کد خبر: ۹۶۸۳۷
زمان انتشار: ۱۳:۵۲     ۱۲ آذر ۱۳۹۱
نماینده تهران در مجلس نسبت به سخنان شب گذشته رئیس مجلس در مصاحبه تلویزیونی انتقاد کرد و گفت:‌ چرا رهبری موضعش درباره طرح سوال از رئیس‌جمهور را به رئیس مجلس نگفت و در جمع بسیجیان مطرح کرد؟ این درد است.

به گزارش 598 به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه پارلمان) در تذکری آئین‌نامه‌‌ای اظهار داشت:‌خوب بود از نمایندگانی که در طول هفته‌های گذشته تشخیص درستی از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره سوال از رئیس‌جمهور داشتند، تشکر می‌شد.

وی افزود: این دوستان به انواع و اقسام مواضع متهم شدند و ما گفتیم تشخیصی داریم و مشخص شد تشخیص ما درست بوده است.

رسایی ادامه داد: برخی می‌گفتند رهبر انقلاب هر چه بگوید ما از ایشان تبعیت می‌کنیم ولی بعدا عین سوال را طراحان قرائت کردند بنابراین خوب است به دولت هم فرصتی بدهید تا از خودش دفاع کند، ‌این رفتارها تنش را اضافه می‌کند.

نماینده تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد:‌مطالبه رهبر انقلاب برای ما مهم است، آقای لاریجانی شب گذشته گفت که اگر رهبری نکته‌ای داشته باشد معمولا به رئیس مجلس می‌گوید، سوال بنده این است چرا رهبر انقلاب موضعش درباره سوال از رئیس جمهور را به رئیس مجلس نگفت و در جمع بسیجیان آنرا مطرح کرد؟ این درد است.

حجت‌السلام حمید رسایی در خاتمه یادآور شد: 220 نماینده مجلس بیانیه‌ای را امضا کردند و گفتند ما از رفتار تنش‌‌آفرین حمایت نمی‌کنیم، امیدواریم 70 نماینده باقیمانده هم بیایند و از این موضوع حمایت کنند.

در ادامه حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست ساعتی از صحن علنی را بر عهده داشت، در پاسخ به این تذکر رسایی گفت: این موضوع جای تذکر نداشت اما بنده سخنان شما را استماع کردم.

وی افزود:‌اگر می‌خواستید از فرمایشات مقام معظم انقلاب الهام بگیرید شاید نباید این تذکر را مطرح می‌کردید اما بعنوان برادر کوچکی که در خدمت شما هستم، باید بگویم اگر ما اشاره صریح رهبری در موردی را داشته باشیم، با تعهد دینی و تعهدی که نسبت به قانون اساسی و اقتدار نظام داریم، هیئت رئیسه همانطور عمل می‌کند و تاکنون نیز مبنا بر همین بوده است.

وی در خاتمه گفت:‌امیدوارم با حرکت درست،  زمینه اقتدار نظام را فراهم آوریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها