أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۹۷۸۸۲
زمان انتشار: ۱۱:۱۰     ۱۶ آذر ۱۳۹۱
کرار در زمان حضورش در تراکتورسازی 30 روز، هنگام حضور در استقلال 14 روز و هنگامی که با شاهین قرارداد بسته بود، 100 روز در تمرینات غیبت داشت و می گفت برای پیگیری کارهایش به خارج از ایران می رود !
به گزارش خبرنگار ورزشی مشرق، حیف که متن قرارداد واقعی پا به توپ های فرنگی در فوتبال ایران هم مثل مبلغ دریافتی شان سکرت است وگرنه می شد یک نسخه از آنرا برای این کارمندان دون پایه و همیشه گرفتار برخی دستگاهها تجویز کرد تا هر وقت که بخواهند چند صباحی را به رسم این ترانسفری ها به تیم های وطنی بپیچانند و کسی هم نتواند گلایه کند یا مزد این عرق کردن های دقیقه ای چند میلیون را از حلقومشان بیرون بکشد.

داستان بی انضباطی بازیکنان خارجی لیگ برتر حکایتی مفصل تر از بقیه ماجراهای خنده دار و خنده روی فوتبال ایران است، هر زمان که این از ما بهتران در کنار تیم خود هستند و چه زمانی که به مرخصی یا سفر می روند، باید تن هوادار و سرپرست و مدیرعامل تیم بلرزد که رفتند که رفتند. هر بار هم جسورتر از دفعه قبل و ضررشان بیشتر از گذشته که صفرهای قراردادشان بدجور سانسور می شود تا کسی نفهمد چرا اینقدر طاقچه بالا رفتار می کنند و همیشه این مرام ماست که باید کم بیاورد و اسمش عطوفت و رافت باشد.

آخرین مورد این باج دادن ها مربوط به فابیو جانواریو هافبک برزیلی استقلال است که برای تعطیلات به کشورش رفت و در یک بازی که بدون اجازه باشگاهش انجام داده بود مصدوم و تا آخر فصل خانه نشین شد. طبق معمول باشگاه ایرانی با این قضیه با تسامح برخورد کرد و هیچ جریمه ای برای جانواریو در نظر نگرفت و بیش از پیش ثابت کرد که بی انضباطی فاکتور جدایی ناپذیر حضور بازیکنان خارجی در لیگ برتر فوتل ایران است.

اما سردمداران وارداتی بی انضباطی در فوتبال ایران چه کسانی هستند؟

جاسم کرار:

بی شک او استاد تمام بی انضباطی و بد اخلاقی میان بازیکنان خارجی تاریخ لیگ برتر است. وقتی تراکتورسازی لیگ برتری شد به این تیم آمد و 12 گل برای تراکتور زد. وی سال گذشته در استقلال بازی کرد ولی نتوانست درخشش در تراکتور را تکرار کند. او در میانه فصل با مجتبی جباری درگیر و پس از مدتی از استقلال جدا شد.



سپس به شاهین بوشهر پیوست ولی آنجا هم کار خاصی نکرد و اکثرا غایب بود. بهانه همیشگی جاسم کرار مشکلات مالی استقلال و شاهین و عدم پرداخت مطالباتش بود. موضوعی که دست وی را برای غیبت کردن در تمرینات و بازیها باز گذاشته بود. کرار هنگام حضورش در تراکتور سازی 30 روز ، هنگام حضور در استقلال 14 روز و هنگامی که با شاهین قرارداد بسته بود، 100 روز در تمرینات غیبت داشت و می گفت برای پیگیری کارهایش به خارج از ایران می رود. وی چندی پیش نیز به خاطر بی نظمی از تیم ملی عراق هم خط خورد.

عماد رضا:

او از فنی ترین و بهترین بازیکنان خارجی بود که به ایران آمد و گویا قرار است دوباره با پیراهن استقلال به لیگ برتر باز گردد.

عماد رضا که ابتدا به فولاد خوزستان و سپس به سپاهان پیوست، سابقه گلزنی در جام باشگاه های جهان با پیراهن سپاهان را هم دارد. وی فصل پیش بدون اینکه با سپاهان تسویه حساب کند به عراق رفت و اکنون که می خواهد با استقلال قرارداد ببندد باید سهم سپاهان را از این انتقال بدهد؛ موضوعی که وی را برای بازگشت به ایران مردد کرده است.



عمادرضا در زمان حضور در سپاهان معمولا در تمرینات پیش فصل حضور نداشت و دیر به جمع زرد پوشان اضافه می شد. او دو فصل پیش هم چند ماهی به شاهین پیوست ولی به بهانه پاس نشدن چک های شاهین، اکثرا در تمرینات این تیم غایب بود و بارها از سوی مسئولان این باشگاه جریمه شد.

لوسیانو ادینهو

"رونالدینیو کوچک" این لقبی بود که کرمانی ها به بازیکن تاثیر گذار تیمشان داده بودند، بازیکنی که دو فص پیش از این تیم جدا و با پیشنهاد وسوسه کننده تیمهای اماراتی به این کشور رفت. او نسبت به بازیکنان عراقی با انضباط تر بود و اکثر فوتبالدوستان کرمانی به او علاقه مند بودند ولی طی3 فصلی که در مس توپ زد، دیرتر از سایرین به تمرینات پیش فصل اضافه می شد و مدت مرخصی اش در  بین فصل طولانی تر از سایر بازیکنان بود.



البته او به خاطر محبوب بودنش با جریمه و تنبیهی مواجه نشد. وی وقتی می خواست به لیگ امارات برود بدون اجازه مسئولان مس از کرمان رفت و مالیات خود را هم نداد. این موضوع باعث شد فصل پیش که می خواست به پرسپولیس بپیوندد، تاکید کند که مالیات 400 میلیونی او بر عهده پرسپولیس است و به همین خاطر رویانیان قید وی را زد. ادینیو فصل پیش به خاطر بی انضباطی از الشارجه امارات هم اخراج شد.

ابراهیم توره

بازیکن سنگالی و بلند قامت پرسپولیس و سپاهان که اکنون وضعیتش نسبت به سایر بازیکنان خارجی که در لیگ ایران توپ می زدند بهتر است. توره که اکنون مهاجم موناکوی فرانسه است در هنگام حضور در لیگ برتر بازیکن بی نظمی بود. توره برای غیبت های متوالی خود دلایل جالبی را عنوان می کرد.



وی 21 روز به خاطر عروسی خواهرش در تمرینات پرسپولیس غایب بود. افشین قطبی سرمربی آن زمان پرسپولیس در این خصوص گفته بود ابراهیم توره مثل بن لادن ناپدید شده است. زمانی هم که او در سپاهان بازی می کرد نزدیک به یک ماه بدون اجازه مسئولان باشگاه در تمرینات غیبت کرد. مسئولان سپاهان عنوان کرده بودند روزانه او را 7 هزار دلار جریمه می کنند ولی این مسئله هیچ گاه عملی نشد.

جانواریو

او را به عنوان بازیکن خوش اخلاق و خوش فکری می شناختند ولی جانواریو هم تنه اش به تنه بی انضباط ها خورد و هوایی شد. او حدود یک ماه قبل به بهانه مشکلات مالی به حالت قهر به برزیل رفته و چند بار در صفحه فیسبوکش برای مسئولان استقلال خط و نشان کشید.


جانواریو نشان می داد بازیکن حرفه ای است ولی علی رغم اینکه با استقلال قرارداد داشت، در کشورش و بدون اجازه مسئولان استقلال پا به توپ شده بود . جانواریو پس از سه هفته قهر ، رباط صلیبی پاره اش را به عنوان سوغاتی به ایران آورد ولی مدیرعامل و سرمربی استقلال او را مواخذه نکردند که چرا بدون اجازه آنها در برزیل بازی کرده است. سر انجام هم حق و حقوق او پرداخت و اسمش از لیست استقلال خارج شد تا به جای او بازیکن جدیدی جذب شود.

هوار ملا محمد

در میان بازیکنان بی انضباط از نام هوار ملا محمد عراقی هم نباید به سادگی گذشت. این هافبک عراقی سابقه بازی در پرسپولیس ، استقلال و ذوب آهن را دارد. او زمانی که در پرسپولیس توپ می زد به خاطر غیبت غیر موجه در اردوی این تیم در امارات از سوی علی دایی ب تنبیه شد.


هوار محمد وقتی در استقلال بازی می کرد به بهانه بازی دوستانه تیم ملی کشورش با اروگوئه هفته ها در تمرینات استقلال غایب بود. پرویز مظلومی مربی آن زمان استقلال گفته بود هوار محمد به ازای هر روز غیبت هزار دلار جریمه می شود ولی این قضیه عملی نشد. این بازیکن فصل پیش که در ذوب آهن توپ می زد، در میانه فصل به بهانه عدم پاس نشدن چک هایش، بدون اجازه از ایران رفت و دیگر برنگشت.

از دیگر نمونه های بی انضباطی بازیکنان خارجی در بخش خروج از ایران می توان به قضیه رودریگو توزی مهاجم این فصل استقلال اشاره کرد. او حدود 20 روز پیش به بهانه عدم پرداخت مطالباتش از ایران رفت و مسئولان استقلال هم هیچ کاری از دستشان بر نیامد. او حتی ماجرای شکایت از استقلال به فیفا را هم پیش برد. فتح الله زاده هم هیچ گاه عنوان نکرد چرا از توزی به خاطر ترک خودسرانه تمرینات استقلال و خروج بی اجازه از کشور شکایت نمی کند. ایمون زائد هم که فصل قبل خاطرات خوبی برای هواداران سرخ به جا گذاشت، این فصل حسابی از خجالت سرخ پوشان در آمد و اکنون هم با سر بالا و سینه ستبر و البته چند کیلویی اضافه وزن، فسخ قراردادش را طلب می کند.

برونو سزار مهاجم برزیلی سپاهان هم که فصل پیش در این تیم خوش درخشید، در حالی که یک فصل دیگر با زردپوشان اصفانی قرارداد داشت، ابتدا به بهانه مشکل روادید عنوان کرد در تمرینات پیش فصل سپاهان حضور نخواهد داشت و به یکباره مشخص شد او با تیمهای اماراتی قرارداد بسته است. مسئولان سپاهان هم ابتدا اعلام کردند از سزار به فیفا شکایت می کنند ولی پس از گذشت چند هفته این موضوع از یادشان رفت!

در مجموع باید قبول کرد تعداد بازیکنان خارجی بی انضباط در لیگ برتر ایران بسیار بیشتر از بازیکنان با انضباط است. این موضوع هم چیزی جز حرفه ای نبودن قراردادها در لیگ برتر ایران را نمی رساند. وقتی باشگاهی مثل موناکو ، ابراهیم توره را به خدمت می گیرد ، قطعا به او اجازه کوچکترین غیبت و سفر بدون اجازه را نمی دهد. حتی باشگاه های اماراتی وقتی می بینند بازیکنشان منظم نیست، او را اخراج می کنند ولی مدیران و مربیان ایرانی معمولا راه مماشات با بازیکنان بی انضباط را در پیش می گیرند و هر سال بدتر از سال قبل، این رخدادها تکرار می شود.

ای کاش ماجرای جاماندن رونالدو از اتوبوس رئال پیش از داربی مادرید را هم بازیکنان شاغل در فوتبال ایران در فضای خبری می خواندند و هم مدیران و کادر فنی.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها