کد خبر: ۹۱۶۲۶
زمان انتشار: ۰۷:۰۱     ۱۸ آبان ۱۳۹۱
با قرائت طرح سؤال از رئيس جمهور در صحن علني مجلس شوراي اسلامي بازتاب هاي آن همچنان ادامه دارد.
فراكسيون رهروان ولايت مجلس با صدور بيانيه اي اعلام كرد اين فراكسيون از آغاز ماجراي طرح سؤال از رئيس جمهور داراي هيچگونه موضع فراكسيوني نبوده است. در بخشي از بيانيه اين فراكسيون آمده است:
برخي مسئولان تلاش دارند وضعيت اقتصادي امروز و مشكلات پيش آمده را به دشمني هاي نظام سلطه و تحريم هاي ظالمانه اعمالي منحصر كنند، در حالي كه براساس بررسي هاي انجام شده بسياري از مشكلات امروز اقتصادي در نتيجه سوءتدبير است، به عنوان مثال مي توان از قضيه گراني مرغ پيش از ماه مبارك رمضان، وضعيت نابسامان كشاورزان خصوصاً گندم كاران و همچنين دامداران و... نام برد.
در ادامه اين بيانيه آمده است: فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت از آغاز اين ماجرا داراي هيچگونه موضع فراكسيون نبوده و جالب است كه تركيب امضاءكنندگان اوليه سؤال نيز نشان مي دهد از هر دو فراكسيون اصولگرا (اكثريت و اقليت) افرادي طرح سؤال از رئيس جمهور را امضا كرده اند.
در بخش ديگري از اين بيانيه تأكيد شده است: فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت معتقد است، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نمي توانند برخلاف مطالبات موكلان خود عمل نمايند و صرفا بر ضعف ها و بي تدبيري هاي دولت سرپوش بگذارند و بخشي از مشكلاتي را كه امروز شاهد آنيم در نتيجه همان لاپوشاني ها و عدم انجام وظايف و اقدام براساس قانون و دفاع از حقوق مردم است.
سؤال از رئيس جمهور از مصاديق هشدار رهبري است
از سوي ديگر؛ رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس نيز گفت: تلاش ما اين است كه نصايح، دستورها و هشدارهاي رهبر معظم انقلاب را اجرا كنيم و احتمال مي دهيم سؤال از رئيس جمهور از مصاديق هشدار رهبري است.
وي با بيان اين كه سعي مي كنيم راهكارهايي را براي مطرح نشدن سؤال از رئيس جمهوري در صحن علني مجلس پيدا كنيم، گفت: تلاش ما اين است كه در شرايط فعلي در روابط بين قوا بحراني به جامعه كشيده نشود.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اين كه ما به هشدارهاي رهبر معظم انقلاب توجه عميق داريم و آن را مهم مي دانيم، افزود: نظر ما اجراي دستورها و نصايح ايشان است.
حدادعادل يادآور شد: برخي از نمايندگان بر تعداد امضاهاي طرح سؤال از رئيس جمهوري شك قوي دارند چرا كه تعدادي از امضاكنندگان اين طرح امضاهاي خود را پس گرفتند ولي هيئت رئيسه به اين مسئله اعتنايي نكرد.
وي اظهار داشت: ما تلاش داريم اين مسئله را از طريق آيين نامه داخلي مجلس حل كنيم، اين موضوع راه حل آيين نامه اي دارد.
رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس نهم تصريح كرد: حتي تعدادي از نمايندگان مجلس براي هيئت رئيسه قسم خورده اند كه ما قبل از ابلاغ طرح سؤال به رئيس جمهوري امضاهاي خود را پس گرفته ايم.
وي در ادامه به شكايت برخي از نمايندگان از هيئت رئيسه مجلس بدليل عملكرد در قرائت طرح سؤال از رئيس جمهوري اشاره كرد و افزود: بنده اين شكايت را امضا نكرده ام و شكايت از هيئت رئيسه در قالب فراكسيون اصولگرايان انجام نشده است و نمايندگان خود تصميم به اين كار گرفته اند.
تذكر بسيج دانشجويي 313 دانشگاه كشور به مجلس
بسيج دانشجويي 313 دانشگاه كشور نيز در نامه اي خطاب به نمايندگان مجلس تأكيد كردند: آيا نمايندگان ذوق زدگي دشمن را هنگام بروز اختلافات ولو جزيي بين مسئولان كشور نمي بينند.
در بخشي از اين نامه آمده است:
آيا اكنون كه بازار طلا و ارز رو به آرامش مي رود طرح مسئله اي كه باعث متشنج شدن فضاي كشور مي شود، براي درد «نوسانات بازار ارز» دوايي است؟ هرچند كه ذكر اين نكات بدين معنا نيست كه دولت در وظايف خود در مديريت و نظارت بر فضاي اقتصادي كشور كوتاهي هايي نداشته است، تحليل ما دانشجويان آن است كه نكات منفي طرح سؤال از رئيس جمهور در زمان فعلي بيش از نكات مثبت آن است.
در اين نامه از رئيس مجلس خواسته شده است با استفاده از جايگاه خود و با تبيين شرايط كشور براي نمايندگان آنان را از اقدام وحدت شكن در زمان كنوني منصرف كند.

کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
TAJIKISTAN
۰۷:۳۳ - ۱۸ آبان ۱۳۹۱
۰
۱
به این میگن جنبش آزادیخواه و حق طلب دانشجویی برای شما که به دروغ خودرا در مقام نماینده دانشجویان جا زده اید متاسفم
دانشجو هرگز زیر بار حیف و میل بیت المال توسط ...و...و ---- نمیرود
وای بر شما
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۸ - ۱۸ آبان ۱۳۹۱
۰
۱
تا كي مصلحت چرا بفكر كردم نيستين اگه منم خطا ميكردم گذشت ميكرديد؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۷ - ۱۸ آبان ۱۳۹۱
۰
۱
اینها دانشجو نیستند حقوق بگیر ونان به نرخ روز خورند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها