کد خبر: ۹۳۲۴۸
زمان انتشار: ۱۱:۵۱     ۲۴ آبان ۱۳۹۱
خبرگزاری پرسپولیس : داستان هر روز پيچيده‌تر مي‌شود و هيچ‌كس نمي‌داند بالاخره پرسپوليس براي نيم‌فصل دوم چه بازيكن يا بازيكناني را به خدمت خواهد گرفت.
 طي يك هفته اخير آنقدر شايعه و خبر درخصوص پيوستن بازيكنان مختلف به پرسپوليس شنيده شده كه هوادار پرسپوليس را دچار سرگيجه كرده است. در اين مدت مسوولان باشگاه پرسپوليس هم يا در رسانه رسمي‌شان سكوت مي‌كنند يا در مصاحبه با خبرگزاري‌هاي ديگر به ابهامات مي‌افزايند. براي مثال داستان مربوط به جذب آپيا كه از قبل از آمدن او به تهران (حدود 10 روز پيش) شروع شده بود با ورود او به تهران (پنج‌شنبه گذشته) شدت بالايي گرفت. بعد از يك هفته پرداختن به آن در رسانه‌ها فرجام خوشي نداشت. در پيرامون قضيه آپيا، بحث ديويد كارني، عبدالمالك، بوبا، اميد نظري و رضا حقيقي هم پيش آمد كه هر كدام از اينها داستان‌هاي جداگانه‌اي دارند.

آپيا بالاخره كنسل شد
حتي قبل از جلسه رويانيان - ژوزه كه دوشنبه شب برگزار شد هم مي‌شد حدس زد سرنوشت آپيا در پرسپوليس روشن نخواهد بود چرا كه مانوئل از ابتدا با جذب اين بازيكن غنايي مخالف بود. در اين جلسه مانوئل صريحا مخالفتش با جذب آپيا را اعلام كرد. وي مي‌گفت با دستياران خود در كادر فني هم صحبت كرده است. ژوزه در اين مشاوره‌ها به زبان انگليسي به يحيي گل‌محمدي گفته: «اگر آپيا بازيكن آماده‌اي بود در اين 5 سال بيشتر از 30 بازي براي تيم‌هايش انجام مي‌داد.» همچنين روز دوشنبه مدير برنامه‌هاي آپيا در دفتر رويانيان حاضر مي‌شود تا قرارداد را نهايي كند اما مخالفت ژوزه همه چيز را به‌هم مي‌ريزد. با اين‌حال رويانيان به مدير برنامه‌هاي آپيا مي‌گويد روز سه‌شنبه (ديروز) باز هم با مانوئل صحبت خواهد كرد اما ديروز خبر رسيد آپيا امشب تهران را ترك خواهد كرد تا به پيشنهاد قطري و انگليسي‌اش فكر كند.

كارني براي چه آمد؟
ديروز صبح ديويد كارني از منچستر به تهران آمد. اين مدافع چپ استراليايي به نوعي سرجهازي قرارداد آپيا بود و گفته مي‌شد اگر پرسپوليس هافبك غنايي را بخواهد كارني هم پرسپوليسي مي‌شود. با اين‌حال پرسپوليس، آپيا را نخواست و كارني هم آمد. او در تمرين ديروز (كه البته در سالن بود) آفتابي نشد و امروز هم كه تمرين تعطيل است. قرار است كارني در تمرين پنج‌شنبه حضور يابد و سه روز با تيم تمرين كند تا ژوزه درباره او نظر بدهد؛ نظري كه خیلی سخت می شود روی آن حساب كرد چون ژوزه به خارجي‌هايي كه قبلا با خودش كار نكرده‌اند خيلي سخت اعتماد مي‌كند.

فعلا از عبدالمالك خبری نیست!
مانور روي بازيكن آفريقايي و مصري هم ديگر فايده‌اي ندارد چون نه اهالي باشگاه حرفي درخصوص آنها مي‌زنند نه ژوزه چيزي در اين‌خصوص مي‌گويد. اصلا مشخص نيست چطور براي سه يا چهار روز متوالي سايت‌هاي مصري خبر از احمد عميد عبدالمالك بازيكن تيم حرس‌الحدود مي‌دهند كه هر روز در مصاحبه‌هايش مي‌گويد ژوزه من را مي‌خواهد و گفته كه به پرسپوليس بيايد. عجيب اينكه ديروز هم يكي از خبرگزاري‌ها به نقل از عبدالمالك كه با شبكه الحيات مصر حرف زده بود نوشت: «بعيد است به پرسپوليس بروم. من با الاهلي قرارداد دارم و قبل از آن هم مي‌خواستم به الزمالك بروم كه مذاكراتم با الاهلي نتيجه نداد.» حالا فعلا خبری از اين هافبك 32 ساله مصري نیست و ديگر اخبار سايت الحيات را دنبال نخواهيم كرد.

حقيقي به‌خاطر استخاره نيامد يا اختلاف 150 ميليوني!
بازيكن ملي‌پوش و داخلي ديگري كه پرسپوليس از مدت‌ها پيش دنبال او بود رضا حقيقي شانديز كاپيتان امسال فجر سپاسي است كه مصدوميت نسبتا سختي را پشت سر گذاشته و كم كم آماده بازي مي‌شود. همزمان با مساله آپيا، رويانيان با تهيه اسپانسر براي باشگاه فجر و جلب موافقت جعفري مديرعامل اين باشگاه حضور حقيقي در پرسپوليس را قطعي كرد؛ حتي گفته شد در اين خصوص قراردادي هم بين دو باشگاه بسته شده و كار تمام است اما خود حقيقي به يكباره از سرخپوش شدن منصرف شد! ظاهرا داستان برعكس شده؛ قبلا حقيقي دوست داشت پرسپوليسي شود اما باشگاه فجر رضايتنامه‌اش را نمي‌داد اما حالا كه فجر راضي شده خود حقيقي مي‌گويد براي آمدن به پرسپوليس استخاره كرده و بد آمده است! اين در حالي است كه گفته مي‌شود به غير از پول رضايتنامه حقيقي (كه با تهيه اسپانسر از سوي رويانيان مبلغش صاف شده) براي يك نيم‌فصل 800 ميليون از پرسپوليس مي‌خواسته كه 150 ميليون تخفيف داده اما رويانيان گفته تنها 500 ميليون به او پرداخت مي‌كند و همين اختلاف 150 ميليوني باعث بر هم خوردن انتقال‌ هافبك فجر شده است! البته رويانيان ديروز در مصاحبه‌اي اعلام كرد همچنان پيگير جذب حقيقي خواهد بود.

 

پرسپوليس، گوديانسن و گلب را هم مي‌خواهد!
هنوز از شر شايعات مربوط به آپيا، كارني، عبدالمالك و ملي‌پوشان وطني رها نشده بوديم كه خبر رسيد رويانيان به ستاره‌هاي سابق بارسلونا هم نظر دارد تا تيم كهكشاني‌اش را كامل كند. ديروز خبر رسید پرسپوليس ايگور گوديانسن و الكساندر گلب را مي‌خواهد؛ خبري كه باور كردنش زياد سخت نبود اما جزييات تكميل‌كننده‌اي نداشت البته براي يادآوري بايد بگوييم الكساندر گلب كاپيتان تيم ملي بلاروس بعد از درخشش در اشتوتگارت به آرسنال رفت و بعد به بارسلونا منتقل شد اما در اين تيم موفق نبود و دوباره به اشتوتگارت برگشت. وي سپس به تيم‌هاي بيرمنگام و ولفسبورگ رفت و سرانجام به كشورش برگشت. او ابتدا به تيم تريليا سووتوف نقل مكان كرد اما حالا عضو تيم باته بوريسوف است كه همين يكي دو روز پيش براي هفتمين بار قهرمان ليگ كشورش شد و در ليگ قهرمانان اروپا حتي شانس صعود از گروهش را دارد.

ايگور گوديانسن هم بعد از حضور در چلسي و بارسلونا به موناكو رفت و دوباره راهي ليگ برتر شد تا به ترتيب براي تاتنهام، استوك و فولام بازي كند. گوديانسن ايسلندي سپس به آ‌ا‌ك آتن رفت و حالا براي تيم سل‌سل بروژ بلژيك بازي مي‌كند كه در رده هفتم جدول ليگ اين كشور جاي دارد. به نظر مي‌رسد اگر رويانيان بتواند اين دو بازيكن را جذب كند پرسپوليس كهكشاني‌تر خواهد شد اما تا جدي شدن اين شايعات فعلا بايد سرگرم آپيا و كارني باشيم.

نظري حداقل 20 برابر تيم سوئدي از پرسپوليس پول مي‌گيرد!
همزمان با پيش بردن مذاكره با خارجي‌ها و پيگيري مسائل مربوط به قراردادها و قيمت بازيكنان خارجي، رويانيان دنبال بازيكنان ايراني هم هست. يكي از اين بازيكنان اميد نظري هافبك دفاعي ملي‌پوش آنجل هولمز، تيم دسته دومي سوئد است كه بازي‌هاي باشگاهي‌اش تمام شده و به سرعت به پيشنهاد پرسپوليس جواب مثبت داده است. اين بازيكن ايراني - فيليپيني در همان پستي بازي مي‌كند كه پرسپوليس در آن مشكل دارد، ضمن اينكه او تنها 21 سال سن دارد و با در نظر گرفتن شرايط باشگاه مي‌تواند رضايت مانوئل را براي به خدمت گرفتن او جلب كند. گفته مي‌شود حضور نظري در پرسپوليس تمام است و او كه در تيم سوئدي‌اش حدود 5 هزار دلار(!) حقوق می گرفت حالا با يك قرارداد رويايي مواجه مي‌شود و احتمالا چيزي بيش از 20 برابر آنچه در سوئد مي‌گرفت نصيبش مي‌شود!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها