کد خبر: ۹۱۹۱۸
زمان انتشار: ۱۸:۰۸     ۱۹ آبان ۱۳۹۱
دبیر انجمن خودروسازان کشور :
احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان کشور در نامه ای به رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده سیاست های این سازمان را در برخورد با نابسامانیهای اقتصادی موجب کاهش تولید و ضرر مصرف کننده دانسته است .
متن نامه نعمت بخش به این شرح است :
1- جناب آقای تقوی!
سالها است اسم بامسمای سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان را در رسانه ها می بینیم، اما در عمل این سازمان نه تنها حمایتی از تولیدکنندگان نمی کند، که برعکس سرکوب مالی تولیدکنندگان تا مرز به تعطیلی کشاندن کارخانجات آنها را به نفع مصرف کننده می داند. بدون آنکه خود را مقید به اجرای مفاد مواد 39 و 101 برنامه چهارم و پنجم توسعه ، مبنی بر لزوم پرداخت ما به التفاوت قیمت تکلیفی با قیمت کارخانه توسط دولت بداند.
2- نتیجه عینی سرکوب مالی شدید قطعه / خودروسازان در سالهای گذشته ، منجر به ایجاد بحران مالی کنونی قطعه/ خودروسازان شده است. افزایش شاخص قیمت خودرو 44 واحد≠ افزایش شاخص تورم 660 واحد در طول سالهای 76 تا 90 بهترین سند ادعای فوق است.
3- جناب آقای تقوی! پس از سالها سازمان متبوعه شما یکبار در اسفند سال گذشته و یکبار در مهرماه امسال ، جمعاً مجوز افزایش قیمت ( بطور متوسط) 16 تا 24 درصدی را داده است. در حالیکه تقاضای خودروسازان بین 50 تا 100 درصد افزایش قیمت بود. این امر در حالی اتفاق می افتد که:
 خود شما می دانید که کارشناسان شما ، قیمتهای مصوب برای اقلام سی کی دی وارداتی را بر اساس محاسبه ارز با نرخ زیر 2000 تومانی محاسبه کرده و افزایش قیمت 30 تا 70 درصدی قطعه سازان را منظور نکرده اند.
 خود شما در مصاحبه هایتان به 2 تا 3 برابر شدن قیمت مواد اولیه تولید داخل مانند فولاد، مس، آلومینیوم، شیشه، مواد پلیمری پتروشیمی در یکی دو سال اخیر اذعان کرده اید.
 خود شما از 2 تا 3 برابر شدن نرخ ارز در 2 سال اخیر آگاه هستید.
 خود شما از افزایش دستمزدها به میزان 30 درصد در 2 سال اخیر خبر داده اید.
 خود شما از مشکلات نقل و انتقال ارز و هزینه گزاف اجرایی کردن آن باخبرید.
 به خوبی واقفید 80 درصد قیمت خودرو، مربوط به قیمت قطعات و مجموعه های آن است و می دانید که قیمت قطعات بطور میانگین بین 30 تا 70 درصد باید افزایش یابد.
4- حضرتعالی در مقابل اعتراض خودروسازان با قیمتهای مصوب ،در همان جلسه( مورخ 12/7/91) قول موکد دادید که با برگزاری جلسه در هفته آینده مجدداً قیمتها را بررسی و آنها را به رقم واقعی نزدیک خواهید کرد. قولی که بر خلاف امریه اوفوا بالعقود تحقق نیافته است.
5- جناب آقای تقوی! نتایج کوششهای ارزشمند آن سازمان بروز و ظهور یافته است. در 6 ماهه امسال تمام خودروسازان به نسبت حجم فروششان بین 10 تا 500 میلیارد تومان زیان داشته اند. و اگربه قول فراموش شده خود عمل نکنید و خودروسازان موظف باشند محصولات خود را با قیمتهای فعلی به فروش برسانند شاهد افزایش شدید زیان آنها در 6 ماهه دوم خواهیم بود..
جهت اطلاع عرض می شود فقط شرکت الف و ب پیش بینی زیان 800 و 1200 میلیارد تومانی کرده اند.
6- سیاستهای سازمان شما در برخورد با نابسامانیهای اقتصادی تا کنون باعث کاهش تولید تا حدود 50 درصد شده است و تداوم این سیاستها به توقف کامل کارخانجات و تبعات منفی گسترده آن می انجامد.
7- جناب آقای تقوی توقف تولید کارخانجات به هیچ رو حمایت از مصرف کننده نیست.
احمد نعمت بخش
دبیر انجمن خودروسازان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها