کد خبر: ۹۵۲۱۵
زمان انتشار: ۱۱:۰۱     ۰۲ آذر ۱۳۹۱
بعد از حدود هفت سال که صهیونیست ها، بدون کابوس یحیی عیاش (مغز متفکر و بنیانگذار عملیات های شهادت طلبانه گردان های عزالدین قسام) می خوابیدند، این یکی از هولناکترین ضربات بر پیکر وحشت زده جامعه صهیونیستی بود که یک بار دیگر آنها را به اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 میلادی برد.
به گزارش 598 به نقل از مشرق، در طول بیش از 60 سال مبارزه ملت فلسطین با اشغالگران قدس، همیشه یکی از برنده ترین سلاح‌های مردم بی دفاع دربرابر گرگهای درنده اسراییل، عملیات‌های استشهادی (شهادت طلبانه) بوده است. به امروز نگاه نکنید که مقاومت فلسطینی در نبرد رودررو با ارتش اشغالگر از انواع موشک ها و تسلحات پدافند هوایی بهره می گیرد و طعم تند آتش را با موشک به کام آنها می‌کشد، تا همین چند سال قبل که مقاومت فلسطین از این تسلیحات بی‌بهره بود، آنها مجبور بودن تا تکه‌های بدن خود را به ترکش‌هایی تبدیل کنند که بر پیکر بنی‌صهیون بنشیند.
در این میان یکی از بزرگترین عملیات های استشهادی مبارزین فلسطینی (که تاریخ مجعول اسراییل نمونه آن را کمتر به یاد دارد) درست درجایی رخ داد که هیچ کس انتطار آن را نمی‌کشید؛ خیابان دیویدشاه در قلب نتانیا!
اما داستان از چه قرار بود...
پسح (به عبری: פסח) معروف به فطیر، عید آزادی قوم یهود از قید برده‌داری فرعون‌های مصر است. عید پسح با مراسمی پرشکوه و نیایش‌ها و آوازهای مذهبی هم‌راه است و خوراکی‌های ویژه دارد. این عید، یکی از سه عید بزرگ یهودیان به شمار می‌آید. این عید در نیمه ماه نیسان در تقویم عبری که در نیمکره شمالی در بهار است، آغاز شده و به مدت یک هفته یا هشت روز ادامه دارد. (ویکی پدیا)
27/03/2002 وقتی صهیونیستها در شهرهای مختلف سرزمین های اشغالی مشغول خوشگذرانی و نوشیدن چهار جام شراب بودند (در جریان مراسم عید، چهار جام شراب کوشر نوشیده می‌شود، ولی کودکان آب انگور می‌نوشند "ویکی پدیا") عیاشان "هتل پارک" در خیابان دیوید شاه شهر "نتانیا"، فکرش را هم نمی کردند که علی رغم حضور دهها هزار سرباز صهیونیست برای حفاظت از منطقه مثلث در مرکز فلسطین اشغالی، طعمه بزرگترین عملیات شهادت طلبانه ای باشند که دقیقا ساعت 19:25 دقیقه همان روز در یکی از رستوران‌های این هتل اتفاق افتاد.
مجری این عملیات جوانی بود 25 ساله از اهالی شهر طولکرم به نام "عبدالباسط محمد قاسم عوده" که اتفاقا به گفته برخي منابع وزارت جنگ رژيم صهيونيستي، از مدتها تحت تعقيب نيروهاي این رژیم بود و نام وي چند ماه پيش از اجراي این عمليات در ليست ترور‌یستهايي كه روزنامه يديعوت آحارونوت منتشر كرده بود، ذكر شده بود و به همين دليل وي از يك سال و نيم قبل از اجراي عمليات ناپديد شده و كسي از محل اختفاي وي مطلع نبود.
 
 
مجاهد شهادت طلب، عبدالباسط محمد قاسم عوده

عبدالباسط توانست طبق برنامه، از تمامي استحكامات و موانع امنيتي كه صهيونيست‌ها در سراسر مناطق اشغالي، چهار راه‌ها و مرزها قرار داده بودند، عبور كرده و خود را به عمق شهرك نتانيا و هتل پارک كه آن روز مملو از شهرك‌نشينان صهیونیست بود، برساند.
شاهدان عيني مي‌گفتند كه جواني را ديده بودند كه در محوطه هتل در حال پرسه زدن بوده است.
تعدادي از صهيونيست‌ها نیز می گفتند كه عبدالباسط تعدادي بمب دستي را در جمع حاضرين در مراسم پرتاب كرد كه در ميان جمعيت 250 نفري صهيونيست‌ها انفجاري ايجاد كرد كه طي آن 30 نفر كشته و بيش از 145 نفر نيز زخمي شدند كه حال 40 نفر از‌آنها وخيم و 13 نفر نيز نزديك به موت بودند.

این عملیات که ستون‌هاي شهر ام خالد (شهرك صهيونيستي نتانيا) را به لرزه درآورد، از لحاظ تعداد كشته‌ها و زخمي‌ها ركورد دو عمليات قبلي یعنی عمليات شهادت طلبانه شهید "عزالدين المصري" در رستوران "سبارو" و نیز عمليات استشهادی "سعید حوتری" به نام "دلفيناريوم" که هر دو نیز توسط گردان های عزالدین قسام انجام شده بودند را شکست و و وزارت جنگ اسراییل هم با تایید این مطلب، این عملیات را هولناک توصیف کرد به طوری که پليس رژيم صهيونيستي در همان موقع در سراسر فلسطين اشغالي به منظور جلوگيري از انجام عمليات شهادت‌طلبانه آماده‌باش كامل اعلام كرده بود.

شاید بعد از حدود هفت سال که صهیونیست ها، بدون کابوس یحیی عیاش (مغز متفکر و بنیانگذار عملیات های شهادت طلبانه گردان های عزالدین قسام) می خوابیدند، این یکی از هولناکترین ضربات بر پیکر وحشت زده جامعه صهیونیستی بود که یک بار دیگر آنها را به اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 میلادی برد. روزگاری که یحیی عیاش و یارانش جای جای سرزمین های اشغالی را به کشتارگاه صهیونیست ها تبدیل می کردند.
زمان سنجی حماس برای این عملیات به گونه ای رقم خورد تا بزرگترین عملیات شهادت طلبانه تاریخ فلسطین، مصادف شود با بزرگترین عملیات شهادت طلبانه تاریخ اسلام در دهمین روز از محرم یعنی "عاشورا".

به هر حال شاید، یهودیان اشغالگر قدس، روزی سالگرد عبور اجدادشان از رود نیل و آزادی از بند فرعون را فراموش کنند ولی بعید است هیچگاه سالگرد بزرگترین عملیات شهادت طلبانه ای که عبدالباسط عوده برایشان رقم زد، به این سادگی ها از یاد ببرند.

تصاویر محل انجام عملیات شهادت طلبانه عبدالباسط عوده که عیاشی صهیونیست ها در "هتل پارک" را به خاک و خون کشید:

 
متن وصيت‌نامه شهید عبدالباسط عوده
 
الحمد لله رب العالمين والصلاة والسلام على سيدنا محمد صلى الله عليه وسلم و بعد:
مي‌دانم كه جدايي بسيار دشوار است اما اين سنت خداوند براي مخلوق خود است؛ هيچ كس در اين دنيا باقي نخواهد ماند و اگر [اين جدايي] باعث اندكي سختي و مشقت براي شما شد ان‌شاءالله تحمل آن در راه خدا آسان خواهد بود و خداوند ثواب و پاداشي عظيم مي‌دهد؛ بدانيد كه خداوند تعالي مومنان را به اندازه ايمان آنها امتحان مي‌كند.

به مادر عزيزم و پدر صالح و درستكارم و برادران و خواهران عزيزم:
هر وقت خبر شهادت مرا شنيديد، سرتان را بالا بگيريد زيرا فرزند شما ديدار خداوند عز و جل را دوست داشت و خداوند نيز مرگ با عزت و كرامت را نصيب وي كرد.
شما را به تقواي الهي و تقرب به خداوند عز وجل در همه شرايط سفارش مي‌كنم و به خداوند اطمينان داشته باشيد كه هيچ گاه [اجر] شما را ضايع نمي‌كند.
فرزند شهيد زنده شما "عبد الباسط عودة"
فرزند گردان‌هاي شهيد عزالدين القسام
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها