کد خبر: ۹۱۶۱۶
زمان انتشار: ۲۳:۳۲     ۱۷ آبان ۱۳۹۱
تیم ملی فوتبال جوانان ایران با پیروزی پرگل از پس تیم کویت بر آمد و به مرحله یک چهارم رقابتهای قهرمانی آسیا صعود کرد. در دیگر بازی این گروه تیمهای امارات و ژاپن به تساوی بدون گل رسیدند و به این ترتیب ایران با 7 امتیاز صدرنشین شد ، ژاپن با 4 امتیاز به مقام دوم رسید و امارات با 3 و کویت با یک امتیاز در مکانهای بعدی جای گرفتند .
در مرحله مقدماتی مسابقات فوتبال قهرمانی جوانان آسیا و انتخابی جام جهانی ، تیم ملی جوانان ایران که در دو دیدار نخست خود در مرحله گروهی رقابتهای قهرمانی آسیا توانسته بود با نتیجه دو بر صفر ژاپن را از پیش رو بردارد و برابر امارات میزبان مساوی کند، در سومین دیدار خود با نتیجه پرگل 6 بر صفر تیم کویت را شکست داد تا با 7 امتیاز به عنوان تیم نخست از گروه اول این رقابتها به جمع هشت تیم برتر قاره صعود کند.

به گزارش «تابناک»، در این بازی که قضاوت آن برعهده کیم دونگ جین از کره‌جنوبی بود، ولید مشاعی زاده (28)، احسان پهلوان (53)، سردار آزمون (58)، حسین فاضلی (63 و 84) و روزبه چشمی (81) شش گل ایران را به ثمر رساندند.

تیم ایران با توجه به صدرنشینی در گروه نخست باید با تیم دوم گروه دوم روبه رو شود. در گروه دوم تیمهای عراق و کره جنوبی به مرحلع بعد صعود کردند و بدین ترتیب ایران باید در مرحله بعد به مصاف تیم ملی کره جنوبی برود.

این رقابتها حکم مسابقات انتخابی جام جهانی 2013 کلمبیا هم را دارد.

پیش از این بازی بروبچه هاى تيم ملى جوانان فوتبال كشورمان در گام اول قويترين حريفشان را كه مدعى اول قهرمانى هم محسوب مى شد، يعنى تيم ملى ژاپن را با نتيجه ۲ بر صفر شكست دادند! و در دومین بازی مقابل امارات به تساوی رسیدند .

لابد مى دانيد كه طى سالهاى گذشته و در مسابقات قهرمانى جوانان قاره كهن جوان هاى ژاپنى هميشه يكپاى جدى قهرمانى بودند كما اينكه چشم بادامى هاى سرزمين آفتاب تابان در جام جهانى جوانان نيز معمولا نتايجى خوب و افتخارات زيادى كسب كرده اند.با اين حال شيربچه هاب ايرانى بدون اينكه ترسى از حريف صاحب اعتبارشان به دل راه بدهند،چنان طوفانى به پا كردند كه ژاپنى ها در طول بازى فقط چند مرتبه توانستند روى دروازه ما خطر ايجاد كنند،

چرا كه ايران آن روز عالى بازى كرد پس از اين پيروزى بود كه يك مرتبه نگاه همه كارشناسان وحاضر مسابقات و حتى مسئولين فيفا به جوانان ما تغيير كرد و گويى اين جمله را در گوش يكديگر زمزه مى كردند كه؛ انگار شيرخفته قاره دوباره پيدا شد!

مرحله یک چهارم نهایی:

یکشنبه - 21/08/1391

بازی شماره 25: ایران - کره‌جنوبی، ساعت 14:30، ورزشگاه فجیره شهر الفجیره
بازی شماره 26: عراق - ژاپن ، ساعت 16:30، ورزشگاه امارات شهر راس الخیمه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها