید به او انگ بزنیم حتی اگر آن فرد احمدی نژادی باشد که همه زندگیش برای مردم و انقلاب بوده است اما متأسفانه برخی رسانه‌ها این موضوع را ترویج می‌کنند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه قریب به اتفاق مردم ایران عاشق فرهنگ ایران و اسلام هستند یادآور شد: باید نظر داد و پیشنهاد رهبری نیز معنایش بستن جامعه و بگیر و ببند و تکفیر یک عده نبوده است بلکه برای عملکرد بهتر مطرح شد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر نحوه رابطه ایران و آمریکا پس از انتخابات در آمریکا گفت که درباره انتخابات آمریکا از من پرسیدند اما اظهارنظر نکردند چرا که نمی‌خواهم حرفی بزنم که تلاش برای تأثیرگذاری در آمریکا محسوب شود اما قطعا این شرایط بین ایران و آمریکا نمی‌تواند ادامه یابد.  از این رو آنها مجبورند که در رفتار خود تجدیدنظر کنند چرا که درگیری برای آنها سودی نداشته و بیشتر از همه آمریکا ضرر کرده است.

احمدی نژاد در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر بازداشت جوانفکر گفت: ما هفت سال است که در فشار هستیم و عادت کرده‌ایم که در فشار باشیم.

رئیس جمهور در پاسخ به این سؤال که آیا این فشارها از جانب گروه خاصی است گفت: بنده چنین برداشتی ندارم و برداشت من غیر از برداشت شماست.

رئیس جمهور تأکید کرد: حق جوانفکر این نیست و این دستگیری به نفع کشور نبود نه اینکه بنده بخواهم مساوات قانون برای افراد را نفی کنم اما معتقدم حرف جوانفکر توهین به مقام رهبری نبود و نشریه خاتون نیز خلاف شرع چیزی نیست. لذا نظرات مختلف باید مطرح شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها