کد خبر: ۸۶۹۲۵
زمان انتشار: ۱۴:۲۳     ۲۷ مهر ۱۳۹۱
به گزارش خبرنگار وبگردي باشگاه خبرنگاران؛ اين بار نيز شبكه سلطنتي انگليس در اقدامي كه پيش از اين هم چند باري تكرار شده بود به بررسي حقوق همجنس‌گرايان پرداخت. در اين برنامه به اصطلاح کارشناسان شبکه دولتي انگليس گرد هم آمده بودند تا به بهانه يك بحث ديگر موضوع همجنس گرايان را باز هم مطرح و در اين خصوص نظر بدهند. مجري و كارشناسان بي بي‌سي فارسي با تمانم آب و تاب در صدد مثبت جلوه دادن عملي بودند که به اذعان يكي از کارشناسان برنامه برخلاف آموزها‌ي اصيل دين مبين اسلام به شمار مي‌رود.

داريوش كريمي مجري برنامه پرگار بي بي سي فارسي در بخشي از برنامه‌اي كه هيچ ربطي به همجنس گرايان نداشت ناگهان با طرح اين سوال از حلقه وادادگان لندن نشين كه نوانديش‌ديني با حقوق دگرباشان يا همجنس‌گرايان چه بايد بكند؟ بحث را به سمتي كه مي‌خواست هدايت كرد.

در اين برنامه افرادي همچون نراقي، دباغ فرزند عبدالكريم دباغ و يوسفي اشكوري حضور داشتند كه به ترتيب به سوال بي بي سي اين گونه پاسخ دادند.

*تبعيض جنسي ناعادلانه است!

نراقي در پاسخ به اين سوال كه به نظر شما آيا حقوق همجنس‌گرايان بايد دغدغه نوانديشان ديني باشد يا خير گفت: اين سوال هم از زاويه پروژه نوانديش ديني و هم از زاويه پروژه احيا ديني قابل پاسخ دادن است.

اين کارشناس شبکه بي‌بي سي در حالي سخن خود را از ارزشها شروع کرد که هدفي جز مثبت جلوه دادن اين مهم نداشت چرا که عنوان کرد: حقوق اقليت‌ها؟! عدالت ايجاب مي‌كند كه در اين مورد تامل و بازانديشي شود.

وي با اين مقدمه که نوعي مغالطه به شمار مي‌رفت اينگونه جمع بندي مي‌كند که: در مورد دگرباشان خصوصا اقليت‌هاي جنسي يعني همان همجنس‌گرايان در حدي كه بنده اطلاع دارم دلائل اخلاقي كافي، ‌موجه و قانع‌كننده نداريم كه ميان شهروندان بر مبناي گرايش‌هاي جنسي تبعيض قائل شويم.


*حقوق همجنس بازان بايد در دستور كار قرار گيرد

مجري اين برنامه بعداز اينکه خيالش از بابت جواب مورد انتظارش راحت شد همين سوال را از ديگر کارشناس برنامه يعني دباغ پرسيد.

دباغ كه در اين زمينه و پاسخ دادن به سوال‌هاي غير متعارف بي بي سي فارسي مسبوق به سابقه است و سعي دارد مانند لوطي خود سخن بگويد در كمال وقاحت خواستار به رسميت شناخته شدن حقوق همجنس بازان شد و گفت: تصور من اين است كه اگر در قصه حقوق بخواهيم بحث را پيگيري كنيم حقوق اقليت‌هاي جنسي بايد در دستور كار قرار بگيرد.


سومين کارشناس نيز كه خود را براي پاسخ به بي بي سي آماده تر كرده بود كسي نبود جز روحاني خلع لباس شده كه به بي سوادي معروف است اينگونه پاسخ داد كه با بررسي موضوع به اين نتيجه مي‌رسيم كه همجنس گرايي مصداق لواط نيست و در حال حاضر و جامعه حاضر بايد حكم خود را در اين خصوص تغيير دهد.

اشكوري كه خود را كاملا آماده پاسخ‌هاي سفارشي بي بي سي كرده بود در ادامه خواستار به رسميت شناخته شدن حقوق همجنس بازان شد.

اشكوري در ادامه پا را فراتر گذاشت و در كمال وقاحت خواستار ازدواج رسمي همجنس بازان شد گفت: اينها(همجنس بازان) اساسا مي‌گويند موضوع عوض شده و اين موضوع لواط نيست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها