کد خبر: ۸۵۹۴۶
زمان انتشار: ۲۰:۲۷     ۲۳ مهر ۱۳۹۱
کشورهاي سوئد، قبرس، یونان و جزایر مالت همچنان با اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران مخالفت می‌کنند.
به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، گزارش‌های منابع غربی حکایت از آن دارد که یک روز مانده به اجلاس وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوگزامبورگ، 4 کشور سوئد، قبرس، یونان و جزایر مالت همچنان با اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران مخالفت می‌کنند.

بنابراین گزارش‌ها، قبرس، یونان و جزایر مالت عقیده دارند شوک اقتصادی این تحریم‌ها بر اتحادیه اروپا و به ویژه وضعیت شکننده کشورهای ضعیف عضو اتحادیه، از فشاری که به ایران وارد می‌کند، بسیار بیشتر خواهد بود.

سوئد علاوه بر این، عقیده دارد که بر خلاف آنچه کشورهای حامی تحریم ادعا می‌کنند این تحریم‌ها بیش از هر چیز بر مردم ایران اثر منفی می‌گذارد و تاثیری روی برنامه هسته‌ای ایران نخواهد داشت.

کارل بیلت، وزیر خارجه سوئد جزو اصلی‌ترین مخالفان تحریم ایران در نشست روز دوشنبه (24 مهر/ 15 اکتبر) خواهد بود.

روزنامه هاآرتص در مقاله‌ای به قلم باراک راوید که روز 23 مهر منتشر شده، اعلام کرد: وزرای خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس در نامه‌ای تند به وزارت خارجه سوئد خشم خود از این کشور را اعلام کرده‌اند.

منابع نزدیک به اتحادیه اروپا خبر داده‌اند که این اتحادیه بنا دارد روز دوشنبه بسته جدیدي از تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کند که از جمله شامل مواردی مانند تحریم خرید گاز از ایران و تحریم صادرات فلزات به ایران است.

این در حالی است که ایران نه به اروپا گاز صادر می‌کند و نه از کشورهای اروپایی فلز می‌خرد.

برخی کارشناسان، دیروز به «ایران هسته‌ای» گفته بودند هدف اروپا از این تحریم‌ها بیش از هر چیز وارد کردن شوک مجدد به بازار ارز و جلوگیری از ایجاد ثبات در قیمت دلار است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها