کد خبر: ۹۴۴۶۱
زمان انتشار: ۱۳:۲۷     ۲۹ آبان ۱۳۹۱
یکشنبه شب جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رئیس‌جمهور طی نشستی سه ساعته به بحث ‌و تبادل نظر درباره مسائل اقتصادی و سیاسی پرداختند. در این جلسه حدود 100 نفر از نمایندگان شرکت کرده بودند موضوعاتی در خصوص تحریم‌ها، فضای سیاسی کشور و مشکلات پیش روی دولت از سوی نمایندگان و رئیس‌جمهور مطرح شد.

به گزارش 598، دکتر مهدی کوچک‌زاده، نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با «رجانیوز»، ضمن استقبال از برگزاری مداوم این جلسات، از برخی کارشکنی‌ها در برگزاری این جلسه انتقاد کرد و گفت: برای جلسه دیشب با رئیس‌جمهور و جمعی از نمایندگان مجلس، از همه نمایندگان دعوت شده بود که در این جلسه حاضر باشند اما متاسفانه تلاش‌های زیادی صورت گرفت که این اتفاق نیفتد. حتی من خودم از یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس شنیدم که می‌گفتند این جلسه لغو شده و برگزار نخواهد شد. در این زمینه، عدم تمایل هیات رئیسه مشخص بود و دیروز هم در صحن علنی، برخی تذکرهای بیهوده مبنی بر لزوم عدم تشکیل این جلسه مطرح شد که واقعا جالب نبود. اینقدر این فضای تردید بالا گرفته بود که برخی از نمایندگان پیش من آمدند و پرسیدند که بالاخره جلسه برگزار می‌شود یا نه و ما شرکت بکنیم یا نه!

عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره محتوای جلسه و مباحث مطرح شده میان احمدی‌نژاد و نمایندگان هم اضافه کرد: خوشبختانه این جلسه بالاخره برگزار شد. فضا بسیار خوب و صمیمی بود؛ با وجود اینکه اختلاف نظرها و اعتراض‌های جدی هم از سوی هر دو طرف صورت گرفت اما فضا کاملا منطقی و عقلانی بود. به نظر من این همان خواست اصلی مردم و شخص رهبر انقلاب است. ایشان قبلا هم فرموده‌اند که اختلافات حتی ممکن است بسیار عمیق باشد اما نباید منجر به این شود که طرف مقابل را شیطان بزرگ بدانیم. در ابتدای جلسه هم حجت‌الاسلام آشتیانی، بخشی از آموزه‌های عاشورا و واقعه کربلا را بیان کردند که موضوع اصلی آن، پیروی از امام و ولایت و عدم پا پس کشیدن از این صحنه بود.

دکتر کوچک‌زاده ادامه داد: رئیس‌جمهور در این جلسه به برخی از سوالات و اعتراضات نمایندگان پاسخ داد و بخشی دیگر را هم به صحن علنی مجلس و طرح سوال از رئیس‌جمهور موکول کرد. آقای احمدی‌نژاد گفت که مشکلی برای حضور در مجلس ندارد و بنا به خواست نمایندگان حتما در مجلس حاضر می‌شود. رئیس‌جمهور همچنین تاکید کرد که برای حفظ انقلاب همه کاری می‌کنیم و خدا نکند که عملی از ما سر بزند که باعث آسیب رسیدن به انقلاب شود.
  
نماينده مردم تهران در پایان به لزوم برگزاری چنین جلساتی به جای علنی کردن اختلافات و اعتراضات قوای مختلف در رسانه‌ها اشاره و تاکید کرد: من معتقدم اگر قرار است خیری به انقلاب برسد، قطعا از داخل همین جلسات است. حالا جناب آقای رئیس‌جمهور هم به پیشنهاد آقای حسینیان برای برگزاری ماهانه این جلسات پاسخ مثبت دادند و انشاالله تعداد این جلسات مشورت و هماهنگی بیشتر خواهد شد. به شدت اعتقاد دارم که حتی اگر در این جلسات بر سر هم داد بزنیم و اختلافات را به طور جدی بیان کنیم، یقینا باعث نزدیکی قلوب به همدیگر خواهد شد و مسئولین بهتر است به جای انتظار عمومی انتقادات و نامه‌نگاری‌های بی‌فایده، حرف‌هایشان را در اینگونه جلسات بیان کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها