کد خبر: ۸۷۵۲۱
زمان انتشار: ۱۹:۳۰     ۳۰ مهر ۱۳۹۱
هروی در دیدار با «برند اربل»:
رئیس گروه دوستی-پارلمانی ایران و آلمان در دیدار با سفیر جمهوری فدرال آلمان در تهران تأکید کرد که روابط ایران و آلمان همواره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است.

اداره اخبار مجلس، «برند اربل» سفیر جمهوری فدرال آلمان در تهران عصر امروز (یکشنبه) با جواد هروی رئیس گروه دوستی-پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و آلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

هروی در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه روابط با ایران و آلمان، بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های گوناگون برای گسترش سطح مناسبات فیمابین به ویژه در عرصه پارلمانی تأکید کرد و افزود: روابط ایران و آلمان همواره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است و پارلمان‌های دو کشور همواره نقش مهمی در پیش‌برد سطح همکاری‌های فیمابین داشته‌اند.

وی با اشاره به تشکیل گروه دوستی-پارلمانی ایران و آلمان در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، آن را نشانه علاقمندی پارلمان ایران برای ارتقای سطح مناسبات فیمابین دانست و تصریح کرد: امیدوارم با مساعی مشترک گروه‌های دوستی-پارلمانی در مجالس دو کشور، شاهد حل مشکلات و موانع توسعه همکاری‌های فیمابین باشیم.

نماینده قائنات در مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: امروزه مناسبات پارلمانی در سطحی وسیع، تأمین‌کننده منافع کشورها به شمار می‌رود و فارغ از قید و بندهای مناسبات رسمی و دولتی، قادر است دوستی و صلح را در جهان گسترش دهد.

«برند اربل» سفیر آلمان در تهران نیز در ادامه این دیدار با تجلیل از فرهنگ و تمدن تاریخی و غنی ایران و پیشینه خوب مناسبات دو کشور، از تشکیل گروه دوستی-پارلمانی ایران و آلمان در مجلس نهم استقبال کرد و یادآور شد: امیدوارم گروه‌های دوستی-پارلمانی دو کشور بتوانند سهم به سزایی در گسترش مناسبات دوستانه دو کشور داشته باشند.

وی در ادامه از عزم و اراده نمایندگان پارلمان آلمان به ویژه گروه دوستی-پارلمانی آلمان و ایران برای گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین خبر داد و گفت: ایران در میان کشورهای منطقه از اهمیت فراوانی برخوردار است.

سفیر آلمان در خاتمه دورنمای مثبتی را در روابط دو کشور پیش‌بینی کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها