کد خبر: ۱۰۶۰۸۱
زمان انتشار: ۱۷:۵۵     ۲۰ دی ۱۳۹۱

سایت احمد توکلی در ادامه رفتارهای عجیب و غیرمنطقی خود در ماه‌های اخیر که پررنگ‌ترین آن‌ها، انتشار مطلب توهین‌آمیزی علیه رئیس‌جمهور كشور و ربط دادن کاهش تعداد گوسفندان کشور و خشكسالي و سيل به احمدی‌نژاد بود، مجددا دست به کار شده و در مطلبی بی‌سابقه، خود را پدرخوانده جریان اصولگرایی در کشور نامیده و برخلاف نظرات صریح رهبر معظم انقلاب در دفاع از گفتمان دولت‎های نهم و دهم، هیچکدام از این دولت‌ها را نماینده اصولگرایان ندانست. 

به گزارش 598 به نقل از رجانیوز، سایت توکلی در مطلب خود با اشاره به یادداشت چند روز پیش حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان که به خوبی راهبرد اصلاح‌طلبان و اهالی فتنه را در دستاویز قرار دادن ایرادات دولت برای حمله به اصولگرایان و جریان اصولگرایی شناسایی کرده بود، خود را قاضی دانسته و اقدام به تعیین اصولگرا بودن یا نبودن گروه‌های سیاسی کرده و نوشته است: «اصولگرائی هیچ نسبتی با دولت نهم و دهم نداشته و ندارد و یکی از مهم‌ترین رقبای خود در انتخابات آتی را نیز همین جریان خطرناک می‌داند که در لباس اصولگرائی رفتاری ساختارشکن‌تر از اصلاحات دارد.» 
 
 «الف» ضمن انتقاد از شریعتمداری بابت اصولگرا نامیدن دولت‌های نهم و دهم، در ادعایی عجیب و بامزه که به نظر می‌رسد همانند‌‌ همان مطلب پیشین این سایت، بیشتر یک طنز ضعیف و خالی از استعداد باشد، مدعی شده است: «امروز هیچ جریان اصولگرائی وجود ندارد که ذیل نام رئیس دولت دهم به عنوان یک اصولگرا امضا بزند.» 
 
طبیعی است که برخی از انحرافات دولت و عدم پایبندی به اصول انقلابی در دولت دل حامیان انقلابي آن را آزرده کرده و تلاش می‌کنند تا احمدی‌نژاد را از حلقه انحرافی نفوذی در دولت خارج کنند اما برآیند کلی عملکرد دولت‌های نهم و دهم قطعا در مسیر احيا گفتمان انقلاب و در جهت تحقق اهداف اصولگرایان بوده است، اتفاقي كه گزينه هاي مد نظر پدرخواندگان جريان اصولگرايي با سال ها تلاش توانايي رسيدن به حتي بخشي از آن را نيز نداشتند.
 
اگرچه سایت احمد توکلی نشان داده که در موارد زيادي اصولا اعتنایی به منش و روش رهبر معظم انقلاب در عرصه‌ تحليل سياسي شرايط روز ندارد و صرفا به دنبال اثبات باند سياسي است كه سخنگويي آنرا بر عهده گرفته است، اما بد نیست به گردانندگان این سایت یادآوری شود که رهبر انقلاب بار‌ها و بار‌ها با تاکیدات چندین باره، «برجسته شدن ارزش‌های انقلاب اسلامی» را از ویژگی‌های دولت‌های نهم و دهم دانسته‌اند، موضوعي كه جز از يك مديريت اجرايي اصولگرا بر نمي آيد. 
 
به عنوان مثال، در شهریورماه امسال که آخرین دیدار هسات دولت با ایشان به مناسبت هفته دولت برگزار شد، رهبر انقلاب به تجلیل از اقدامات ارزشمند گفتمان دولت پرداختند و تاکید کردند: «یک بخش دیگر از این نقاط قوّتى که به نظر من روى آن باید تکیه کرد، مسئله‌ى برجسته شدن ارزشهاى انقلاب است. در این سالهائى که دولت نهم و دولت دهم بر سر کار بودند تا امروز، گفتمان انقلاب و ارزشهاى‌انقلاب و چیزهائى که امام به آن توصیه می‌کردند و ما آن‌ها را از انقلاب آموختیم، خوشبختانه کاملاً برجسته شده: مسئله‌ى ساده‌زیستى مسئولان، استکبارستیزى، افتخار به انقلابیگرى. یک دوره‌اى بر ما گذشت که اسم انقلاب و انقلابیگرى و این‌ها به انزوا افتاده بود؛ سعى می‌کردند به عنوان یک ارزش منفى یا ضد ارزش، از این چیز‌ها یاد کنند؛ مقاله می‌نوشتند، حرف می‌زدند، گفته می‌شد. امروز خوشبختانه اینجور نیست، درست بعکس است؛ گرایش عمومى مردم و مسئولان کشور به حرکت انقلابى، جهتگیرى انقلابى، ارزشهاى انقلابى و مبانى انقلاب است. این را توجه داشته باشید که یکى از عوامل گرایش مردم به دولت، همینهاست؛ یعنى مردم به این ارزش‌ها اهمیت می‌دهند. مسئله‌ى دعوت به عدالت، مسئله‌ى ساده‌زیستى، دور بودن مسئولان از تجمل؛ این‌ها خیلى چیزهاى مهمى است.» 
 
البته از جهتی می‌توان به سایت توکلی حق داد که برخلاف نظرات و تاکیدات رهبر انقلاب، اصولگرایان را بی‌ربط با دولت‌های نهم و دهم بداند؛ چرا که این جریان نشان داده اولا تعریف عجیب و جدیدی از اصولگرایی دارد که در آن  توهین مجاز است و تلاش براي درك منويات رهبر انقلاب، «غلو» به حساب آمده و تمايز و حتي تقابل با نظر ولي فقيه در مواردي به استناد اينكه من مجتهد سياسي و يا اقتصادي هستم، جايز شمرده مي شود.
 
براي چنين رويكردي مشخص است که دولت‌های نهم و دهم که به گفته رهبر انقلاب، ارزش‌های اسلامی و انقلابی را زنده کرده است، جایی در اصولگرایی خودساخته این جریان ندارد و اساسا قرار نیست در این جریان به ارزش‌های اسلامی و انقلابی پرداخته شود؛ 
به نظر می‌رسد طیف موسوم به ساکتین فتنه که در جریان حوادث سال ۸۸ به امید جلب نظر و رای فتنه‌گران و آشوب‌طلبان به همراهی با آنان پرداخت، پس از ناکامی آن سناریو، بخش جدیدی از پروژه خود را با محوریت تئوری «فقط من اصولگرای واقعی هستم» کلید زده که مطلب بی‌سابقه سایت احمد توکلی نیز بخشی از همین پروژه است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۳ - ۲۱ دی ۱۳۹۱
۰
۱
شیر مادرش حلالش ، خدا وکیلی راست گفته ؛ آخه کسی که 11 روز روبروی حکم رهبری خانه نشین می شه اصولگراست؟؟؟؟ نه خدایی اصلا اصولی را قبول دارد که صولگرا باشد؟؟؟؟؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها