کد خبر: ۹۰۶۴۵
زمان انتشار: ۰۰:۱۳     ۱۵ آبان ۱۳۹۱
حاشیه نگاری خبرنگار ۵۹۸ از یک هفته نمایشگاه مطبوعات:
نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها که با شعار "رسانه، کلام صادقانه و نگاه منصفانه " از هفتم آبان بمدت یک هفته کار خود را آغاز کرده بود، در حالی عصر دیروز به پایان رسید که در کارنامه خود نقاط ضعف و قوتی نیز بهمراه داشت. خبرنگار پایگاه 598 با نگاهی نقادانه بر جشنواره بزرگ مطبوعات کشور در طول این یک هفته حاشیه هایی را از نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات درج نموده است
نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها که با شعار "رسانه، کلام صادقانه و نگاه منصفانه " از هفتم آبان بمدت یک هفته کار خود را آغاز کرده بود، در حالی عصر دیروز به پایان رسید که در کارنامه خود نقاط ضعف و قوتی نیز بهمراه داشت.

خبرنگار پایگاه 598 با نگاهی نقادانه بر جشنواره بزرگ مطبوعات کشور در طول این یک هفته حاشیه هایی را از نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات درج نموده است که در ادامه می آید:

* امسال هم نیز همانند سال گذشته، دکتر محمود احمدی نژاد ریاست محترم جمهوری و وزرایش (به جز وزیر اقتصاد و وزیر ارتباطات) در گردهمایی مطبوعات و خبرگزاری ها در نمایشگاه حضور پیدا نکردند که این امر موجب گلگی بسیاری از اصحاب رسانه گردیده است.

* حضور پر رنگ تر هنرمندان، ورزشکاران و خوانندگان نسبت به شخصیت های سیاسی و فرهنگی کشور در نمایشگاه بخوبی مشهود بود. در حالیکه انتظار می رفت با توجه به اهمیت و نقش مطبوعات و خبرگزاری ها در راستای آگاهی بخشی سیاسی و حجم گسترده فعالیتشان در این زمینه، حضور قشر فرهنگی و سیاسی برجسته تر باشد.

* بر اساس آمار اعلام توسط روابط عمومی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در 6 روز گذشته، بیش از یک میلیون نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.

* در این بین حضور ناگهانی دکتر علی لاریجانی، نیم ساعت قبل از حضور غرفه داران و اصحاب رسانه در نمایشگاه مطبوعات و بازدید یک ساعته ایشان از نمایشگاه و عدم حضور و بازدید از بسیاری از غرفه ها از دیگر حواشی این نمایشگاه بود.

* استقبال از دو نفر از بازدید کنندگان در نمایشگاه به صورت ویژه بود. استقبالی که با اخراج محمد نوری زاد با شعار مرگ بر منافق شروع شد و با بازدید 1 دقیقه ای و خارج نمودن سریع محمد رضا خاتمی توسط مامورین حراست به پایان رسید.

* پخش فیلم سخنرانی عضو زندانی شده خبرگزاری جمهوری اسلامی در غرفه روزنامه ایران و سایت این روزنامه نیز در نوع خود جالب و قابل تامل بود.

*این نمایشگاه در حالی به کار خود پایان داد که رشد کمی و کیفی چشم‌گیری نسبت به سال گذشته داشت و تعداد غرفه‌ها از 570 به 830 غرفه ارتقا پیدا کرده بود و حضور بیش‌تر رسانه‌های نوپا نیز در این نمایشگاه مشاهده می‌شد. متاسفانه با وجود افزایش تعداد غرفه ها علیرغم وجود سیستم دوربین های مدار بسته و مامورین حراست، امنیت غرفه ها بسیار کم بود و آمار سرقت از غرفه ها (سرقت لپ تاپ، کیف، موبایل و غیره) به روزانه ده ها مورد رسیده بود.

*در نمایشگاه نوزدهم، نمایندگان مطبوعات‌، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی 31 استان با میانگین 50 نشریه از هر استان شرکت کردند که در مجموع، 2380 نشریه در نمایشگاه حضور داشتند. همچنین نزدیک به 30 کشور در این نمایشگاه حضور داشتند. این در حالی است که بخش نشریات دانشجویی که در طبقه فوقانی شبستان امام خمینی واقع شده بود بعلت عدم اطلاع رسانی دقیق و فضای نامناسب مورد کم توجهی بازدیدکنندگان و مسئولین قرار گرفته و بنظر می رسد این بخش مورد کم لطفی واقع شده باشد.

*کیفیت پایین غذاهای توزیع شده در بین غرفه داران از دیگر نقاط منفی نمایشگاه نوزدهم بود به طوری که این امر موجب ناراحتی بسیاری از غرفه داران گردیده بود.

*استفاده برخی از غرفه های مطبوعاتی از ابزاری چون نواختن تنبک بدست مرشد زورخانه، اصلاح نمایشی موی سر و یا زدن روپایی در جلوی یکی دیگر از غرفه ها و همچنین پخش موزیک های تند از جمله روش های جدید جلب نظر بازدیدگنندگان بود.

*با وجود گلایه  روزنامه داران و اصحاب رسانه مبنی بر گرانی و کمبود کاغذ، متاسفانه در روز های پایانی نمایشگاه شاهد اسراف بیش از حد کاغذ بودیم تا جایی که کف سالن ها پوشیده از کاغذ می شد، در صورتیکه از مطبوعات و نهاد هایی که بیشتر کارشان با کاغذ می باشد انتظار می رود از این اسراف بی رویه حتی الامکان جلوگیری کنند.

* پوشش نامناسب برخی از غرفه داران و ایجاد جاذبه های غیراخلاقی برای حضور بازدید کنندگان در غرفه ها از معایب دیگر نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات بود که خود گویای مشکل اصلی عدم انتشار سبک زندگی دینی در جامعه و نگاه تریبون داران به خصوصیات و آداب اجتماعی می باشد.

*در آخر نیز، حضور همه روزه محمدجعفر محمدزاده معاون مطبوعاتی در سالن نمایشگاه و بازدید از غرفه ها، جای بسی تقدیر و تشکر دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها