کد خبر: ۸۹۳۱۷
زمان انتشار: ۱۰:۲۴     ۰۸ آبان ۱۳۹۱
مصاحبه عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت با روزنامه اعتماد که در آن به طور تلویحی به تلاش جبهه اصلاحات برای براندازی نظام اشاره کرده بود، با استقبال و ذوق زدگی سایر گروه های ضد انقلاب خارج نشین روبرو شد.

در اخبار ویژه روزنامه کیهان آمده است: عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت برخی از مدعیان اصلاحات با کنایه به او لقب «دهن لق» داده‌اند در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته بود؛

«به عقیده ما، اصلاح طلبی، اصل و بنای حرکت و مبارزه برای بهبود اوضاع جامعه است، اما وقتی این راه به بن بست برسد، نه اینکه رهبران اصلاح طلب بخواهند به سراغ انقلاب یا براندازی بروند، بلکه وقتی اصلاحات به بن بست رسید، یا باید به وضع موجود رضایت داده شود یا مبارزه به دلیل تصلب حکومت به سمت براندازی یا انقلاب سوق پیدا می‌کند؛ این یک قصد یا تصمیم نیست که مسئول یا متولی داشته باشد؛ یک جبر است، یک اقتضاء است، خواه و ناخواه اتفاق می‌افتد؛ این براندازی هم گاهی در حد براندازی حاکمان است و گاه به براندازی کل نظام منجر می‌شود.»

در بخش دیگری از این مصاحبه طولانی خبرنگار از وی می‌پرسد: نظر شما درباره عبارت «براندازان فرنگ نشین چیست» که درباره برخی منتقدان خارج از بدنه اصلاحات به کار برده می‌شود؟ و آقای دهن لق که می‌داند این واژه باعث عصبانیت گروه‌های ضد انقلاب و هم پیمان جبهه اصلاحات در فتنه 88 شده است و مخصوصاً داد سازمان منافقین و بهایی‌ها را درآورده است، در پی دلجویی از گروه های یاد شده برآمده و می‌گوید: «این عبارت در نامه‌ای که برای تبریک تولد آقای خاتمی نوشته شده بود، بیان شد و خیلی افراد هم به آن اعتراض داشتند و قرار بود که این عبارت حذف شود و به نظر من عبارت خوبی نبود» و بلافاصله اضافه می‌کند که حزب مشارکت با گروه‌های برانداز مقابله نخواهد کرد و می‌گوید «حزب ما وظیفه‌ای برای مقابله با معارضین نظام ندارد!»

گفتنی است این بخش از مصاحبه که در آن ماهیت ضد انقلابی و براندازانه حزب مشارکت و جبهه اصلاحات را نه فقط نفی نکرده بلکه تلویحاً بر آن تأکید ورزیده است، با استقبال فراوان گروه های اپوزیسیون خارج کشور روبرو شده است و این استقبال در حالی که بیش از یک هفته از مصاحبه یاد شده می گذرد، همچنان ادامه دارد.

برخی از جریانات ضد انقلاب نظیر سلطنت طلب‌ها ضمن استقبال از این عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت، وی را یک مهره دست چندم در حزب مشارکت معرفی کرده‌اند که نمی‌توان روی اظهارات او حساب ویژه‌ای باز کرد.

از سوی دیگر اظهارات وی با انتقاد درون گروهی شدید مدعیان اصلاحات به وی روبرو شد و از روزنامه اعتماد نیز به خاطر انجام و انتشار این مصاحبه گلایه شد؛ این در حالی است که به نظر می‌رسد مصاحبه مورد اشاره با هدف تلطیف روابط گروه‌های داخلی فتنه با دنباله خارجی آن انجام شده باشد و این فرد با این انگیزه برای مصاحبه انتخاب شده است که در میان هم حزبی‌های خود به «دهن لق» و کسی که از هوش سیاسی لازم برای تشخیص شرایط برخوردار نیست، شناخته می‌شود.

*‌دولت انگلیس خطاب به اسرائیل؛ علیه ایران رجز نخوانید

انگلیس اخیراً سرجان سایرز، رئیس ام آی-6 را به منظور توجیه نتانیاهو برای توقف رجزخوانی‌های اسرائیل علیه ایران به تل آویو فرستاده است.

گوردون داف از کهنه سربازان نیروی دریایی آمریکا در جنگ ویتنام و سردبیر ارشد نشریه «ویتران تودی» در گزارشی تحلیلی با اعلام این موضوع، از درماندگی رژیم صهیونیستی در مقابل ایران خبر داد و تهدیدهای تل‌آویو را طبل توخالی خواند.

داف در گزارش خود از مخالفت جدی انگلیس با هرگونه حمله اسرائیل به ایران خبر داده و درباره محدودیت‌های نظامی تل آویو برای یک عملیات نظامی می‌نویسد: این گونه طرح ریزی شده است که حمله اسرائیل از آذربایجان انجام شود اما تلاش‌های دیپلماتیک از سوی تهران «این در را برای حمله اسرائیل بسته است.» پرواز مستقیم از روی عربستان سعودی تنها انتخابی است که برای اسرائیل باقی می‌ماند؛ هر راه دیگری، ترکیه و عراق با 4500مایل «پرواز بر آب های آزاد» غیرممکن است.

ترکیه در مذاکرات اخیر خود با ایران، این کشور را در تلاش خود برای پایان دادن به بن بست هسته‌ای حمایت کرده است و نمی‌خواهد به عنوان «راه صاف کن» توسعه طلبی اسرائیل علیه اسلام دیده شود.

عراق هم اخیراً با ایران مذاکره داشته است و با یک دستور 4 میلیارد دلاری برای سلاح‌های روسی پیشرفته به توانایی های دفاع هوایی خود افزوده است، هم دفاع هوایی و هم هواپیماهای جنگی پیشرفته.

داف افزوده است: سامانه‌های موشکی که ایران در اختیار دارد برای پایین آوردن هرگونه هواپیمای اسرائیلی یا دیگر هواپیماها، حتی موشک‌های بالستیک یا کروز که از فاصله صدها متری به ایران نزدیک می‌شوند کاملاً کارآمد هستند.

داف در پایان خاطر نشان می‌کند: ایران به دلیل تبحر در جنگ نامتقارن ضربات بسیار سختی به آمریکا و اسرائیل وارد خواهد کرد و هیچکس خواهان چنین منازعه‌ای نیست.

صادق صبا: رضایت ندهی از انگلیس اخراجت می‌کنیم! 

«جرج انت ویسل» مدیرکل شبکه خبری دولت انگلیس -بی.بی.سی- در مقابل نمایندگان پارلمان این کشور اعتراف کرد که آزار جنسی کودکان یکی از جرایم دامنه دار و رایج در این شبکه است؛ به نوشته روزنامه انگلیسی تلگراف، مدیرکل بی بی سی گفت، در حال حاضر دست‌کم 9 تن از کارکنان این شبکه به سوءاستفاده جنسی از کودکان متهم شده‌اند و افزود: اتهام آنها با توجه به شناسایی این عده از سوی کودکانی که مورد آزارجنسی قرار گرفته بودند به اثبات رسیده است.

در پی پخش یک برنامه مستند از سوی شبکه انگلیسی «آی.تی.وی» تعداد بیشتری از کودکان قربانی شده در این جنایت به دادگاه مراجعه کرده‌اند.

یکی از کسانی که به ده‌ها فقره از فریب کودکان و سوءاستفاده جنسی از آنان متهم است و از سوی قربانیان شناسایی شده است «جیمی سویل» از مشهورترین چهره های بی بی سی است که سال گذشته در سن 84 سالگی درگذشته است.

رسوایی اخیر شبکه انگلیس و تعداد زیاد کودکان قربانی شده در این جنایت، نگرانی گسترده‌ای را در میان مردم انگلیس و مخصوصا اهالی لندن در پی داشته است.

والدین تعدادی از کودکان قربانی با اجتماع در مقابل دفتر بی بی سی در لندن خواستار استعفای مدیرکل این شبکه و بازداشت عوامل این جنایت شدند؛ در این اجتماع پدر یکی از کودکان قربانی با فریاد خطاب به دولت انگلیس گفت؛ باید این ف... خانه را تعطیل کرده و به اماکنی که رسما برای اینگونه مراکز درنظر گرفته شده منتقل کنید.

گفتنی است سال گذشته نیز صادق صبا، از کارکنان باسابقه بی بی سی فارسی به چند فقره تجاوز به عنف به زنانی که در این شبکه به کار گرفته شده و یا درخواست کار در این شبکه را داشتند، متهم شده بود که گفته می‌شود با دخالت سرویس اطلاعاتی انگلیس و پرداخت جریمه و جلب رضایت شاکیان این پرونده به طور موقت بسته شده است.

توضیح آن که قربانیان بی بی سی فارسی، زنان و دختران ایرانی پناهنده بودند که رضایت برخی از آنان با تهدید به لغو پناهندگی و اخراج از انگلیس به دست آمده بود.

*‌دستاورد حمله به عراق اجساد فرزندانمان بود 

با نزدیک شدن زمان انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، بیانیه‌ای در چند صفحه با امضای «ما 99درصد هستیم» در نیویورک، ایلی نویز و واشنگتن دی سی در سطح گسترده ای توزیع شده است. در این بیانیه از «اوباما» و «رامنی» با عنوان «بازیگران بی اختیار سیاست» که از سوی آیپک (لابی صهیونیستی) مدیریت می‌شوند یاد شده و با اشاره به برخی از جنایات مشترک جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها آمده است «نه اوباما و نه رامنی نمی‌نوانند نماینده 99 درصدی مردم آمریکا باشند؛ آنها نماینده اقلیت یک درصدی هستند که بدون وکالت از سوی اکثریت 99 درصدی بر آمریکا حکومت می‌‌کنند». در این بیانیه آمده است؛ «حمله به عراق، افغانستان و حمایت از اسرائیل غیر از پرداخت هزینه جنگ توسط مالیات دهندگان و تحویل گرفتن جنازه فرزندانمان چه دستاورد دیگری برای مردم آمریکا داشته است؟»

نویسندگان بیانیه با استناد به آمار مراکز حقوق بشری و از جمله مقاله جیمی کارتر رئیس جمهور اسبق آمریکا در روزنامه نیویورک تایمز، نوشته‌اند «طی 3 سال گذشته فقط در پاکستان 3365 غیرنظامی در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی کشته شده‌اند که 276 نفر آنها از کودکان و زنان بوده‌اند.»

گفتنی است جیمی کارتر در مقاله خود که روز 24 ژوئن 2012 (4تیرماه91) در روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز چاپ شده با اشاره به قتل عام غیرنظامیان و زنان و کودکان توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در پاکستان و افغانستان و سومالی و یمن نوشته بود: «این نظریه دولت آمریکا که کشته شدگان توسط هواپیماهای بدون سرنشین، تروریست و دشمن هستند، به یک قانون من درآوردی- NEW FANGLED- تبدیل شده است؛ این اقدام جنایت است و نتیجه آن که خانواده‌های داغدیده را به سازمان‌های تروریستی جذب می‌کند و دولت‌های سرکوبگر نیز، از این اقدامات استفاده کرده، و سرکوب مخالفان خود را توجیه می‌کنند.»

در پایان این بیانیه آمده است: اگر می‌پرسید به رامنی رأی بدهیم یا اوباما، پاسخ ما این است که «به هیچکدام.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها