أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۹۳۰۴۶
زمان انتشار: ۱۷:۰۰     ۲۳ آبان ۱۳۹۱

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ستاد خبری چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های هیئات مذهبی استان قم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های هیئات مذهبی با اشاره به برگزاری با شکوه مراسم عزاداری امام حسین(ع) تصریح کرد: ایام محرم هر سال نسبت به سال‌های گذشته شور و شوق بیشتر است و با وجود گرانی نیز نه تنها جلسات عزاداری پررونق شده بلکه هزینه‌های خوبی در سطح هیئات و حسینیه‌ها انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: ما شیعیان باید اهداف بزرگ ائمه اطهار(ع) را تبعیت کرده و آن را در جامعه پیاده کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با مثبت ارزیابی کردن روزشمار فرهنگی نمایشگاه اظهار کرد: اگر در ایام محرم و صفر در تکایا هر شب موضوعاتی معین شود و سخنرانان طبق آن به ایراد سخنرانی بپردازند تأثیرات بیشتری بر مردم و به ویژه جوانان خواهد گذاشت.

آشتیانی با اشاره به مصوبات مجلس شورای اسلامی برای تکایا و هیئات مذهبی خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی برای عمران مساجد بودجه‌ای تعیین و در سطح استان‌ها توزیع کرد و 1.5 میلیارد تومان نیز برای عمران 120 تکیه و مسجد استان قم اختصاص یافت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این میزان بودجه برای تکایا و مساجد و هیئات کافی نیست و مقام معظم رهبری می‌فرمایند ساخت مسجد به عهده خود مردم باشد هر چند سالانه بودجه‌ای برای امام‌زادگان و مساجد اختصاص پیدا می‌کند.

وی همچنین ضرورت بیمه مداحان و خادمان مساجد را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی مداحان بیمه می‌شوند و بودجه‌ای نیز برای این امر اختصاص پیدا کرده است، همچنین بیمه خادمان مساجد نیز تصویب شده و اجرایی می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها