کد خبر: ۹۳۵۱۲
زمان انتشار: ۱۱:۴۳     ۲۵ آبان ۱۳۹۱
حملات رژیم صهیونیستی به غزه برایند یک سلسله رخدادهای داخلی و منطقه ای بوده و با توجه به اینکه حزب "بنیامین نتانیاهو" در آستانه برگزاری انتخابات کنیست قرار دارد، لذا رهبران این حزب در تلاش هستند که وانمود کنند ابتکار عمل میدانی همچنان در دست گروههای افراطی رژیم اسرائیل قرار دارد.
مهر، شب گذشته رسانه ها از حملات جنگنده های رژِیم صهیونیستی به غزه خبر دادند. طی این حملات که از خیابان عمر مختار در غزه آغاز شده و به ترور "احمد الجعبری" فرمانده گردانهای عزالدین قسام انجامید، شش نفر از جمله یک کودک فلسطینی به شهادت رسیدند، البته برخی رسانه ها از شهادت 9 فلسطینی خبر داده اند.

پس از این حملات، مقامات رژیم صهیونیستی با طرح این ادعا که با این اقدام پاسخ موشک اندازی روزهای اخیر گردانهای عزالدین قسام را داده اند، از ادامه حملات مشابه در روزهای آینده خبر دادند. اسرائیل در ادامه مدعی شده که حملات امروز نخستین مرحله از طرح دو مرحله ای ارتش این رژیم برای هدف قرار دادن فرماندهان شاخه نظامی حماس بوده و در روزهای آینده حمله زمینی به غزه نیز در دستور کار قرار می گیرد.
 
در نقطه مقابل نیز گردانهای عزالدین قسام در واکنش به ترور فرمانده خود، این اقدام را به مثابه گشودن درهای جهنم برای صهیونیستها توصیف کردند و دولت منتخب فلسطین به مردم توصیه کرد از بیم حملات احتمالی از مراکز دولتی فاصله بگیرند.
 
با این حال وقوع این حملات در شرایط کنونی منطقه و نیز تحولات پیش روی رژِیم صهیونیستی این سوال را به اذهان متبادر می کند که اهداف پشت پرده تل آویو از دست زدن به این حملات چیست؟ "حسن هانی زاده" کارشناس مسائل خاورمیانه در تحلیل این موضوع به خبرگزاری مهر گفت : حملات وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه برایند یک سلسله رخدادهای داخلی و منطقه ای بوده و با توجه به این که حزب لیکود به رهبری "بنیامین نتانیاهو" در آستانه برگزاری انتخابات کنیست قرار دارد، لذا رهبران این حزب در تلاش هستند که وانمود کنند ابتکار عمل میدانی همچنان در دست گروههای افراطی رژیم اسرائیل قرار دارد.
 
وی افزود: نتانیاهو و لیبرمن وزیر امور خارجه دولت وی اعتقاد دارند که در آستانه انتخابات برای به دست آوردن کرسی های بیشتر باید نیروهای مسلح اسرائیل به سرکوبی رهبران جنبش حماس اقدام کنند. از سوی دیگر بروز شکاف مجدد میان رهبران حماس و تشکیلات خودگردان سبب شده که ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان و رهبران فتح نسبت به بمباران غزه سکوت اختیار کرده است.
 
هانی زاده تاکید کرد: در بعد منطقه ای سفر اخیر "شیخ حمد بن خلیفه ال ثانی"  امیر قطر به غزه و اختصاص مبلغ 400 میلیون دلار برای بازسازی این شهر، تشدید اختلاف میان حماس و تشکیلات خودگردان را به دنبال داشته است. همچنین پرداختن اتحادیه عرب به مسائل داخلی سوریه و دور ماندن از وقایع و رخدادهای فلسطین اشغالی، رژیم اسرائیل را به تشدید حملات علیه نوار غزه تشویق کرد. متاسفانه وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب بدون توجه به شرایط فلسطین اشغالی با صدور بیانیه ها در مسائل داخلی سوریه دخالت می کنند در حالی که اولویت اتحادیه عرب باید مسئله فلسطین باشد.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه در ادامه اظهار داشت : در عین حال تهدید ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان برای طرح موضوع عضویت غیررسمی فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سبب شده که رژیم صهیونیستی برای تضعیف جنبش های مبارز فلسطینی دامنه حملات نظامی خود را توسعه دهد.  بنابراین به نظر می رسد که اینگونه حملات در روزهای آینده علیه شخصیتهای عملیاتی جنبش حماس تشدید شده و اگر اتحادیه عرب و سازمان همکاری های اسلامی در این خصوص اقدام عملی انجام ندهد قطعا غزه با فاجعه انسانی جدیدی روبرو خواهد شد.
 
وی در پایان گفت : اگر چه حماس تاکید کرده که در زمان و مکان مناسب نسبت به حملات اسرائیل واکنش مناسب نشان خواهد داد، اما این واکنش باید توام با وحدت همه گروههای مبارز فلسطینی باشد تا به صورت یک جبهه قدرتمند در برابر رژیم اسرائیل ایستادگی کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها