کد خبر: ۵۲۲۲۸
زمان انتشار: ۰۲:۱۶     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
سرویس نقد رسانه 598 ؛ بخش عمده جامعه ما را جوانان تشكيل مي دهند و اين باعث شده كه در جهان، جامعه ما يك جامعه جوان قلمداد شود. بنابراين نيازهاي جامعه بيشتر به سمت نيازهاي جوانان سوق مي يابد. يكي از محبوب ترين و پرطرفدارترين حوزه ها نزد جوانان، ورزش است. شايد زماني كه شبكه3 سيما راه اندازي شد و معروف شد به عنوان شبكه جوان يكي از عمده ترين دلايل محبوبيت آن نزد جوانان توجه بيشتر به ورزش و خصوصاً ورزش پرطرفدار فوتبال در كشورمان بود. پس از آن و به دنبال افزايش ميل و رغبت جوانان و حتي نوجوانان به تماشاي مسابقات مختلف ورزشي در عرصه داخلي و خارجي و نيز عدم امكان پوشش وسيع و كامل برنامه هاي ورزشي به طور تخصصي، نياز و ضرورت راه اندازي شبكه ورزش با رويكرد كاملاً اختصاصي در حوزه ورزش احساس مي شد.به ويژه كه ورزشكاران كشورمان هم طي سال هاي اخير در بسياري از حوزه هاي عرصه بين المللي خوش درخشيدند و همين موضوع در بين ساير جوانان هم شور و شوقي براي دنبال و پي گيري كردن ورزش هاي مختلف را ايجاد مي نمود و حتي براي عده زيادي تماشاي ورزش جنبه آموزشي دارد، يعني جوان ما با تماشاي مسابقات ورزشي مختلف ضمن كشف استعداد و سليقه خود به آموزش هاي لازم هم دست مي يابد كه اين مسئله در ارتقاء سطح و كيفيت و جايگاه ورزش كشورمان نقش بسزايي خواهد داشت و موجب رشد ورزش كشور هم خواهد شد. از سوي ديگر و به طور عام راه اندازي شبكه ورزش و پخش برنامه هاي پرطرفدار ورزش موجب پر كردن اوقات فراغت جوانان خواهد شد و در ايجاد نشاط و شادابي اجتماعي هم نقش زيادي خواهد داشت. مواردي كه برشمرده شد تنها بخشي از تأثيرات مطلوب راه اندازي شبكه ورزش سيما بوده است و تأثيرات غيرمستقيم ولي مطلوب ديگري هم قطعاً خواهد داشت از جمله اينكه با راه اندازي اين شبكه خواه ناخواه به دليل رفع نياز عده كثيري از جوانان، گرايش به سمت ماهواره كمتر خواهد شد و اين به دليل آن است كه وقتي عده اي صرفاً براي پيگيري يا تماشاي برخي اتفاقات ورزش روي به سمت كانال هاي ماهواره مي آورند و نياز آنها به برنامه هاي ورزشي برطرف شود آن هم با زبان فارسي و البته به طور كارشناسي و مفيد، دليلي براي روي آوردن به سمت ماهواره نمي ماند و تأثيرات متعدد ديگر كه در مجموع به نفع جوانان و جامعه خواهد شد. اما راه اندازي اين كانال مي بايستي با رعايت نكات و مسائلي همراه باشد و البته براي رسيدن به يك شبكه ورزشي كامل و جوان پسند كه در سطح بالايي به فعاليت بپردازد نياز به گذشت زمان و كسب تجربه است. ولي از همين ابتدا مي بايستي اين شبكه به كانالي محبوب و پرمخاطب و قوي نه تنها در سطح داخل بلكه در سطح منطقه و عرصه بين المللي تبديل شود و با رعايت اصول حرفه اي و نيز سرمايه گذاري كافي و حساب شده مي توان به اين هدف رسيد. به عنوان مثال پخش مسابقات ورزش پرطرفدار و جذاب اعم از مسابقات بين المللي و يا ليگ هاي اروپايي، كارشناسي هاي حرفه اي و تخصصي، اخبار ورزش كامل و جذاب، رويكرد آموزشي در عرصه هاي داوري و نيز خود ورزش هاي مستندهاي ورزشي زيبا و جذاب و...
از سوي ديگر مي بايستي تلاش شود تا هرچه سريع تر دسترس همه مردم كشورمان به اين شبكه ميسر شود تا تأثيرات مطلوب آن هم فراگيرتر و همگاني تر شود. همچنين رويكرد تقدير و پاسداشت پيشكسوتان عرصه ورزش و مدال آوران و نيز چهره هاي شاخص و بزرگ ورزش ايران چه درحال حاضر و چه در گذشته همگي مي بايستي سرلوحه اين شبكه قرار گيرد.
در مجموع راه اندازي اين شبكه زماني مي تواند به عنوان يكي از بزرگ ترين اقدامات سال هاي اخير رسانه ملي محسوب شود كه تبعات و تأثيرات آن هم در عرصه ورزش كشورمان نمود و جلوه ويژه اي پيدا كند و هم موجب تأثيرات مطلوب اجتماعي و فرهنگي شود.
منبع: کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها