کد خبر: ۳۵۳۷۰
زمان انتشار: ۱۱:۴۱     ۲۶ دی ۱۳۹۰
دستار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در واکنش به نامه اخیر رییس‌جمهور امریکا به رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: اگر خطراتی متوجه ایران شود، از ابزارهای مختلف سیاسی و غیره برای دفاع از منافع خود استفاده خواهیم کرد.
فارس؛ سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در نشست خبری که به منظور برگزاری یادواره ملی شهید حجت الاسلام عبدالله میثمی برگزار شد، در پاسخ به سؤالی مبنی بر موضع ایران در قبال ارسال نامه از سوی اوباما به مقام معظم رهبری در خصوص تنگه هرمز گفت: تنگه هرمز یک گذرگاه استراتژیک هم برای تجارت جهانی و هم برای انرژی جهان است.

وی افزود: از این تنگه 15 تا 17 میلیون بشکه نفت خارج می‌شود و ایران از آنجایی که مقتدرترین کشور منطقه است و چون سواحلش از دهانه فاو تا گواتر دریای عمان کشیده شده، به همین دلیل تضمین کننده امنیت انرژی جهان بوده و این امنیت را یک امنیت دسته جمعی می‌داند.

صفوی در پایان تاکید کرد: اگر خطراتی متوجه ایران شود، از ابزارهای مختلف سیاسی و غیره برای دفاع از منافع خود استفاده خواهیم کرد.

مشروح این نشست خبری متعاقبا منتشر می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
اسفندیار رفیعی کشتلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۳ - ۲۶ دی ۱۳۹۰
۳
۵
سردار اگر خطراتی متوجه ایران شود بهتر است از ابزار های نظامی و غیره استفاده کرد و نه فقط سیاسی.وقاتلوهم حتی لاتکن فتنه
پاسخ
رهگذر
NORWAY
۱۴:۴۱ - ۲۶ دی ۱۳۹۰
۵
۰
در سال‌های پایانی جنگ، خلیج فارس برای ایران بسیار ناامن شده بود؛ عراق خیلی راحت کشتی ها و سکوهای نفتی ایران را می زد. کویت بخشی از سرزمین خود و عربستان، آسمانش را در اختیار صدام قرار داده بودند. فرماندهان عالی رتبه‌ي سپاه، جریان عبور آزاد و متکبرانه‌ي ناوهای جنگی آمریکا و نیز سایر کشتی ها و شناورهای تحت حمایت این کشور را به عرض حضرت امام (رضوان ا... تعالی علیه) رسانده بودند.

حضرت امام (رضوان ا... تعالی علیه) فرموده بودند: «اگر من بودم، می زدم.»
پاسخ
بهروز جباری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۳ - ۲۶ دی ۱۳۹۰
۲
۰
سردارتازندیم رزمندیم /دست برسر ماست خامنه رهبر ماست
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۲ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
من هم با شما هستم .گرگها خوب بدانند که در این ایل قریب گر پدر رفت تفنگ پدری هست هنوز ...................
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها