کد خبر: ۹۹۹۸۲
زمان انتشار: ۱۲:۳۹     ۲۵ آذر ۱۳۹۱
دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در واکنش به استقرار سامانه موشکی پاتریوت در ترکیه گفت: آمریکا با تحریک کردن ترکیه، ناامنی را در منطقه گسترش می‌دهد.
به گزارش 598 به نقل از ایسنا، سردار سرلشکر صفوی صبح امروز در نشست خبری که در رابطه با دومین همایش سراسری «جغرافیا، توسعه،‌ دفاع و امنیت» با محوریت فرصت‌ها و چالش‌های خلیج‌فارس و تنگه هرمز که در 27 و 28 آذرماه در وزارت کشور برگزار خواهد شد، در پاسخ به پرسش ایسنا اظهار کرد: امنیت منطقه جنوب غرب آسیا که شامل کشورهای چون پاکستان،‌ افغانستان،‌ ترکیه، سوریه، لبنان،‌ فلسطین اشغالی و عراق می‌شود، به هم پیوسته‌اند.

وی با بیان اینکه "تغییر و تحولات کشورهایی چون سوریه، ترکیه و حتی یمن در امنیت منطقه تاثیرگذار است"، تصریح کرد: در این راستا بازیگر اصلی در مقیاس جهانی، آمریکاست و در مقیاس منطقه‌ای، ایران،‌ ترکیه، عربستان و عراق بازیگران اصلی در منطقه هستند. آمریکا با حضور در منطقه خلیج‌فارس و با دخالتهای نابه‌جای خود در سوریه و دیگر کشورها و تحریک برخی از آنها مانند ترکیه، ناامنی را در منطقه گسترش می‌دهد.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه "ناامنی‌های ایجاد شده در منطقه علیه منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی رقم خواهد خورد"، خطاب به برخی کشورهای منطقه که آنها را کشورهایی کوچک عنوان کرد، گفت: برخی کشورهای کوچک تلاش می‌کنند میدانی برای نقش‌آفرینی در منطقه برای خود بوجود آورند اما به آنان توصیه می‌کنیم که متناسب با قدرت و حد و مرز خود پیش بروند و سهم بیشتری نخواهند، چراکه نقش و جایگاه چندانی در تحولات منطقه ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها