کد خبر: ۸۶۱۱۲
زمان انتشار: ۱۳:۳۶     ۲۴ مهر ۱۳۹۱
سردار سلامی:
جانشین فرمانده کل سپاه اعلام کرد: سپاه اکنون به اين توانايي رسيده كه ناوهاي هواپيمابر دشمن را هنگامی که در آب هاي آزاد اطراف ایران در حال حركت هستند، رصد و تصاویر آنرا در لحظه ارسال کنند.
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در مراسم افتتاح پروژه هاي فناوري هاي اطلاعات و ارتباطات سپاه پاسداران با اشاره به اهمیت فاوا در تصمیم گیری های فرماندهان گفت: امروز مي توانيم سامانه اي از فرماندهي و كنترل را بر اساس فناوري های نوین طراحي و تعبيه كنيم و بتوانيم در هر لحظه، هر نقطه اي از مناطق تحت مسئوليت خود را ببينيم.

وی با یادآوری اینکه سپاه اکنون به اين توانايي رسيده كه ناوهاي هواپيمابر دشمن را هنگامی که در آب هاي آزاد اطراف ایران در حال حركت هستند، رصد کند، افزود: پهپادهای سپاه پاسداران هم اکنون به لحظه، تصوير این حرکت را منتقل می كنند و این تصاویر در هر نقطه اي قابل رويت است.

سلامی این اقدام را يك پيشرفت بزرگ توصیف کرد و افزود: هم اکنون ما مي توانيم رزمايش ها را بر اساس اين فناوري، هدايت و مديريت كنيم.



جانشین فرمانده کل سپاه با ذکر یک خاطره از رزمایشهای پیامبر اعظم (ص) گفت: دو سال پيش در بخش دريایی این رزمایش از محل قرارگاه فرماندهی، به وسیله پهپادها، رزمايش هجوم شناورهاي سپاه به شناور دشمن فرضی را مشاهده کردیم و امروز مي توانيم تمام ميدان نبرد را به اين شكل مشاهده كنيم.

سردار سلامی تصریح کرد: فناوري اطلاعات اين امكان را به ما مي دهد كه تمام حواس را در عرصه تصميم گيري به صحنه آوريم. در گذشته بي سيم ها فقط گوش انسان را فعال مي كردند، اما اکنون با فناوري های جدید، ما مي بينيم، داده ها جابه جا می شوند و از همه ظرفيت هاي مان براي اين مديريت استفاده مي كنيم.

وی در پایان با تقدیر از تلاش های معاونت فاوا سپاه گفت: فناوري اطلاعات مي تواند ذهن منفصل ما را در يك وسعت به يك ذهن موسع در قالب يك سازمان تبديل كند و در آن واحد، ذهن ها را به اشتراك بگذاريم و يك مساحت ذهني فوق العاده ايجاد كنيم و نبايد از این ویژگی غافل باشيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها