کد خبر: ۱۱۲۳۸۵
زمان انتشار: ۰۹:۵۵     ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
آيا برخي جريانات سياسي؛ التهاب را به فرونشاندن التهاب ترجيح مي‎دهند!؟
رسانه‌های طیف اصولگرا در روزهای اخیر تلاش کردند تا ماجرای روز یکشنبه مجلس، بیشتر از آن چیزی که رخ داد، گسترده نشود و به حواشی و جنجال‌های پیرامون آن دامن زده نشود اما انگار روزنامه رسمی دولت چندان با اين رويكرد موافق نيست و دامن زدن به التهاب يكشنبه تلخ مجلس را بر فرو نشاندن اين التهاب ترجيح داده است.
به گزارش 598 به نقل از رجانیوز، روزنامه «ایران» در شماره امروز خود برای بار دوم اقدام به انتشار محتوای فیلم پخش شده در مجلس و سخنان جنجالی رئیس‌جمهور کرده و تلاش رسانه‌های اصولگرا برای آرام کردن فضای خبری کشور را «شعبده‌بازی» نامیده است. این مساله در حالی است که تاکنون هیچ رسانه رسمی اقدام به انتشار محتوای جلسه مجلس نکرده و به نظر می‌رسد اقدام دوباره براي انتشار محتواي جلسه يكشنبه تلخ مجلس، از وجود تعمد براي دامن زدن به التهاب در فضای آرامش سیاسی کشور وجود حكايت مي كند.
 
اين در حالي است كه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای چند ماه پیش صراحتا اعلام کردند: «اختلافات را نباید علنى کرد؛ اختلافات را نباید به مردم کشاند؛ احساسات مردم را نباید در جهت ایجاد اختلاف تحریک کرد. از امروز تا روز انتخابات، هر کسى احساسات مردم را در جهت ایجاد اختلاف به کار بگیرد، قطعاً به کشور خیانت کرده.» 
 
با این حال، روزنامه رسمی دولت امروز نيز به بهانه پرداختن به يكشنبه تلخ مجلس، و بدون توجه بهاستقبال رسانه‌های بیگانه از حواشي آن، اقدام به انتشار فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری درباره برخورد با مفاسد اقتصادی کرده و صفحه نخست خود را به درج کامل این فرمان اختصاص داده است. 
 
 
جالب اینکه دست‌اندرکاران ارگان مطبوعاتی دولت حتی به این اقدام خود هم پایبند نیستند و مشخص است که حتی یک بار هم اقدام به مطالعه متن فرمان رهبری نکرده‌اند؛ چرا که ایشان با پیش‌بینی دقیق از امکان به وجود آمدن برخی حواشی در مسیر برخورد با مفاسد اقتصادی، در بند هشتم از فرمان تاریخی خود تاکید کرده‌اند:» هرگونه اطلاع‌رسانی به افکار عمومی که البته در جای خود لازم است، باید به دور از اظهارات نسنجیده و تبلیغات‌گونه بوده و حفظ آرامش اطمینان افکار عمومی را درنظر داشته باشد.»
 
جالب است که در روزهای اخیر، تلویزیون دولتی انگلیس نيز به طور جدی ماجرای روز یکشنبه مجلس را دنبال كرده و از آشفته شدن فضای سیاسی ایران به شدت استقبال کرده است؛ موضوعی که انگار روزنامه ایران هم چندان نسبت به آن بي تمايل نيست.
 
از سوي ديگر، سایت شخصی رئیس مجلس نيز در حركتي سوال برانگيز، اقدام به انتشار فیلم حوادث روز یکشنبه مجلس كرده است؛ اقدامی که بازتاب فراوانی در زسانه‌های غربی داشت به سرعت در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد.
 
شاید کف زدن‎های پر سر و صدا و بلند این ساعات و روزهای ضد انقلاب و رسانه‎های وابسته به دولت‎های استعماری، بیش از هر چیز دیگری حکمت تاکید رهبر معظم انقلاب را برای نکشاندن اختلافات معمول به میان مردم روشن کرد؛ چنانکه تلاش برای بحران نمایی در جامعه با استناد به جدل غیر احسن مسئولین کشور، ثمره‎ای جز اعمال فشار به نظام از سوی بحران‎سازان و ماهگیری آنانکه خود را مرد بحران می‌‎پندارند از این آب گل ‎آلود نیز نخواهد داشت؛ چیزی که به نظر می‌رسد اکثر رسانه‌های خبری آن را فهمیده‌اند اما برخي جريانات سياسي،‌ – به عمد یا غیرعمد – در حال دامن زدن به آن هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها