کد خبر: ۹۲۰۰۹
زمان انتشار: ۱۱:۲۱     ۲۰ آبان ۱۳۹۱

بینا- قیمت طلا از زمان پیروزی اوباما در انتخابات آمریکا تا کنون بیش از 50 دلار افزایش داشته است و از 1680 دلار در هر اونس به بیش از 1730 دلار رسیده است .
به گزارش نامه، پس از پیروزی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قیمت جهانی طلا به بالاترین حد خود در یازده هفته اخیر رسیده است.
قیمت طلا از زمان پیروزی اوباما در انتخابات آمریکا تا کنون بیش از 50 دلار افزایش داشته است و از 1680 دلار در هر اونس به بیش از 1730 دلار رسیده است .
سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی بر این باورند که پیروزی اوباما در انتخابات موجب ادامه اجرای سیاستهای انبساطی پولی از سوی فدرال رزرو آمریکا خواهد شد و این مساله منجر به افزایش قیمت جهانی طلا در هفته های آینده نیز خواهد شد.
بانک مرکزی اروپا اخیرا در نشست خود نرخ بهره بانکی اروپا را بدون تغییر ثابت نگه داشته است . قیمت طلا طی سالهای 2008 تا 2011 میلادی که فدرال رزرو آمریکا برنامه انبساطی پولی به ارزش 2.3 تریلیون دلار را اجرا کرده است بیش از 70 درصد رشد داشته است؛ همچنین قیمت طلا از ابتدای سال 2012 میلادی نیز تا کنون 11 درصد رشد داشته است.
اخیرا 33 کارشناس ارشد اقتصادی در نظرسنجی بلومبرگ درباره آینده بازار طلا شرکت کرده اند و 25 نفر از آنها بر این باورند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش خواهد یافت.
با توجه به این که بازار سکه داخلی تا حدودی متاثر از بازار جهانی طلا است این افزایش قیمت ها می تواند قیمت سکه در بازار داخلی را افزایش دهد یا خیر.
عصر پنج شنبه در بازار داخلی قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید یک میلیون و 230 هزار تا یک میلیون و 240 هزار تومان بود. نیم سکه بهار آزادی 615 هزار تومان و ربع سکه بهار آزادی 315 هزار تومان بود.
محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر اعلام کرده است که نوسان قیمت ها نشان می دهد که شهروندان باید برای حضور در این بازار دقت کافی داشته باشند. اگر پس اندازهای ما در بخش های واقعی اقتصاد بکار گرفته شود به نفع همه خواهد بود.
در نمودار زیر قیمت جهانی طلا در دو ماه اخیر آمده است:

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها