کد خبر: ۸۵۸۷۳
زمان انتشار: ۱۹:۰۴     ۲۳ مهر ۱۳۹۱
توانایی در اعزام پهپاد به سرزمینهای اشغالی از لزوم یک راهبرد دفاعی جدید که از قدرت این گروه در حفظ امنیت کشور سود ببرد نشان دارد.
رییس جمهور لبنان می‌گوید، توانایی حزب‌الله در اعزام پهپاد به سرزمین‌های اشغالی فلسطین از لزوم یک راهبرد دفاعی جدید که از قدرت این گروه در حفظ امنیت کشور سود ببرد نشان دارد.


به گزارش سرویس بین الملل بی باک، میشل سلیمان، روز جمعه (۲۱ مهر) با انتشار بیانیه‎ای اظهار داشت، «روند اعزام یک پیپاد بر روز منطقه اسرائیل دشمن لزوم تصویب یک راهبرد دفاعی جدید که منفعت مدیریت و استفاده از توانایی‌های مقامت در آن دیده شود را نشان می‌دهد.»

وی افزود که از پتانسیل حزب‌الله باید در جهت «توان دفاعی لبنان و ایجاد مکانیزمی برای استفاده از این توانایی به طور کامل در هر سطحی از منافع ملی (لبنان) و طرح‌ها و الزامات نظامی استفاده کرد.»

سلیمان این سخنان را بعد از آن اظهار داشت که دبیرکل حزب‌الله لبنان، سید حسن نصرالله تائید کرد، جنبش مقاومت یک هواپیمای بدون سرنشین را با فرار از امواج رهگیری هوایی اسرائیل به عمق سرزمین‌های اشغالی اعزام کرده است.

در این عملیات با اسم رمز حسین ایوب، حزب‌الله لبنان پهپادی را بدون آن‌که توسط رهگیرهای پیشرفته اسرائیل و امریکا شناسایی شود صدها کیلومتر در داخل سرزمین‌های اشغالی و تا نزدیکی مرکز هسته‌ای دیمونا اعزام کرده است.

نصرالل روز پنج‌شنبه گفته بود، «این تنها بخشی از توانایی ماست.»

سلیمان همچنین در بیانه خود آورده است که نقض حق حاکمیت لبنان توسط اسرائیل به طور روزانه «به شکایات دنباله‌دار» بیروت در سازمان ملل و شورای امنیت انجامیده است.

رژیم اسرائیل تقریبا همه روزه با ادعای این که پروازها اهداف تجسسی دارند حریم هوایی لبنان را نقض می‌کند.

دولت لبنان، جنبش مقاومت حزب‌الله و نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان با نام یونیفل به طور مداوم این پروازها را محکوم و اعلام کرده‌اند که این نقض آشکار قطعنامه ۱۷۰۱ و حق حاکمیت این کشور است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها