کد خبر: ۸۳۱۳۹
زمان انتشار: ۱۹:۳۳     ۱۱ مهر ۱۳۹۱
طلایی پوشان ایران امیدوارند تا با برتری مقابل الاهلی جشن صعود را در ورزشگاه ملک الفیصل جده برگزار کنند
khalatbari
ok
سایت گل 

سپاهانی ها با این تفکر وارد بندر انزلی شدند که مسابقه با قوی سپید انزلی در ایستگاه هفته دهم لیگ برتر ، در واقع پیش درآمدی برای مسابقه حساس و سخت زرد پوشان با الاهلی عربستان در مرحله برگشت 4/1 نهایی لیگ قهرمانان آسیا باشد . بهر حال طلایی پوشان در سواحل دریای خزر ، با برتری کامل پهلو گرفتند تا تمام فکر و ذکر خود را معطوف به دیدار برگشت با الاهلی عربستان سعودی کنند .

همه موارد به نفع سپاهان

پیکار برگشت الاهلی عربستان و سپاهان ایران در مرحله 4/1 نهایی لیگ قهرمانان آسیا در واقع یکی از جدالهای مهم قاره کهن بشمار می رود ، با توجه به نتیجه صفر بر صفر دیدار رفت این دوتیم که در فولادشهر حاصل شد . الاهلی ها مصم اند تا با حمایت تماشاگران "طبال و سنج " بدستشان بتوانند سپاهان ایران حریف "چغر و سخت کوش " خود را حذف کنند . اما امار رویارویی های این دو تیم در طول یکسال گذشته نشان از برتری طلایی پوشان برابر الاهلی عربستان دارد . زرد جامگان ایران در سه دیدار قبلی خود با یک برد و دو تساوی همیشه برابر نماینده حرفه ای عربستان تیم برتر نشان داده است ، اما شاگردان کرانچار با توجه به شرایط آب و هوایی بندر جده کار بسیار مشکلی را برابر الاهلی عربستان دارند .


سپاهان خسته

کادر مدیریتی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان برای جلوگیری از خستگی مفرط بازیکنان بخاطر طولانی بودن سفر به بندر انزلی و عربستان سعودی "پرواز چارتر " را برای سپاهانی ها تدارک دید. زردپوشان بعد از سفر به انزلی بدون بازگشت به اصفهان ، از تهران عازم دوبی و انگاه به بندر جده عزیمت کردند ، با این وجود درایت کادر فنی طلایی پوشان می تواند " بدنهای  خسته " بازیکنان را با تمرینات سبک و شاداب برای رویارویی با الاهلی با یک ریکاوری مناسب آماده ومهیا کند .

کارشکنی عربستانیها

با توجه به اینکه عربستانیها در طول دوسال گذشته با افول چشمگیری در مسابقات فوتبال باشگاهی و ملی روبرو شدند و تیغ الاهلی ها هم تا کنون در برابر زردپوشان کارساز نشده است ، انان بخاطر افتراها و حرف وحدیثهای کذب، دارو دسته سردار با تیم سپاهان در فولادشهر فرصت را غنیمت شمردند و به نوعی توپ حاشیه ای خود را در زمین سپاهانی ها انداختند تا روحیه انان را خراب کنند . اما زردپوشان بجا وشایسته پاسخ هر دو طرف دعوا  را  دادند، تا بدون هیچگونه دغدغه مهیای نبرد با عربستانیها شوند ، پیش بینی ها حکایت از ان دارد که الاهلی ها برای صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان اسیا دستاویز همه عوامل برتری می شوند تا بتوانند تنها نماینده ایران را حذف کنند .

با نشاط مثل شیر ، با عزم پلنگ

بازیکنان سپاهان متفق القول شدند تا در سخت ترین شرایط بندر جده عربستان بتوانند با روحیه ای مناسب بدون توجه به حواشی ها، با اراده ای راسخ و پولادین گام به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا بگذارند . شیران ایران با سیستم 2-4-4 لوزی با چهار هافبک شناور که بصورت چرخشی حرکت می کنند در این مسابقه می توانند از همان ابتدا برای "زهره چشم " گرفتن از تیم فوتبال الاهلی انان را در زمین خودشان حبس کنند . تا ایده های ترسیم شده کادر فنی خود را در زمین ترسیم کنند .

فوتبال استرس زای الاهلی ها

الاهلی عربستان با توجه به این نکته که اگر گلی را دریافت کند باید دو گل به تیم مهمان بزند ، بطور حتم با استرس زیاد وارد زمین خواهد شد و این کار را برای زرد پوشان بسیار اسانتر خواهد کرد . نکته حائز اهمیت در شیوه بازی کردن انان بدین صورت است که انان با پاسهای کوتاه ، و ایجاد مثلثهای چند ضلعی در میانه زمین با عجله نکردن در فاز تهاجمی تیمشان مبادرت به ایجاد روزنه ها در خط دفاعی سپاهانی ها می کنند که  خط دفاع زرد پوشان با ید اجازه نفوذ به مهاجمان و هافبکهای حرفه ای عربستانیها را ندهند . با این وجود هوشیاری زرد جامگان در عین استرس زایی نماینده شهر جده می تواند روز خوش یمنی را برای تنها نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان اسیا رقم بزند .

نقش مهم دو مدافع کناری سپاهان

"زلاتکو کرانچار " چنانچه از مهدی جعفر پور و حسن اشجاری در دفاع راست و چپ خود بهره ببرد ، ایندو میتوانند نقش تعیین کننده ای در دفاع انفرادی و تیمی سپاهان برابر الاهلی ایفا کنند . اگر روز خوب ایندو "بک " کناری زرد پوشان باشد، می توانند با "اورلپ " و با برتری عددی در فاز یورش های زرد پوشان هم شرکت کنند و با ارسال و سانترهای مواجشان مهاجمان تیمشان را بخوبی در شرایط گل قرار دهند .

رقص پرچم زرد در ورزشگاه ملک الفیصل جده

ذوبی ها وقتی در شهر ریاض توانستد الهلال عربستان را با گل "ایگور کاسترو " شکست دهند به تلافی شادی عربستانیها در تهران با پرچم خوش رنگ کشورمان رقص شادی و برتری خود را در معرض دیدگان هواداران پایتخت نشین عربستانیها به نمایش گذاشتند ، البته اما ،انتظار هواداران پرشور فوتبال ایران اینست که سپاهانی ها در عین شایستگی و برتری بتوانند این مهم را دوباره در جده عربستان برای اقتدار و تثبیت قدرت برتر فوتبال ایران به اکران در بیاورند .

ترکیب احتمالی الاهلی عربستان

عبدالله ابراهیم – کمیل عمد – ولید باکشین – کمیل الموسی – منصور الهربی – پالمینو- موتاز الموسی – الجاسم – دیگو مورالس – عبدالرحیم الجزاوی – احمد الحسین

ترکیب احتمالی سپاهان

رضا محمدی – حسن اشجاری – فرشید طالبی – علی احمدی – مهدی جعفر پور – محرم نوید کیا – امید ابراهیمی – اروین بولکو – عادل کلاه کج – محمدرضا خلعتبری – جالوویچ


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها