کد خبر: ۱۰۶۷۱۶
زمان انتشار: ۱۳:۰۷     ۲۵ دی ۱۳۹۱
هاشمی رفسنجانی که امروز سعی می کند مشابهت سازی برخی چهره های سیاسی با بنی صدر را دستمایه ...
598 به نقل از خبرگزاری دانشجو، شاید به ظاهر همه چیز از نامه پیش از انتخابات آغاز شد؛ آنجایی که هاشمی رفسنجانی نوشت: «البته من نمی خواهم سرنوشتی که برای بنی صدر پیش آمد برای این دولت متصور باشم».
 
فضا سازی و ایجاد مقایسه بین رئیس جمهور فعلی و بنی‌صدر توسط سایت هاشمی رفسنجانی صحبت امروز یا دیروز نیست.
 
مقایسه دوران احمدی‌نژاد با تمام فرازها و فرودهایش با دوران شخصی همچون بنی‌صدر که کمتر نقطه سفیدی در کارنامه پیشین سیاسی اش مشاهده می‌شود توسط پایگاه اطلاع رسانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام قابل تأمل است.
 
هاشمی برای اولین بار بیش از یک سال قبل در اظهاراتی که در سایت شخصی‌اش منتشر شد با فلش بکی به گذشته از عزل بنی‌صدر و وحدت پس از آن میان مردم نوشت.
 
هاشمی که پس از مناظره‌های انتخابات 88 و اظهارات احمدی‌نژاد در خصوص سوءاستفاده‌های خانواده رئیس دولت سازندگی در کشور به سرعت دست به قلم شد و در نامه‌ای بدون عرض سلام خطاب به رهبری از تکرار اتفاقات دولت بنی‌صدر ابراز نگرانی کرد در ادامه مسیر اقناع افکار عمومی به تکرار تلویحی تشابهات بین بنی‌صدر و احمدی‌نژاد که از نگاه خود دارای ادله‌های کافی بود پرداخت.
 
وی هر بار از دریچه‌های متنوع بر این موضوع ورود پیدا می‌کرد و در نهایت نوک پیکان انتقادات و حملات خود را به شکل زیرپوستی به سوی رئیس دولت نهم و دهم می‌برد.
 
نگاه آیت الله به بنی صدر دیروز با احمدی نژاد امروز متفاوت است
 
 اگر به گذشته بنگریم به این مهم خواهیم رسید، نگاهی که آیت الله به بنی‌صدر دیروز داشت با نگاهی که وی به احمدی نژاد امروز دارد کاملاً متفاوت است.
 
 مصاحبه‌ای که وی در تاریخ 9 دی 59 با روزنامه کیهان داشت به عنوان یک سند تاریخی تا ابد در اذهان باقی خواهد ماند.
 
 البته شاید اذهان ملت نتوانسته باشند سخنان آقای هاشمی در 32 سال قبل را در خود بسپارند اما مستندات و اوراقی که به عنوان حافظه تاریخ برای همیشه باقی خواهد ماند موید این نکته است که آیت الله نه تنها تا اواخر سال 59 نگاه ناخوشایندی نسبت به بنی‌صدر نداشت بلکه تردیدی در حسن نیت رئیس جمهوری عزل شده توسط امام و نمایندگان ملت، به خود راه نمی داد.
 
هاشمی 59: در حسن نیت بنی صدر هیچ تردیدی ندارم!
 
 آیت الله در آن مصاحبه صراحتا گفته بود در حسن نیت بنی‌صدر هیچ تردیدی ندارم! و این جمله به تنهایی آغازیست بر ابهامات متعدد در راستای طرح مشابهت سازی افراد با بنی صدر!

 
 پارادوکس و تناقض در گفته‌های رئیس دولت سازندگی نسبت به مختصات شخصیتی بنی‌صدر و ارائه کدهای متعدد تشابه بین او و منتخب ملت، ذهن مخاطبین را دچار تشویش کرده و این سوال را ایجاد می کند که « چطور آقای هاشمی دیروز در حسن نیت بنی صدر خائن شک نداشت ولی امروز...»
 
 کنار هم قراردادن اظهارات دیروز آقای رفسنجانی با طرح مطالب امروز در فضای مجازی، مخاطب را به نتایج جالبی نمی‌رساند.
 
اینکه آقای هاشمی نسبت به محمود احمدی‌نژاد نگاه مثبتی ندارد دیگر بر کسی پوشیده نیست اما باید پرسید مقایسه رئیس جمهور فعلی که اساسا هرگونه عملکرد و رفتار شخصیتی او، از سوی هاشمی تحمل نمی شود، چه وجه اشتراکی می‌تواند با بنی‌صدری داشته باشد که وی تردیدی در حسن نیتش نداشت؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۱ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۲۵۷
۳۱۴
تشخيص آقاي رفسنجاني هميشه درست بوده نظرشان درمورد احمدي نژاد از ابتداء مساعدنبود
پاسخ
علی م
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
موافقم.میزان حال افراد است امام ره هم گفته بودند کجای دنیا دیده اید که یک رییس جمهوری در جنگ انقدر جبهه باشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
از ابتدا نظرش به احمدی نژاد مساعد نبود !!!
خوب اینو همه میدونن همه میدونن که به خاطر همینه که انقدر سرراه احمدی نژاد سنگ میندازه...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۹ - ۲۸ دی ۱۳۹۱
احمدی نژاد روی نقاطی دست گذاشت (و خوب هم دست گذاشت) که امثال رفسنجانی در صدد از بین بردن او بودند و متاسفانه تا حدود زیادی موفق بودند.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۵ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۲۳۶
۸۲
سناریوی تخریب آقای هاشمی را کنار بگذارید. ایشان سرمایه نظامند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۳ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
ایشون میخوان صاحب نظام بشن باهاش چیکار دارید ... گناه داره بهشچیزی نگید هی از احمدی نژاد بگین .در عجبم در این مردم موسی را به پیغمبری خدا قبول ندارند ولی گاو را به خدایی قبول دارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بیدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۰ - ۳۰ دی ۱۳۹۱
تواضع می فرمایید علی آقا! نظام سرمایه ایشونه نه ایشون سرمایه نظام!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۷ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۹۸
۱۵۶
ايا فلاكت اقتصادي امروز مملكت و بداخلاقي و از هم گسيختگي سياسي امروز سند بر پيش بيني درست ايشان نيست. يك اقدام مثبت احمدي نژاد را بگوييد تا كرور كرور ... . از تعصب دست برداريد. امروز همه از بزرگ و كوچك از گزينش و حمايتي كه از او كرده اند تا قيام قيامت پشيمان هستند. بي شك جرات چاپ اين مطالب را نداريد ولي حتما در ذهنتان ان را هزاران بار مرور مي كنيد
پاسخ
مدیر پایگاه
باسلام
بازدیدکننده گرامی اگر توهین نفریایید ، انشاء الله چاپ خواهد شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۵ - ۲۸ دی ۱۳۹۱
کسانی که خود را به کوری و کری میزنند چیزی نمی بینند و چیزی نمی شنوند و فقط از بدی ها سخن می گویند
سیّد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۸ - ۲۹ دی ۱۳۹۱
با عرض سلام،
بنده هم اگر قدرت، نفوذ و ثروت این آقا را داشتم خیلی راحت با هر کسی که مخالف بودم ابتدا یک نظراتی میدادم و بعداً با قدرت نفوذم در تمام امور خراب کاری کرده و بدین طریق مخالف خودم را خراب میکردم و سپس افسار نوچه هایم را رها کرده تا در همه جا بگویند دیدید فلانی راست میگفت و تمام پیش بینی هایش درست از آب در آمد؟
بعنوان مثال یادمان نرفته که آقازاده ایشان با همسایه شمال شرقی کشورمان زد و بند کردند و آنها در سرمای زمستان چند سال پیش گاز صادراتی به ایران را قطع کردند تا از این طریق با ایجاد نارضایتی در مردم به اصطلاح خودشان دولت احمدی نژاد را ضعیف جلوه دهند و همان موقع هم همین بادمجان دور قاب چینهائی از قبیل همین آقای ناشناس در بوق و کرنا کردند که بعله دیدید حضرت آیت ا...!!!!! درست فرموده بوند؟ (البته آیت ا... خود خوانده).
mostafa
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۱۶۹
۶۴
احمدی نژاد در این دو دوره کارنامه درخشانی دارد . یکی از این موارد افشای ماهیت هاشمی بود که باید در کارنامه ایشان پررنگتر و برجسته ) شود .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۸۶
۱۶۸
خوبه همه میدونن بنی صدر با پیگیری و تلاش هاشمی عزل شد.
امان از شما انسان های نان خور زمان و شرایط
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۷ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
عزیزجون نامه عزل بنی صدر را حضرت امام صادر کردند آن هم با تلاش های شهید بهشتی و آیت الله خامنه ای. هاشمی همیشه هرطرفی که برایش نفع داشته میپریده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۴ - ۲۸ دی ۱۳۹۱
برادر امام بعد از جلسه مجلس که بنی صدرو عزل کردن حکم عزلو امضا کرد و هاشمی اون زمان رییس مجلس بود.
کمی مطالعه کن بعد نظر بده یا میخای تاریخو عوض کنی! در ضمن هاشمی اگه بدنبال منفعت خودش بود الان این مواضع رو نمیگرفت که شما و امثال شما هی تهمت و بدوبیرا بش بگید
598 انصاف داشته باش تایید کن.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۲ - ۲۸ دی ۱۳۹۱
وقتی اقای منتظری از قائم مقامی عزل شد عبدا... نوری یار و پیرو ایشون با بولدوزر دیوار خانه اقای منتظری را خراب کرد. نشون میده یا هماهنگ انجام شده که با ایشون نسوزن تا تو راس بمونن برا بعدا.یا خودش نمیخواست با ایشون از صحنه حذف بشن وبه استاد خودش پشت کرد برا حفظ موقعیتش .... این حرکتها سطح دریا را نشون میده باید نگاه عمقی باشد ...به این میگن بصیرت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۸ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۱۵۱
۶
خیلی باحال بود !
یکی به اطلاع این خانواده برسونه الان عصر کامپیوتر و اینترنت است و دیگه کسی نمیتونه گذشته اش را پنهان و تاریخ را تحریف کنه!
پاسخ
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۵ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
۳۸
۲۹
عمری با نقاب دلسوزی اما ... خود را به پای انقلاب می نوشت و مردی از خویش برون آمد و چهره مطهر انقلاب 300 هزار شهید داده را از این سیاهی پاک کرد! تنها نگرانیم این است که احمدی نژاد خودش عاقبت بخیر شود وگرنه اگه همه عمر باقی مانده اش را پر اشتباه زندگی کند و اگر تمام دو دولتش سرشار از غلط باشد همین یک دستاورد برای تاریخ انقلاب بس است و حتما اگر عاقبتش بخیر باشد شهدا برای تقدیر از او صف خواهند کشید و من هم به عنوان یک فرزند جانباز قدردان خون دل های او هستم حتی اگر همه دنیا بگویند او رییس جمهور بدی بود
پاسخ
بیدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۱
۶۹
ما هم در سوء نیت حضرت عالی تردید نداریم!!
پاسخ
morad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۹ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۴
۲
افراد مهم نیستند که چه هستند و که هستند مهم این است که گوش به فرمان ولی خود هستند یا خیر. وگرنه خیلی ها در این انقلاب بدهکار مردم هستند.
پاسخ
یه دوست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۳ - ۲۸ دی ۱۳۹۱
۳۸
۵۳
من از کسانی هستم که از احمدی نژاد حمایت کردم و با وجود برخی اشتباهات وی، هنوز او را بهترین گزینه ریاست جمهوری میدانم و قدرشناس زحمات او هستم ولی انصافا در این نوشتار بی انصافی شده است. آنچه هاشمی در دوران ریاست جمهوری بنی صدر بیان کرده نمیتواند دلیلی برای انتقاد از هاشمی باشد زیرا در شرایط مختلف مسولان مجبور به بیان سخنانی هستند که با توجه به شرایط بیان شده است. مرحوم امام هم از میر حسین موسوی حمایت میکرد اما آیا واقعا با اقدامات او موافق بود؟ شاید انتقاد شما به هاشمی وارد باشد اما استدلالی قابل خدشه و سست است.
پاسخ
بسیجی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۲ - ۲۸ دی ۱۳۹۱
۱۰۷
۱
احمدی نژاد بهترین رئیس جمهور دنیا بود اما روی نقاطی دست گذاشت (و خوب هم دست گذاشت) که امثال رفسنجانی در صدد از بین بردن او بودند و متاسفانه تا حدود زیادی موفق شدند.
اما دشمنان نظام آیه ی شریفه ی " فان حزب الله هم الغالبون " را بکلی فراموش کرده اند
پاسخ
اسفندیار رفیعی کشتلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۱
۲
۲
ايا فلاكت اقتصادي امروز.......میگن مورچه افتاد توی لیوان آب وجیغ میکشید دنیا روآب برد بنده خدا تاریخ سیاست مدار فداکاری امثال احمدی نژاد کمتر دیده البته حقیر تر از مدیران سازندگی واصلاحاحات هم کم ندیده راست بگو چقدر میگیری مطلب منافقین را تایپ میکنی
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۱۶:۲۳ - ۲۹ دی ۱۳۹۱
۰
۱
ایول!
خیلی باحال بود!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها