کد خبر: ۹۸۲۱۵
زمان انتشار: ۱۸:۳۶     ۱۸ آذر ۱۳۹۱
دبير انجمن اسلامي مستقل دانشگاه تهران گفت: آزادي بياني که خانم ابتکار ادعا مي‌‌کنند که در دوران اصلاحات وجود داشت، صرفا متعلق به کساني بود که هدفشان حذف نظام بود، لذا هر کس قصد دفاع از اصول اساسي جمهوري اسلامي را داشت با برخورد شديد دولت اصلاحات مواجه مي‌شد.
علي عبدي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در رد ادعاي معصومه ابتکار در ارتباط با عدم آزادي بيان و انديشه در فضاي دانشگاه اظهار داشت: آزادي بياني که برخي ادعا مي‌ کنند که در دوران اصلاحات وجود داشت، صرفا متعلق به کساني بود که هدفشان حذف نظام بود، لذا هر کس در آن دوران قصد دفاع از اصول اساسي جمهوري اسلامي را داشت با برخورد شديد دولت اصلاحات مواجه مي‌شد.
 
وي در ادامه با ذکر مثالي از برخورد با دانشجويان انجمن اسلامي مستقل در دوران اصلاحات گفت: زماني که دانشجويان اين انجمن در اعتراض به عملکرد وزارت علوم و دولت وقت مقابل وزارت علوم تجمع داشتند شاهد ارسال نامه‌اي از سوي معين به سيد محمد خاتمي براي دستور برخورد قضايي- نظامي و امنيتي با دانشجويان بوديم،‌ اين يک نمونه کاملا شفاف از آزادي بيان و انديشه در دوران اصلاحات است.
 
عبدي افزود: نمونه ديگر از آزادي بيان محمد خاتمي جلسه‌اي بود که دانشجويان در اعتراض به وي سخن گفتند و خاتمي آنها را تهديد کرد که «اگر اعتراض کنيد مي‌گويم شما را از اينجا بياندازند بيرون».
 
اين فعال دانشجويي در ادامه افزود: بايد در تعريف اصلاح طلبان از مفهوم آزادي شک کرد و اگر منظور عده‌اي از آزادي در فضاي دانشگاهي بدين صورت است پس با اين اوصاف اختناق را چگونه معنا و اجرا مي‌کنند؟
 
عبدي تاكيد داشت: اگر چنانچه دانشجويان در فضاي دانشگاهي از مسير اصلي و انقلابي خود خارج شوند و به پياده نظام احزاب تبديل‌ مي‌شوند، قطعا بايد با اين قبيل افراد برخورد شود چرا که اساس دانشجويي بايد بر مباحث نظري- آزادي عمل و انديشه باشد که تا حدودي در دوران كنوني شاهد اين مسئله در ميان دانشجويان و مسئولان هستيم.
 
وي با اشاره به اينکه آزادي بيان براي دانشجويان و ديگر افراد در جامعه وجود دارد خاطرنشان کرد: حضور خانم ابتکار و يا عباس عبدي در تلويزيون و خبرگزاري‌ها و دانشگاه‌ها، خود نشانه‌اي از وجود آزادي بيان در ميان اقشار مختلف است و محدوديتي هم در بيان کردن مباحث مختلف ندارد.
 
عبدي ابراز داشت: در فضاي دانشگاهي نيز شاهد آن هستيم که مخالفان نظام مي‌آيند و به راحتي حرف خود را بيان مي‌کنند و اين در حالي است كه عده‌اي مفهوم آزادي را با ساختار شکني اشتباه مي‌گيرند و حتي برخي از دانشجويان براي بيان مقاصد خود در دانشگاه‌ها سطل آشغال پرتاب و يا شيشه‌ها را مي‌شکنند تا از اين طريق به اهداف خود برسند.
 
 دبير انجمن اسلامي مستقل دانشگاه تهران در پايان خاطر نشان كرد: بايد به اين افراد كه ادعاي عدم وجود آزادي در جريان دانشجويي دارند؛ گوشزد كرد كه دانشگاه  جاي ساختارشكني نيست بلكه فضايي براي کسب علم و انديشه به شمار مي‌آيد.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها