کد خبر: ۱۰۸۹۳۹
زمان انتشار: ۰۷:۰۰     ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
نهادها و بخش هاي مسئول در انتخابات سال آينده از فراهم آوردن مقدمات و آمادگي براي برگزاري انتخابات 92 خبر دادند.
مديركل دفتر انتخابات وزارت كشور، گفت: تمامي فرمانداران و بخشداران سراسر كشور، تا پايان اسفندماه آموزش هاي لازم براي برگزاري يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و چهارمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا را فرا مي گيرند.
«حسنعلي نوري» افزود: پس از پايان كار آموزشي- توجيهي فرمانداران و بخشداران كشور در اسفندماه امسال، مراحل بعدي برگزاري انتخابات سال 1392 براساس جدول زمان بندي تعيين شده دنبال خواهد شد.
نوري به ايرنا گفت: در همايش هاي توجيهي- آموزشي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و چهارمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا ويژه فرمانداران و بخشداران سراسر كشور، افراد با عناوين و سرفصل هاي اصول و سياست ها در برگزاري انتخابات، حفاظت و برقراري امنيت در آن به منظور تبيين قوانين و مقررات در دو انتخابات پيش رو آشنا مي شوند.
مديركل دفتر انتخابات وزارت كشور، گفت: تاكنون همايش آموزشي- توجيهي انتخابات ويژه فرمانداران و بخشداران استان هاي قزوين، البرز، زنجان، گيلان، يزد، اصفهان، چهارمحال بختياري، كهگيلويه و بويراحمد و خوزستان برگزار شده است.
آمادگي هيئت بازرسي
در همين حال رئيس هيئت بازرسي انتخابات كشور گفت: عناوين و تقويم اجرايي هيئت بازرسي انتخابات وزارت كشور آماده شده و به زودي با آموزش هاي درنظر گرفته شده به بازرسان فعاليت هاي آنها آغاز خواهد شد.
غلامعلي حاجي زاده در خصوص هماهنگي هاي مربوطه بين كميته بازرسي انتخابات وزارت كشور با هيئت هاي اجرايي و برگزاركننده انتخابات اظهار داشت: برگزاري جلسات مشترك بازرسان انتخابات با هيئت هاي اجرايي موجب تسهيل در انجام امور در چهارچوب اختيارات قانوني خواهد بود.
رئيس هيئت بازرسي انتخابات وزارت كشور با بيان اينكه دستورالعمل ها و آيين هاي اجرايي براي تمام كميته هاي انتخابات تنظيم شده است، عنوان كرد: تمام دستورالعمل هاي اجرايي بازرسي انتخابات با توجه به توافقات انجام شده در جلسات مشترك به سرانجام رسيده است.
حاجي زاده در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران خاطرنشان كرد: تمام فعاليت هاي درنظر گرفته شده در كميته هاي بازرسي در چهارچوب قانون بوده و با توجه به رعايت قانون به آنها عمل خواهد شد.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا هيئت نظارت بر انتخابات در بازرسي نقش خواهد داشت يا خير تصريح كرد: هيئت نظارت بر انتخابات كه در قانون جديد انتخابات به تصويب مجلس رسيده است با توجه به شرح وظايف تعيين شده، نقشي در امر بازرسي نخواهد داشت.
رئيس هيئت بازرسي انتخابات كل كشور در پاسخ به اين سوال كه از چه كساني در بازرسي انتخابات استفاده مي شود، اظهار داشت: تمام افرادي كه براي بازرسي انتخابات مورد استفاده قرار خواهند گرفت از نيروها و پرسنل وزارت كشور بوده لذا آنها با شرايط و فرآيندهاي اجرايي انتخابات آشنا هستند.
حاجي زاده تصريح كرد: از زمان آغاز ثبت نام انتخابات، فرآيند اقدامات بازرسان كل كشور طبق چك ليست هاي خاص تعريف شده و در اختيار قرار دادن به بازرسان شروع خواهد شد.
با جرايم انتخاباتي  برخورد مي كنيم
همچنين حجت الاسلام والمسلمين «سيد ابراهيم رئيسي» درباره «جرايم انتخاباتي» اظهار داشت: قانون وظايف همه دستگاه ها را در خصوص انتخابات مشخص كرده و بر همين اساس قوه قضاييه نيز وظايفي برعهده دارد.
معاون اول قوه قضاييه ادامه داد: تاكنون جلساتي درباره بررسي اين جرايم، تشكيل شده كه به تخلفات رسيدگي شود و وظايف تعيين شده را به زودي در سراسر كشور عملياتي خواهيم كرد.
وي تصريح كرد: در راستاي انجام اين وظيفه همكاري هاي لازم را با دستگاه هاي اجرايي و نظارتي خواهيم داشت.
معاون اول قوه قضاييه در مورد تخلفات انتخاباتي، افزود: تاكنون هيچ گزارشي از تخلفات انتخاباتي به قوه قضاييه ارائه نشده است.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها