کد خبر: ۹۰۳۱۴
زمان انتشار: ۱۱:۰۲     ۱۳ آبان ۱۳۹۱
عید غدیر خم نشان‌دهنده اکمال دین و اتمام نعمت خداوندی بر مسلمانان است و باید قدر این روز بزرگ را دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، محمدرضا سعدی‌زاده صبح امروز در جمع مردم شوشتر اظهار داشت: عیدغدیر خم نشان‌دهنده آن است که خداوند اسلام را کامل‌ترین دین قرار داده است زیرا پس از واقعه غدیر آیه اکمال دین و نعمت الهی بر مسلمانان نازل شد.

وی با اشاره به برخی از آیات قرآن خاطر نشان کرد: غدیر و آنچه در غدیر اتفاق افتاده است آنقدر مهم بوده است که خداوند به رسولش ابلاغ کرده که اگر چنین مسئولیتی که برعهده‌ات قرار گرفته اجرایی نکنی رسالتت را انجام نداده‌ای و این نشان از اهمیت مسئله غدیر خم است.

وی با اشاره به اینکه غدیر خم را باید با استدلال علمی به فرزندان خود آموزش دهیم، تاکید کرد: باید با استدلال علمی به فرزندان خود حقانیت علی(ع) را آموزش دهیم و شبهات موجود در جامعه را به صورت علمی و مستند پاسخ بدهیم تا بتوانیم در این عرصه موفق باشیم.

سعدی‌زاده خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی باید به معارف اهل‌بیت پرداخت و جامعه را در مسیر صحیح خود هدایت کرد و بهترین روش برای این کار معرفی صحیح علی(ع) به جامعه است.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه عید غدیرخم اهمیت بسیار زیادی دارد، تاکید کرد: عیدغدیرخم اهمیت بسیار زیادی دارد و اهمیت آن آنقدر زیاد است که به «عیدالله اکبر» نام‌گذاری شده است و به این دلیل باید در راستای شناخت اهمیت این روز بزرگ تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: شناخت معارف غدیر از ضروریات هر شیعه‌ای است و باید تلاش کنیم تا بتوانیم برای مباحت عمیق علمی درباب غدیر اطلاعات داشته باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها