کد خبر: ۸۸۱۸۲
زمان انتشار: ۱۸:۵۵     ۰۲ آبان ۱۳۹۱
سخنگوي هيئت رئيسه مجلس گفت: سوال از رئيس جمهور به هيئت رئيسه مجلس رسيده كه فردا چهارشنبه از سوي علي لاريجاني رئيس مجلس در صحن مجلس قرائت مي شود و رئيس جمهور هم يك ماه فرصت دارد تا براي پاسخ به اين سوال در صحن مجلس حاضر شود.
عبدالرضا مصري نماينده كرمانشاه در مجلس در گفت وگو با خبرنگار بولتن نيوز با اشاره به موضوع طرح سوال از رئيس جمهور گفت: اين سوال در دستور كار كميسيون برنامه و بودجه مجلس قرار داشت كه نمايندگان رئيس جمهور در جلسه كميسيون حاضر شده و به اين سوال پاسخ دادند.

وي با تاكيد بر اينكه پاسخ نمايندگان رئيس جمهور براي نمايندگان مجلس قانع كننده نبود، افزود: اين سوال جهت مطرح شدن در صحن مجلس به هيئت رئيسه رسيده است كه طبق آئين نامه داخلي مجلس، رئيس مجلس در اولين جلسه كه فردا چهارشنبه است بايد اين سوال را قرائت كند.



سخنگوي هيئت رئيسه مجلس تصريح كرد: بعد از قرائت سوال، ظرف 48 ساعت اين سوال چاپ و تكثير مي شود و در اختيار نمايندگان مجلس قرار مي گيرد.

مصري افزود: رئيس جمهور هم به مدت يك ماه فرصت دارد تا براي پاسخ به اين سوال در صحن مجلس حاضر شود.

وي در خصوص از حد نصاب افتادن امضاهاي سوال از رئيس جمهور با رد اين موضوع گفت: در حال حاضر سوال از رئيس جمهور حد نصاب امضا را دارد و اينكه گفته مي شود اين سوال 60 امضا دارد، درست نيست.

سوال از رئيس جمهور براي دومين بار در تاريخ جمهوري اسلامي ايران در مجلس مطرح مي شود.

طرح سوال از رئيس جمهور براي اولين بار در تاريخ جمهوري اسلامي ايران، 24 اسفند سال گذشته در مجلس هشتم مطرح شد كه علي مطهري نماينده تهران طراح اصلي اين طرح بود و محمود احمدي ن‍ژاد رئيس جمهور هم با حضور در صحن مجلس به سوالات نمايندگان پاسخ داد.

اما براي دومين بار باز هم علي مطهري نماينده تهران در پي نابساماني بازار سكه و ارز، طرح سوال از رئيس جمهور را مطرح كرد كه به كميسيون برنامه و بودجه مجلس ارجاع شد.

براي پاسخ به اين سوالات، سيد شمس الدين حسيني وزير اقتصاد و دارايي، صادق خليليان وزير جهاد كشاورزي، مهدي غضنفري وزير صنعت و فروزنده معاون پارلماني رئيس جمهور در جلسه كميسيون حاضر شدند كه پاسخهاي آنها براي طراحان سوال قانع كننده نبود.

براي سوال از رئيس جمهور حداقل به امضاي 74 نماينده نياز است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها