کد خبر: ۹۰۵۰۶
زمان انتشار: ۱۲:۲۴     ۱۴ آبان ۱۳۹۱
در حالی که هنوز خبری مبنی ر پذیرش یا عدم پذیرش سمت سخنگویی دولت توسط دکتر غلامحسین الهام منتشر نشده، سایت مشرق در یادداشتی از این مسال استقبال کرد.

در این یادداشت آمده است: انتخاب و یا به تعبیری انتصاب مجدد دکتر غلامحسین الهام به عنوان سخنگوی دولت را باید از جنبه های مختلف قابل  دفاع  و حمایت دانست چراکه؛

 1- الهام که سابقه سخنگویی شورای نگهبان ، قوه قضاییه و دولت نهم را داراست می تواند به عنوان یک وزنه قابل اتکا در دولت دهم، ماشین سخنگویی دولت را در بخش های مختلف به حرکت درآورده وبه بسیاری از سوالات و ابهامات درباره رویکردها و عملکردهای دولت دهم پایان دهد.

 2-یکی از مهمترین نیازهای امروز جامعه ، بازگرداندن اعتماد مردم به دولت برای مقابله با تنگناهای موجود در جامعه به ویژه مشکلات اقتصادی است . این اعتماد زخم خورده را یک سخنگوی صادق، با تجربه و دارای آرامش و طمانینه می تواند تامین نماید.سخنگوی دولت به هیچ وجه نباید در کوران مشکلات و هجمه چالش ها از صحنه پاسخگویی و اعتماد سازی غیبت نماید.

 3-الهام باید باب جدیدی را برای تعامل با قوای دیگر، سازمان ها و به ویژه رسانه ها باز کند. نه جنس الهام برج عاج نشینی است و نه احمدی نژاد. تشکیل کمیته های مشورتی متشکل از صاحب نظران و اصحاب رسانه ولو آنکه برخی از آنان در جرگه منتقدین دولت باشند می تواند سهمی از عقب ماندگی های دولت در استفاده از نظرات نخبگان و منتقدان مشفق را برای عبور از بحران ها و چالش ها را جبران نماید.

سخنگوی جدید دولت باید غیبت چندساله سخنگویان و شوراها و کمیته های مختلف اطلاع رسانی در دولت را جبران کند. در غیبت سخنگویان و اطلاع رسانان، بار اصلی پاسخگویی ها بر دوش رئیس جمهور سنگینی می کرد و در این اثنا چه بسیار سخنانی که نباید رئیس می گفت که گفت و اگر سخنگو می گفت و یا می نوشت این حجم از هزینه ها را به همراه نداشت.

 4-انتخاب الهام می تواند ویترین دولت دهم را که به علت حضور برخی افراد با انتقادهای جدی مواجه کرده بهبود بخشد. کمتر فردی می تواند به انکار پاکدستی، صداقت و ولایت مداری الهام بپردازد.او می تواند تیم های مختلفی از نیروهای کارآمد و انقلابی را به دولت دهم که سخت بدان نیازمند است پمپاژ نماید.

 5-سخنان رهبر معظم انقلاب در بجنورد درباره اشتباهاتی که در برنامه تحدید نسل انجام شد  یک درس بزرگ برای مسوولان است. اعتراف صادقانه به قصورها و تقصیرها تا زمانی که باعث سوءاستفاده دشمنان و بدخواهان نشود یک امتیاز است.

مردم ما سال هاست که تشنه شنیدن این جملات از رئیس جمهور گرفته تا وزیران و استانداران هستند که متاسفانه این مهم به هر دلیل و منطقی کمتر اتفاق افتاده است. این بار گران را سخنگوی محترم می تواند بر دوش کشد.

سخنگوی دولت باید آیینه تمام عیار تصمیم گیری ها و اجراهای دولت باشد. هیچ مدیری پا در مرزهای عصمت نگذاشته است. همه ما خطا می کنیم. مردم به تلاش ها و نیت های پاک و خدمت گذاری های بی منت نمره قبولی می دهند. اگر دولت تلاش کرد اما به هر دلیلی به سر منزل مقصود نرسید بازهم در محکمه افکار عمومی سربلند خواهد بود.

 6-آنها که حتی از دور دستی بر آتش روحیات و خلقیات الهام دارند از این درک مشترک برخوردارند که پذیرش مجدد سخنگویی دولت نه متاعی بر ویترین افتخارات وی خواهد افزود و نه برگی بر مسوولیت های وی خواهد انباشت. الهام از این شغل ها ارزشی نخواهد یافت و اگر امتیازی باشد به جیب دولت خواهد رفت.

احمدی نژاد که در کوران فشارهای چند جانبه است نیازمند مشاورانی امین، خوش نیت و با تجربه است که بتوانند بادبان ها را محکم و از تندباد حوادث به سلامت عبور کنند.

 7-اگرچه کارنامه سخنگویی دکتر الهام در دولت نهم با فراز و نشیب هایی همراه شد و برخی موضع گیری های وی با اعتراض هایی مواجه شد اما لغزش های گذشته و احتمالا آینده او را باید به حساب راهزنانی دانست که از مخاطرات آن هیچ  انسان مسافری در امان نخواهد بود.

 8- جنس غلامحسین الهام نه از جنس انحراف است و نه فساد و فرصت طلبی، او انشاالله از حق دفاع خواهد کرد. او باید تنهاغلامِ حسین، آن آئینه تمام معنای حقیقت باشد و این افتخار را در دنیا و آخرت با هیچ گوهردیگری معاوضه نکند.انشاالله.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها