کد خبر: ۹۸۵۲۲
زمان انتشار: ۱۶:۰۹     ۱۹ آذر ۱۳۹۱
دبیر اسبق سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه برخی می‌خواهند اصطلاح دانشجوی «ستاره‌دار» را احیا کنند، گفت: اینگونه اشخاص در آستانه انتخابات به دنبال یارگیری در دانشگاه‌ها هستند.

مهدی امامقلی دبیر اسبق سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه در قوانین جزایی تمام کشورها و همچنین مکاتب تئوریک حقوقی «ارادی» و «اجتماعی» و دیگر مراجع نظریه‌پردازی در باب حقوق، جامعه و سیاست، اصل قانونی بودن جرایم و مجازات‌ها وجود دارد، گفت: طبق تعریف حقوقی هر جرمی مجازاتی دارد و به اصطلاح فقهی «عقاب بلا بیان قبیح است» و این اصل مخصوص به جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی با بیان اینکه در دانشگاه‌ها مطمئنا یک سری قوانین وجود دارد که تخطی از آنها در قالب جرم تعریف شده و در آیین‌نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی و آیین‌نامه‌های انتظامی دانشگاه آمده است، افزود: برخی به دلیل سیاسی‌کاری و سیاست‌بازی‌ها در محیط دانشگاه به جای انتقاد، دست به جرم زدند و جرم آنها عناد و عضویت در گروهک‌های معاند نظام و اقدام علیه امنیت ملی و آزادی بود.

دبیر اسبق سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به تلاش روشنفکران دوم خرداد در منحرف کردن جنبش دانشجویی، اظهار داشت: این روشنفکرنمایان واژه « دانشجوی ستاره‌دار» را در دولت خاتمی و وزارت معین وارد ادبیات دانشگاهی و روزنامه‌های دوم خردادی کردند و قصد داشتند کسانی که در دانشگاه مشکلی ایجاد می‌کنند و به تبع قوانین مجازات می‌شوند را تحت لوای اصطلاح «ستاره‌دار»  به عنوان افتخار و قهرمان به جامعه معرفی کنند!

وی افزود: مطمئنا کسی که ستاره داشته باشد بختش بلند است! در حالی‌که دوم خردادی‌ها خودشان می‌دانستند که سپهر سیاست آنها از اولش هم ستاره‌ای نداشته است.

عضو اسبق شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به اینکه برنامه‌ریزان اصلاح‌طلب بر روی اصطلاح دانشجوی ستاره‌دار عملیات روانی و برنامه‌ریزی انجام داده بودند، اظهار داشت: جالب این است که در دوران تصدی وزارت علوم توسط معین، اصلاح‌طلبان دچار پارادوکس عملی با تئوری‌های خود شدند و دانشجویان منتقد را به اصطلاح خودشان ستاره‌دار کردند و عملا دولت خاتمی نیز بطور اتوماتیک و با بلاهت و بداهتی تمام عیار، بر خلاف جریان فکری از پیش طراحی شده عمل کرد.

امامقلی ادامه داد: به عنوان مثال آنکه سندی هنوز هم در دست است که در آن دوران آقای معین وزیر علوم دولت خاتمی در سال 78 خطاب به رئیس وقت قوه قضاییه نامه‌ای می‌نویسد و در آن از وی می‌خواهد که با دانشجویان برخورد قضایی و پلیسی کند!

به گفته وی، کسانی که خواستار برخورد پلیسی و قضائی با دانشجویان بودند، همان کسانی هستند که بعدها فریاد زدند که دانشجویان ستاره‌دار در بندواسیرند و عملیات روانی به راه انداختند.

 وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تأکید زیادی بر روی مطالبه‌گری و انتقاد دانشجویان دارند، گفت: در کجای دنیا رهبری پیدا می‌شود که از دانشجویان بخواهد که سیاسی باشند و نقد کنند؟ خود رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها به انحای مختلف و ادبیات متفاوت فرموده‌اند که دانشجویان باید عدالتخواهی، مطالبه‌گری، پرسش‌گری و انتقاد کنند.

امامقلی با بیان اینکه در جایی که از اصل تخطی شود، باید آن را محکوم و با آن برخورد کرد و فضای تضارب آرا و تعامل اندیشه‌ها و مباحثه و مناظره و پرسش‌گری را هموار کرد، گفت: از طرفی هم دانشجویی که در یک فضای آکادمیک دست به اغتشاش زده و برای منافع حزبی و سیاسی مورد نظرش، کلاس درس را تعطیل می‌کند محکوم است.

وی افزود: چنین دانشجویی ستاره دار نیست، بلکه مجرم است؛ هر چند در فضای کنونی مشاهده نمی‌شود که دانشجویی به دلیل اعتقادات سیاسی و کار تشکیلاتی و فعالیت‌های اجتماعی کارش به کمیته انظباطی کشیده شود که اگر هم کشیده شود باید طبق پروسه قانونی آیین‌نامه انضباطی شورای عالی انقلاب فرهنگی با چنین دانشجویی برخورد شود.

دبیر اسبق سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با تأکید بر اینکه آزادی در هیچ دانشگاه دنیا مطلق نیست، افزود: در دوران دانشجویی ما، کسانی بودند که عضو گروهک پژاک یا عضو کنوانسیونی از اقلیت‌ها بودند که از آمریکا و انگلیس سازماندهی می‌شدند.

امامقلی ادامه داد: در جزوه‌ای که آنها تهیه کرده بودند، راه و رسم اغتشاش و عملیات نرم تئوریزه شده بود که در آن به عنوان مثال نوشته بودند، وقتی در سالن دانشگاه از دانشجویان خواستند که صلوات بفرستند آنها را به واژه «هیس»‌ دعوت کنید.

این فعال اسبق با بیان اینکه امروز کسانی که به نام دانشجو وارد صحنه سیاسی و رسانه‌ای می‌شوند و مباحث حساسیت برانگیزی چون اصطلاح دانشجوی ستاره‌دار را احیا می‌کنند، دلشان به حال دانشجو نسوخته است، تأکید کرد: اینگونه اشخاص در آستانه انتخابات به دنبال یارگیری در دانشگاه‌ها هستند.

وی افزود: جریاناتی که فریاد «وادانشجو، وادانشجو» سر می‌دهند، لایه فعال و آوانگارد و پیشروی خود را دانشگاه و دانشجو می‌داند و خوب هم موج سواری را بلد است، در حالی‌که خبر ندارند دانشجویان ما همه در پی علم و دانش و سیاست هشیارند و فریب این‌ها را نمی‌خورند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها