کد خبر: ۱۱۳۳۳۷
زمان انتشار: ۱۳:۲۰     ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
جلسه امروز مجلس شاهد انتقاد نمایندگان از اتفاقات رخ‌داده در جریان سخنرانی علی لاریجانی در مراسم ۲۲بهمن در قم بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ریاست حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نائب رئیس اول مجلس و با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.

در ابتدای جلسه 205 نفر از وکلای ملت در صحن علنی حضور دارند که بر این اساس کرسی 83 نماینده مجلس خالی است.

ادامه رسیدگی به طرح انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی، از جمله دستور کارهای نشست علنی صبح امروز پارلمان بود.

*پیگیری و برخورد قاطعانه مسئولان با عوامل اتفاقات روز 22 بهمن قم

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی ‌فرد، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: در 22 بهمن 1391 بار دیگر جهان شاهد یک پدیده استثنایی بود و هیچ انقلابی در طول هزاره اخیر نتوانسته است ده‌ها سال پس از پیروزی با بصیرت،‌ عقلانیت، معرفت، ایمان و با قلبی لبریز از عشق و امید به آینده، با سینه‌ای ستبر گامی استوار در برابر قداره‌بندان امروز جهان با همان شادابی و نشاط روزهای نخست بر شانه‌های توده‌های عظیم و اقتدار‌آفرین مردم استمرار پیدا کند.

وی افزود: امت اسلام، آزادگان جهان و سردمداران نظام سلطه همان طور که در روز 19 بهمن سال 1391 فریاد بلند و رسای معمار کبیر انقلاب را از زبان رهبر عالی‌قدر انقلاب اسلامی شنیدند، در روز 22 بهمن نیز وارثان هوشمند و شجاع 22 بهمن سال 1357 را در قامتی به بلندای دماوند، اراده‌ای به استواری سرداران شجاع دفاع مقدس، اندیشه‌ای به باروری دانشمندان شهید هسته‌ای و گام‌هایی به استواری پدران و مادران شهدا مشاهده کردند.

نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: کدام انسان بصیر، سیاستمدار، هوشمند و منصفی است که کلیدواژه این حضور و اقتدار را در اقتدار و استقامت برآمده از آموزه‌های قرآن کریم در چهره نورانی رهبر معظم انقلاب اسلامی مشاهده نکند که به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) اقتدا کرده و تمام هستی خود را برای افزایش ایمان، اقتدار، عزت ملت ایران و امت اسلامی تقدیم داشته است.

ابوترابی فرد تصریح کرد: ریشه این اقتدار برآمده از بصیرت و ایمان ملت ایران به قرآن کریم و عترت پیامبر اعظم (ص) تفسیر می‌شود و دین تدوینی در صورتی عینیت می‌یابد که اعتصام جمعی آن را همراهی کند، حبل متین الهی هنگامی از تدوین به تکوین نزول پیدا می‌کند و در عرصه حیات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و رفتاری مردم تجلی می‌یابد که پشتوانه آن اعتصام جمعی باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مرحله برتر حضور دین برای تعالی و تکامل جامعه بشری نیاز به عزم ملی و اراده جمعی دارد و ملت ایران در طول 34 سال گذشته با الهام از آموزه‌های اسلام این ارزش‌ها را در برابر دیدگان جهانیان بارور کرده و عینیت بخشیده‌اند که رمز این وحدت، اتحاد، اساس تداوم و پایداری آن در کلام امیرالمومنین (ع) تدوین شده است.

ابوترابی فرد ادامه داد: وحدت سیاسی بر محور رهبری و زعامت امام و پیشوای عادل نعمتی است که هیچ کس ارزش آن را انکار نمی‌کند، ملت ایران در پرتو این نعمت و ارزش بالا، این ارزش‌های متعالی را خلق کرده و این راه نورانی را پیمودند و بر مجلس، دولت و آحاد مسئولان است که این نعمت بزرگ را گرامی دارند و در پاسخ به این اندیشه، ایمان، بصیرت، فداکاری، ایثار و عقلانیت از تمام ظرفیت و توان خویش برای تبدیل ایران مقتدر که امروز از اقتدار سیاسی، علمی، اقتدار بی‌نظیر امنیتی و اقتدار فرهنگی برآمده از ایمان بهره می‌گیرند، ایرانی با اقتداری برتر در عرصه‌‌‌های اقتصادی خلق کند و با استفاده صحیح از شرایط امروز جامعه و تبدیل تهدید تحریم به یک فرصت طلایی برای اقتدار اقتصادی ایران در مسیر اتخاذ تصمیم‌های مبتنی بر اندیشه و عقلانیت و نگاه علمی و کارشناسی گام بردارند و اقتدار ملت ایران و امت اسلام را روزافزون کرده و در راه روشن دین و قرآن گام بردارند.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با ایشان فرمودند رفتارهای خلاف اخلاق فضای اهانت و هتک حرمت مخالف اسلام و خلاف شرع و خلاف عقل سیاسی است و سبب خشم خداوند می‌شود.

نماینده تهران گفت: رهبر معظم انقلاب همچنین ادامه دادند که رفتار غیر اخلاقی، دشنام و هتک حرمت را قاطعانه و به طور کامل رد می‌کنم و نباید این کارها انجام بشود و گفتند که از همه و به ویژه از جوانان عزیز می‌خواهم که نگذارند فضای غیبت، تهمت، هتاکی و شکسته شدن حریم‌ها ادامه پیدا کند که اگر ادامه یابد مانند یک بیماری به همه چیز سرایت می‌کند.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به برخی رفتارهای غیراخلاقی در مجامع عمومی اشاره کردند و فرمودند که این رفتارها غلط اندر غلط است و رفتارهای غیر اخلاقی و توهین‌آمیز مخالف مصلحت انقلاب و کشور است و سبب اختلاف و دو دستگی می‌شود و به شکوه و عظمت نظام اسلامی ضربه می‌زند و به جوانان نصیحت کردند که کاملا از آن خودداری کنند.

ابوترابی فرد بیان داشت: مسئولان باید قاطعانه با آنچه که در شهر قیام و اجتهاد اتفاق افتاد برخورد کنند و ریشه‌های این رفتار که دقیقا مقابل رهنمودهای اکید و روشن رهبر معظم انقلاب است را جستجو کنند و مسیر حرکت عزت‌بخش ملت ایران را هموار کرده و از کمترین رفتار مخالف با آموزه‌های دینی و اخلاقی به ویژه در مجامع عمومی آنهم در جوار حرم مطهر حضرت فاطمه (س) جلوگیری کند.

*ساماندهی حضور افراد با نصب گیت‌های مقابل در کمیسیون‌های تخصصی مجلس

همچنین عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی پیش از آغاز جلسه علنی صبح امروز خانه ملت، در جلسه غیر علنی غیر رسمی به ارائه توضیحاتی درباره نصب گیت‌هایی مقابل در ورودی کمیسیون‌های تخصصی پرداخت.

وی در این جلسه گفته است که برای جلوگیری از حضور افراد متفرقه در کمیسیون‌ها و ساماندهی رفت و آمد افراد، قرار است گیت‌هایی مقابل در کمیسیون‌های تخصصی نصب شود.

براساس گفته مصری، از سال آینده نیز رفت و آمد ارباب رجوع به مجلس از ساعت  8 تا 21 انجام می‌شود.

*شرکت پشتیبانی امور دام از وزارت صنعت منتزع و به وزارت کشاورزی ملحق شد

بر اساس این گزارش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز رسیدگی به طرح انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی را ادامه دادند.

وکلای ملت از صبح امروز بررسی ماده 4 این طرح را آغاز کردند و پس از ارائه چندین پیشنهاد، هیچ یک از آنها را به تصویب نرساندند.

سپس بهارستان نشینان با 151 رای موافق، 31 رای مخالف و 9 رای ممتنع از 229 نماینده حاضر در جلسه، اصل این ماده را تصویب نکردند.

از آنجا که این ماده تغییر برنامه پنجم توسعه بود، به همین دلیل نیازمند دو سوم آرا بود که اصل آن تصویب نشد.

مجلسی‌ها با 67 رای موافق، 106 رای مخالف و 16 رای ممتنع از 231 نماینده حاضر نیز با حذف ماده 4 مجددا مخالفت کردند و در نهایت در رای‌گیری دیگری که پیشنهاد اصلاحی رضا عبدالهی نماینده ماهنشان بود، بالاخره با 175 رای موافق، 8 رای مخالف و 10 رای ممتنع از 233 نماینده حاضر در جلسه، این پیشنهاد اصلاحی را به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس در پیشنهاد اصلاحی ارائه شده، شرکت پشتیبانی امور دام با همه امکانات، اختیارات و وظایف از وزارت صنعت، معدن و تجارت منتزع و به وزارت جهاد کشاورزی ملحق می‌شود.

به گزارش فارس، در ماده 4 این طرح که به تصویب نمایندگان نرسید، آمده بود: شرکت پشتیبانی امور دام از وزارت صنعت، معدن و تجارت منتزع و به وزارت جهاد کشاورزی ملحق می‌شود و به عنوان شرکت پشتیبانی محصولات کشاورزی و امور دام، علاوه بر وظایف شرکت پشتیبانی امور دام، همه وظایف و کارکردهای شرکت مادر تخصصی خدمات بازرگانی دولتی ایران در زمینه کالاهای کشاورزی موضوع این قانون را نیز بر عهده می‌گیرد.

در تبصره این ماده نیز ذکر شده بود: بودجه، اعتبارات، امکانات، یارانه‌ها و تعهدات مربوط به محصولات کشاورزی موضوع این قانون، از وزارت صنعت، معدن و تجارت منتزع و به وزارت جهاد کشاورزی ملحق می‌شود.

* جلالی: هجمه به رئیس مجلس پیگیری شود/آرامش در جامعه استراتژی رهبری است

به گزارش فارس، کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود و رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس در اخطاری با استناد به اصل 67 قانون اساسی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن و تجدید بیعت ملت ایران با آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری تقدیر کرد و اظهار داشت: تردیدی نداریم که استراتژی مقام معظم رهبری در مقطع کنونی آرامش‌بخشی به جامعه است و ایشان به همه ما چنین دستوری را داده‌اند.

وی با بیان اینکه نباید دل دشمن را شاد کنیم، افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری برای همه نمایندگان مطاع است و مجلس دل دشمنان را شاد نخواهد کرد، مجلس امروز با متانتی که داشت نشان داد که به دنبال شاد کردن دل دشمن نیست و ما به رهبر عزیز می‌گوییم که با وجود مظلومیت، فرزندان شما نخواهند گذاشت منویاتتان نادیده گرفته شود.

جلالی با بیان اینکه باید جریانی که در قم علیه رئیس مجلس صورت گرفت مورد بررسی جدی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: عده‌ای قطارگونه در کشور سخنرانی و مجلس را که در رأس امور است، تهدید می‌کنند تا نمایندگان نتوانند به وظیفه نظارتی خود عمل کنند.

نماینده مردم شاهرود تصریح کرد: این جریان نشان داد که از عقبه فکری، تشکیلاتی و مالی برخوردار است و با ده‌ها سایت مجلس شورای اسلامی و ارکان نظام را مورد هجمه قرار می‌دهد که این امر قابل بررسی است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تأکید کردند که حرمت سران قوا حفظ شود، ادامه داد: اقدام اخیر نسبت به ریاست محترم مجلس در قم قابل بررسی است، بنابراین تقاضا داریم که جنابعالی (ابوترابی) دستور دهید تا وزارت اطلاعات، وزارت کشور، دستگاه‌های امنیتی و کمیسیون‌ امنیت ملی مجلس با جدیت این موضوع را پیگیری کنند.

وی ضمن تشکر از نمایندگان مجلس به دلیل رعایت متانت اضافه کرد: از صبح امروز نمایندگان به بنده مراجعه کردند و گفتند که درباره ماجرای قم تذکر و اخطار دهند اما بنده از آنها خواهش کردم با وجود اینکه دل آنها خون است، اجازه ندهند دل رهبری خون شود.

حجت‌الاسلام ابوترابی که در غیاب لاریجانی ریاست علنی امروز مجلس را به عهده داشت در پاسخ به اخطار جلالی گفت: بنده از جنابعالی نمایندگان و اعضای فراکسیون اصولگرایان که طی بیانیه‌ای این موضوع را محکوم کردند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: در جلسه‌ای که با اعضای کمیسیون امنیت داشتیم این موضوع را پیگیری کردیم و مقرر شد این موضوع در دستور کار کمیسیون قرار گیرد تا با دعوت از مسئولان به صورت جدی پیگیری شود.

ابوترابی در پایان یادآور شد: امیدواریم شاهد تکرار چنین موضوعی در هیچ سطحی و به هیچ مقام مسئولی نباشیم.

بالاخره پرونده طرح انتزاع کشاورزی از وزارت صنعت در مجلس بسته شد

نمایندگان مجلس در ادامه رسیدگی به طرح انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی، ماده 5 این طرح را بعنوان آخرین ماده آن به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس مقرر شد، آئین‌نامه اجرایی این قانون توسط وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت،معدن و تجارت و معاونت توسعه و سرمایه انسانی رئیس جمهور تهیه شود و حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، به تصویب هیئت وزیران برسد.

وکلای ملت با 126 رأی موافق، 8 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از 221 نماینده حاضر در جلسه، ماده 5 طرح مذکور را تصویب کردند.

همچنین عنوان این طرح به (طرح تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی) تغییر یافت.

*مخالفت مجلس با بررسی فوریتی طرحی برای اصلاح بودجه سال ۹۱

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) بررسی طرح دوفوریتی اصلاح جزء 82 ردیف 550 هزار جدول شماره 9 بودجه سال 91 کل کشور را در دستور کار خود قرار دادند.

این طرح مربوط به تخصیص اعتبار به دانشگاه‌های جدید التاسیس در مناطق محروم کشور بود. در نهایت بعد از اینکه موافقان و مخالفان این طرح نظراتشان در رابطه با این موضوع اعلام کردند وکلای ملت با 95 رای موافق، 55 رای مخالف و 20 رای ممتنع از مجموع 198 نماینده حاضر در مجلس با بررسی دو فوریتی این طرح مخالفت کردند.

بر همین اساس حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه علنی مجلس را به عهده داشت یک فوریت طرح مذکور را به رای مجلس گذاشت که بهارستان نشینان این بار هم با 84 رای موافق، 48 رای مخالف و 17 رای ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر در مجلس با بررسی یک فوریتی طرح مذکور هم مخالفت کردند.

*قوامی: طرح دوفوریت اصلاح بودجه برای حل مشکل دیوان محاسبات است

به گزارش فارس، هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه طی سخنانی در موافقت با طرح دو فوریتی اصلاح جزء 82 ردیف 550 هزار جدول شماره 9 قانون کل کشور در صحن علنی مجلس اظهار داشت: زمانی که ما طرح دوفوریتی عنوان می‌کنیم، برای جلوگیری از اوج فرصت است.

وی افزود: اگر ما این بند را اصلاح نکنیم دچار مشکل می‌شویم بر این اساس باید روی این موضوع توجه کنیم.

قوامی ادامه داد:اینکه ما می‌گوییم در اینجا از کلمه مناطق محروم صرف‌نظر کنیم، به این معنا نیست که دانشگاه‌ها در نقاط محروم نباشد. اتفاقا این دانشگاه‌ها در مناطق محروم هستند ولی ما اینجا یک مشکل دیوان محاسباتی داریم.

نماینده اسفراین اظهار داشت:‌ما می‌خواهیم اعتباری که برای دانشگاه‌های جدیدالتاسیس در نقاط محروم در نظر گرفته شده مورد استفاده قرار بگیرد.

*ثروتی: ماده واحده اصلاح قانون بودجه را واحد حقوقی وزارت علوم نوشته است

موسی‌الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه طی سخنانی به عنوان طراح طرح دوفوریتی اصلاح جزء 82 ردیف 550 هزار جدول شماره 9 قانون بودجه کل کشور در صحن علنی مجلس اظهار داشت: از آنجا که تعداد زیادی از مؤسسات جدید التاسیس در مناطق محروم نمی‌باشد و این موسسات با پیگیری نمایندگان جهت تعادل در بخش آموزش عالی ایجاد شده، و امکان اختصاص اعتبار به موسسات جدید در مناطق محروم وجود ندارد و همچنین با توجه به اینکه موسسات جدیدالتاسیس مورد نظر فاقد ردیف اعتباری هستند، لذا برای تخفیف اعتبار به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی جدید که دارای مجوز شورای گسترش آموزش عالی هستند، راهکار مناسب این است که این موضوع از طریق دانشگاه‌های مادر استان ابلاغ شود.

وی افزود: دیوان محاسبات گفته اگر کلمه مناطق محروم در اینجا برداشته شود، مشکل حل می‌شود و در حال حاضر هم ماده واحده این طرح توسط واحد حقوقی وزارت علوم برای حل مشکل نوشته شده است.

*حجت‌الاسلام موسوی: آموزش عالی در مناطق محروم هم وجود داشته باشد

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام میرقسمت موسوی نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه طی سخنانی در مخالفت با اصلاح جزء 82 ردیف 550 هزار جدول شماره 9 قانون بودجه کل کشور در صحن علنی اظهار داشت: طراحان این طرح از ابهام صحبت کردند، در حالی که خیلی در اینجا مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: ما دلمان می‌خواهد که آموزش عالی در مناطق محروم هم وجود داشته باشد، بنابراین تصمیم این طرح در راستای وجود مؤسسات آموزش عالی در مناطق محروم نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: البته در حال حاضر ما با دو فوریت این طرح مخالفیم، چراکه اعتقاد داریم این طرح باید با کارشناسی بیشتر مطرح شود.

موسوی در پایان تصریح کرد:‌ این طرح باید در کمیسیون تخصصی مثل کمیسیون آموزش و تحقیقات بررسی و نظر کارشناسی در مورد آن ارائه شود.

*کاتب:54 دانشکده از سال 89 در کشور ایجاد شده است

همچنین غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار در مجلس امروز سه‌شنبه طی سخنانی در موافقت با طرح دو فوریتی اصلاح جزء 82 ردیف 550 هزار جدول شماره 9 قانون بودجه کل کشور در صحن علنی مجلس اظهار داشت: تعداد 54 دانشکده، دانشگاه و پارک علمی و فناوری در سراسر کشور دارد که از سال 89 ایجاد شده و الان هم تعدادی از آنها دانشجو دارند.

وی افزود: ردیف که در اینجا آمده جزو اعتبارات جاری است نه اعتبارات عمرانی که به خزانه برگردد که در جای دیگر هزینه شود.

کاتب اظهار داشت: اینکه آقای قاضی پور گفت در 11 ماه گذشته چه کار کرده‌اند باید بگویم تا کنون در این رابطه تخفیفی وجود نداشت.

وی ادامه داد: اینکه ما برای این طرح دو فوریت پیشنهاد کردیم به این دلیل بود که اعتبار وجود دارد ولی وزارت علوم نمی‌تواند آن را تخفیف دهد. چرا که ردیف اعتباری مستقل ندارند.

کاتب تاکید کرد:‌ ما نوکر دولت نیستیم بلکه نوکر ملت و دانشجویانیم.

*قاضی‌پور:مبالغ اختصاص نیافته در بودجه به خزانه کشور برمی‌گردد نه به خزانه صهیونیست‌ها

به گزارش فارس، نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه طی سخنانی در مخالفت با اصلاح جزء 89 ردیف 550 هزار جدول شماره 9 قانون بودجه کل کشور در صحن علنی مجلس اظهار داشت: بنده از صبح می‌خواهم در مورد بهار رئیس‌جمهور تذکر بدهم که اجازه ندادند. ولی در این خصوص صحبت می‌کنم.

وی افزود: در حال حاضر ما آخر سال هستیم نمی‌دانم در 11 ماه گذشته چه کار کردند که امروز این طرح را مطرح می‌کنند.

قاضی پور ادامه داد: از این طرح بوی مسائل مالی و منطقه‌ای می‌آید؛ پیگیری کنندگان این طرح از اعضای کمیسیون بودجه هستند و می‌دانند این طرح رای نمی‌آورد.

وی گفت: ما که نوکر دولت نیستیم ما نوکر ملتیم و اگر دولت می‌خواست در این رابطه لایحه می‌آورد.

وی اضافه کرد: ما زمان تدوین بودجه فروش نفت را بالا گرفتیم ولی فروش نفت ما پایین آمد. لذا باید صرفه‌جویی کنیم.

قاضی پور گفت:‌اولویت ما پرداخت حقوق، پاداش و عیدی کارمندان و کارگران است و باید به این مسائل توجه کنیم.

وی ادامه داد: ‌اگر این پول اختصاص نیابد به خزانه نظام جمهوری اسلامی ایران برمی‌گردد نه به خزانه صهیونیست‌ها. پس نگرانی ندارد.

وی گفت: رئیس جمهور خلاف قانون عمل می‌کند و هنوز بودجه را نیاورده است؛ آقای میرتاج‌الدینی هم وکیل ما نیست که می‌گوید مجلس در 40 روز بودجه را بررسی می‌کند.

*موافقت مجلس با فوریت طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه)‌خانه ملت، با یک فوریت طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور موافقت کردند.

وکلای ملت با 116 رای موافق، 28 رای مخالف و 19 رای ممتنع از 202 نماینده حاضر در جلسه، یک فوریت طرح مذکور را به تصویب رساندند.

این طرح که به امضای 46 نفر از وکلای ملت رسیده، شامل یک مقدمه توجیهی و 9 ماده است که در صورت تصویب نهایی پذیرش دانشجو در دانشگاه بر اساس ظرفیت رشته محل و تقاضای داوطلبان به یکی از سه روش سابقه تحصیلی، سابقه تحصیلی و آزمون عمومی و نیز سابقه تحصیلی، آزمون عمومی و آزمون تخصصی انجام می‌شود.

در این جلسه رضا صابری نماینده آزادشهر به عنوان طراح و جعفر قادری نماینده شیراز به عنوان مخالف فوریت و زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در موافقت با یک فوریت طرح مذکور در صحن علنی سخنرانی کردند.

 

*بیانیه 210 نماینده مجلس: ملت ایران با استحکام و قاطعیت مسیر انقلاب اسلامی را ادامه خواهد داد

همچنین 210 نفر از نمایندگان مجلس با امضای بیانیه‌ای از حضور گسترده ملت در راهپیمایی 22 بهمن ماه در سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تقدیر و تشکر کردند.

 

متن کامل این بیانیه که علیرضا منادی عضو هیئت رئیسه مجلس آن را قرائت کرد، به شرح ذیل است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

ملت بزرگ ایران یک بار دیگر در حمایت از انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری به زیباترین و باشکوه‌ترین فکر ممکن در سراسر ایران اسلامی حضور یافت و با این نمایش قدرت تاریخی، همه طراحی‌ها و نقشه‌های آمریکا و همپیمانانش را نقش بر آب کرد و یکبار دیگر این سخن تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را ثابت کرد که ما می‌خواهیم به همه دنیا نشان دهیم که قدرت‌های فائقه را هم می‌توان با نیروی ایمان شکست داد.

 

اتحاد و انسجام دینی و حضور همه اقشار این ملت مقتدر به ویژه خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و همه ایثارگران، زنان شجاع ومردان کهنسال، نسل سوم و چهارمی‌هایی که به سلامت نفس اول انقلاب به انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری همچنان عشق می‌ورزند، نشاندهنده این واقعیت است که این ملت بزرگ را نه با جنگ سخت و نه با جنگ اقتصادی و روانی، نمی‌توان از صحنه بیرون کرد و آمریکا روزی ناگزیر خواهد شد در مقابل عظمت این نظام مقدس الهی تسلیم شود و واقعیت‌های موجود را بپذیرد و به سیاست‌های خصمانه خود پایان دهد.

 

آمریکا امروز باید بداند که همه اقشار این ملت با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری، یک صدا و متحد به هر گونه درخواستی تا زمانی که سیاست‌های خصمانه و ظالمانه را علیه ملت بزرگ ایران اعمال می‌کند، جواب منفی داده و با استحکام و قاطعیت، مسیر انقلاب اسلامی را ادامه خواهیم داد.

 

ما نمایندگان ملت بزرگ ایران متواضعانه از آحاد ملت به خاطر این حضور ارزشمند و تاریخی و حمایت‌های قاطع از مقام معظم رهبری، تشکر و قدردانی می‌کنیم و اعلام می‌داریم هر گامی که برخلاف رهنمودها و دستورات مقام معظم رهبری در راستای ایجاد اختلاف و اهانت به مسئولین نظام برداشته شود، خواسته یا ناخواسته تامین کننده منافع دشمنان انقلاب به ویژه آمریکای جنایتکار بوده و محکوم می‌شود.

 

در پایان با الهام از کلام رهبر عظیم‌الشان انقلاب که فرمودند «فضای اهانت و هتک حرمت، مخالف اسلام و خلاف شرع و خلاف عقل سیاسی و موجب خشم خداوند است» از مراجع قانونی ذیربط می‌خواهیم ضمن ریشه‌یابی حرکت جریان‌های خودسر با هتاکان حریم بارگاه کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) و با اخلالگران مراسم باشکوه 22 بهمن در شهر قیام و اجتهاد که علیرغم این تاکیدات و هشدارهای داهیانه، حرمت‌ها را شکستند، قاطعانه برخورد کنند.

* انتقاد جعفرزاده نسبت به عدم مشارکت برخی نمایندگان مجلس در رای گیری‌ها

 

به گزارش فارس، غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) در تذکری با استناد به بند 4 ماده 24 آئین نامه داخلی مجلس، نسبت به مشارکت پایین نمایندگان در رای گیری‌های خانه ملت و یا عدم مشارکت نمایندگان در برخی رای‌گیری‌ها، انتقاد کرد.

 

وی با بیان اینکه تعداد شرکت‌کنندگان در برخی رای‌گیری‌ها در مجلس بسیار کم است، گفت: یک فوریت طرح اصلاح بودجه 91 در جلسه امروز مجلس رای نیاورد که این امر نه بخاطر مخالفت نمایندگان بلکه به دلیل عدم مشارکت تعدادی از وکلای ملت در رای گیری اتفاق افتاد و درباره رای نیاوردن‌ها به دلایل کارشناسی نمی‌دانیم در خارج از مجلس چه چیزی باید بگوییم.

 

جعفر زاده همچنین خطاب به ابوترابی فرد که ریاست جلسه را بر عهده داشت، گفت: به نمایندگان با توجه به خصلت پدرگونه‌ای که در جلسه دارید، تذکر دهید که بخاطر اهمیت طرح‌های فوریت‌دار در رای گیری‌ها شرکت کنند.

 

در ادامه حجت‌الاسلام ابوترابی فرد در پاسخ به این تذکر، از وکلای ملت خواست که در رای گیری‌ها مشارکت جدی‌ داشته باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها