کد خبر: ۶۰۶۵۶
زمان انتشار: ۱۱:۰۵     ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
رئیس سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج راه‌اندازی راهیان نور «جزایر ابوموسی» رااز برنامه‌های آینده راهیان نور خواند و گفت: ایجاد اردوگاه بزرگ کشوری در منطقه دزلی و دالابی؛ مکانی که مقام معظم رهبری از آن بازدید کرده‌اند از مهمترین برنامه‌های ما در شمالغرب است که فاز اول آن با ظرفیت یک‌هزار نفر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
به گزارش پایگاه 598، سردار یعقوب سلیمانی رئیس سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و مقاومت فارس (باشگاه توانا) اظهار داشت: از سال گذشته تا چندماه ابتدایی سال جاری 3 میلیون و 800 هزار نفر از اقشار مختلف از مناطق عملیاتی جنوب، غرب و شمال غرب کشور بازدید کرده‌اند که از این تعداد یک میلیون و 572 هزار و 801 نفر در قالب کاروان‌های مردمی در طول سال و 825 هزار نفر نیز از 20 اسفند 90 تا 13 فروردین 91 از این مناطق بازدید کرده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین 732 هزار و 418 نفر از دانش‌آموزان در طرح آمادگی دفاعی در سال 90 و فروردین‌ماه 91 از مناطق جنوب دیدن کرده‌اند که از این تعداد 393 هزار دانش‌آموز پسر و 339 هزار و 246 دانش‌آموز دختر هستند.

رئیس سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج درباره بازدید از جزایر ابوموسی نیز گفت: از 31 اردیبهشت ماه تا چهارم خردادماه سال جاری 500 نفر از اقشار مختلف استان فارس برای نخستین بار از این جزایر بازدید کرده‌اند.

 وی افزود: برنامه‌ریزی‌ و بسترسازی اسکان زائران برای بازدید از جزایر ابوموسی و جزیره‌های هرمز، هنگام و قشم با توجه به نقش‌آفرینی‌های این مناطق در دوران دفاع مقدس جزو برنامه‌های آینده سازمان اردویی بسیج است.

سردار سلیمانی با اشاره به اعزام راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب اظهار داشت: اعزام زائرین به صورت پراکنده از استان‌های مختلف صورت می‌گیرد، اما در بعضی از استان‌ها از جمله خوزستان به همت سپاه ولی‌عصر (عج) با انسجام بیشتری این کار انجام می‌شود.

رئیس سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج ادامه داد: امسال نیز به جهت تمرکز برای خروجی بهتر کارها، در دو بخش زیرساخت اسکان و زیرساخت‌های یادمانی و زیارتگاهی تقسیم‌بندی‌های لازم انجام شده است که از ابتدای تیرماه تا پایان آن تمام ظرفیت‌ها مثل خادمین، راهور، نیروی انتظامی، سیستم‌های ایمنی و محصولات فرهنگی به کار گرفته می‌شود.

لازم به ذکر است که چندی پیش پایگاه 598 در خبری با عنوان "
ساخت یادمان شهدا در جزیره ابوموسی" پیشنهادی را در خصوص ساخت یادمان شهدا در ابوموسی و راه اندازی کاروان‌های راهیان نور جزیره ابوموسی را منتشر نموده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها