کد خبر: ۹۰۵۳۲
زمان انتشار: ۱۳:۱۶     ۱۴ آبان ۱۳۹۱
کوچک‌زاده در تذکری اعلام کرد که از کلام رهبری اینگونه بر می‌آید که ایشان تمایلی به طرح سوال از رئیس جمهور ندارند و به همین دلیل مجلس را ترک خواهد کرد که لاریجانی به او پاسخ داد: حقوق می‌گیرید، موظفید بمانید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مهدی کوچک زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی تذکری آئین نامه‌ای اظهار داشت: انسان عاقل لازم نیست هر چیزی را مانند بچه به او دستور دهند تا بفهمد.

وی افزود: ما و بسیاری از نمایندگان از سخنان اخیر رهبری این گونه متوجه می‌شویم که ایشان تمایلی به طرح سؤال از رئیس جمهور ندارند و اگر اختیار با مقام معظم رهبری بود، تصمیم می‌گرفتند که سؤال مطرح نشود ما این طور متوجه می‌شویم.

کوچک زاده ادامه داد: بنده و همفکرانم در مجلسی نمی‌مانیم که بر خلاف نظر رهبری است؛ ما نمی‌مانیم، فراکسیون اصولگرایان مجلس هم اطلاعیه داد و طرح سؤال از رئیس جمهور را خلاف مصالح کشور عنوان کرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در پاسخ به تذکر کوچک زاده گفت: شما باید طبق آئین نامه داخلی صحبت کنید، نظر شما محترم است اما نمی‌توانید بگویید رهبری این موضوع را گفتند، مطابق آئین نامه حرف بزنید، مگر اینکه دستوری از جانب رهبری آمده باشد.

وی افزود: شما حقوق می‌گیرید و موظفید در مجلس حضور داشته باشید و اگر کسی بدون اجازه از مجلس خارج شود کار خلافی انجام داده است. اگر فراکسیون اصولگرایان به نام اصولگرایی تصمیم گرفته آبستراکسیون کند چه فراکسیونی است.

رئیس مجلس گفت: دستوری از جانب رهبری به ما نرسیده است. و اگر کسی بگوید دستوری از جانب رهبری آمده خلاف گفت برداشت شما محترم است و مطابق ضوابط کسی حق ندارد مجلس را ترک کند. اگر حرفی دارید آن را مطرح کنید. اساس اصولگرایی بر قانون است.

به گزارش فارس مهدی کوچک زاده پس از بیان این تذکر صحن علنی خانه ملت را در اعتراض به اعلام وصول طرح سؤال از رئیس جمهور ترک کرد.

تعداد زیادی از اعضای فراکسیون اصولگرایان مجلس، پس از اعلام وصول طرح سؤال از رئیس جمهور مقابل درب خروجی پارلمان تجمع کردند و به گفت و گو با یکدیگر پرداختند و پس از دقایقی مجددا به صحن علنی باز گشته و در صندلی‌هایشان مستقر شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۶ - ۱۴ آبان ۱۳۹۱
۲
۲
لطفانمایندگان کارخداپسندانه واخلاق مدارانه وقانونی خودرا انجام بدهند،که این روش پسندرهبری وملت خواهدبود،باجنجال و....منافع مردم تامین نمی شود.
پاسخ
همسایه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۰ - ۱۴ آبان ۱۳۹۱
۳
۱
خدا قوت!!!
پاسخ
sara
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۳ - ۱۴ آبان ۱۳۹۱
۱۴
۵
پس نقش مردم بدبخت چیه آقای کوچک زاده؟
پاسخ
راضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۴ - ۱۴ آبان ۱۳۹۱
۸
۰
لطفا بدون جنجال به مشکل مردم رسیدگی کنید. اگر خطایی در اجرای قانون است مجلس وظیفه دارد بدون توجه به مسایل جناهی وظیفه قانونی خود را انجام دهد
پاسخ
دنیاگنوگه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۱ - ۱۴ آبان ۱۳۹۱
۴
۱
شماهم اره
پاسخ
جعفر
-
۰۳:۳۱ - ۱۵ آبان ۱۳۹۱
۷
۹
بازم به آقای کوچک زاده...ای والله
پاسخ
فرزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۱
۱۰
۲
اگه قرارباشه براهرکاری توی مجلس مقام معظم رهبری به نمایندگان دستور بدهند،پس چرابراانتخاب نمایندگان ازمردم رای میگیرند؟مگه مجلس مستقل نیست؟؟...
پاسخ
sabet
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۴ - ۱۵ آبان ۱۳۹۱
۸
۷
آقای کوچک زاده مثل آقای ...خودرا عقل کل میداند
پاسخ
سه پنجتا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۸ - ۱۵ آبان ۱۳۹۱
۷
۱۰
جالب اینجاست که : الان آقای ... هیچ برداشتی از نظرات کنونی رهبری مبنی بر حفظ آرامش در سطح قوا و ارتباط این برداشت با عدم مصلحت طرح سوال از رئیس جمهور رو ندارن .
اما......
وقتی احمدی نژاد به مجلس اومد و جواب های کوبنده ی خودش رو ارائه کرد اونوقته که متهمش میکنن به «عدم حفظ آرامش».
....
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۳ - ۱۶ آبان ۱۳۹۱
۲
۳
ما میخوایم که سوال بشه.خواهشا پاچه خواری نکن اقای کوچک زاده
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها