کد خبر: ۱۱۳۶۱۰
زمان انتشار: ۱۹:۳۸     ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
کارت زرد مجلس به وزیر آموزش و پرورش به دلیل حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن از جیب نمایندگان خارج نشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، شصت و هشتمین جلسه علنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ریاست حجت‌الاسلام سیدمحمد حسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس و با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد.

در ابتدای جلسه 198 نفر از وکلای ملت در صحن علنی حضور دارند که بر این اساس کرسی 90 نماینده مجلس خالی بود.

بررسی چند طرح اعاده شده از شورای نگهبان، از جمله دستورکارهای جلسه علنی صبح امروز پارلمان است.

*انتقاد قاضی‌پور از نحوه نوبت‌دهی در بهزیستی برای واگذاری فرزند

به گزارش فارس، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان در جلسه بررسی لایحه اعاده شده حمایت از کودکان بی‌سرپرست یا بدسرپرست، در اخطاری با استناد به اصل 10 قانون اساسی، اظهار داشت: یکی از مشکلات ما در بهزیستی نوبت‌دهی به افراد برای واگذاری فرزند به آنان است.

 

وی افزود: هم اکنون دلالان می‌آیند و نوبت‌دهی را جلو می‌اندازند و از این فرصت استفاده می‌کنند.

 

قاضی‌پور ادامه داد: سیستم نوبت‌دهی در بهزیستی به گونه‌ای از بین رفته است و این حرکت در شان نظام جمهوری اسلامی نیست.

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس در بخش دیگری از سخنانش متذکر شد: ‌اگر کسی عمدی فرزند خود را بیرون بگذارد، جرم است ولی ما داریم با تصویب این قانون، مردم را تشویق می‌کنیم که فرزندانشان را جلوی درب و بیرون بگذارند.

 

* تذکر کوچک زاده به تذکرات در مجلس/پاسخ ابوترابی فرد و دهقان

 

بر اساس این گزارش، مهدی کوچک زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه طی تذکری در صحن علنی مجلس اظهار داشت: بنده چون دیدم امروز هیئت رئیسه دنبال تذکردهنده می‌گردد خواستم با شما همکاری کنم.

 

وی افزود: آئین نامه‌ای که در مجلس وجود دارد برای اجرای آن هم سوگند خورده شده است؛ در ماده 197 و 196 آئین نامه صحبت از این است که اگر کسی نسبت به اجرای آیین نامه تخلفی که مربوط به همان جلسه باشد را مشاده کردند تذکر دهند.

 

کوچک زاده ادامه داد: اینجا تذکرات مربوط به تخلفاتی است که از آیین نامه در جلسه صورت می‌گیرد نه در دستوری که جاری است. و بعد از آن هم گفته شده که اگر تذکر مربوط به همان جلسه باشد فرد بلافاصله می‌تواند تذکر دهد اما اگر مربوط به آن جلسه نباشد بعد از نطق یا بعد از اتمام دستور جلسه می‌تواند تذکر دهد.

 

نماینده تهران گفت: اینکه همیشه از نمایندگان سوال می‌شود که تذکرتان راجع به دستور است غلط است؛ فرض کنید الان مذاکره‌ای در حال انجام است و عملی بر خلاف آیین نامه در جلسه اتفاق می‌افتد. و هیئت رئیسه می پرسد که آیا تذکر مربوط به دستور است در حالیکه آن تذکر مربوط به جلسه است وطبق آیین نامه باید ارائه شود.

 

کوچک زاده اظهار داشت: در لیستی که در نمایشگر نمایندگان وجود  دارد در ستون سوم نوشته شده است ثبت تذکر؛ دستور جاری-ثبت اخطار دستور جاری-تذکر و اخطار دستور روز-ثبت تذکر خارج از دستور که اهیچ کدام از اینها طبق آیین نامه موجه نیست و متاسفانه در مجلس باب شده است. که بنده حضورا هم مراجعه کردم و دوستان پذیرفتند.

 

وی اضافه کرد: رعایت آیین نامه در نهایت موجب درست تصویب شدن قوانین خواهد شد. و عدم اجرای درست آن هم باعث عدم تصویب درست قوانین می‌شود؛ بی توجهی به این موضوع ظلم به قانون و به نوعی به سخره گرفتن قانون است.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد در پاسخ به تذکر کوچک زاده گفت: امیدوارم که بنده و دوستانم به عنوان مدیر جلسه بتوانیم آیین نامه را هر چه بیشتر اجرا کنیم؛ یکی از شاخه‌های ذکر شده به عنوان تذکر ناظر به سخنان شما است؛ یعنی دقیقا همانطوری که شما گفتید باید عمل کنیم.

 

وی افزود‌: گاهی که وسط یک بحث هستیم ما می‌پرسیم که آیا تذکرات مربوط به دستور است یا خیر البته تذکرات مربوط به جلسه است.

 

به گزارش فارس محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس هم در همین رابطه گفت: در حال حاضر طبق قانون عمل می‌شود و تفکیکی صورت گرفته تا تذکرات راحت مدیریت شود؛ یک تذکر آیین نامه‌ای داریم که اگر کسی در خصوص آیین نامه مجلس به هیئت رئیسه تذکر دارد از آن استفاده بکند.

 

وی افزود: همچنین اگر کسی تذکر در دستور جاری داشت باید خواستار تذکر در دستور جاری شود. چرا که می‌خواهیم معلوم شود

 

چه کسانی در دستور جاری تذکر دارند؛ ستون بعدی اخطار قانون اساسی در مورد دستور جاریست چرا که اخطار قانون اساسی در تذکر مقدم است.

 

دهقان ادامه داد: قبلا ما نمی‌توانستیم تشخیص دهیم که چه کسی درخواست تذکر و چه کسی درخواست اخطار دارد. بر همین اساس این موارد را از هم جدا کردیم. تا دوستانی که اخطار دارند معلوم شوند.

 

وی گفت: یکسری تذکر هم در مورد دستور روز مجلس است که این تذکرات هم باید شنیده شود. ولی برای جلوگیری از تداخل آن با اخطار و تذکرهای دیگر ستونی مجزا برای آن در نظر گرفته شده است؛ کسانیکه تذکر 79 دارند می‌توانند از این ستون استفاده کنند.

 

* تذکر نماینده یک اقلیت دینی به لایحه حمایت از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست

 

به گزارش فارس، روبرت بیگلریان نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه طی تذکری در جریان بررسی لایحه حمایت از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست در صحن علنی مجلس اظهار داشت: بر اساس اصل 13 قانون اساسی ایرانیان زرتشتی، کلیمی و مسیحی تنها اقلیت‌های دینی شناخته می‌شوند که در حدود قانون در انجام مراسم دینی خود آزادند و در احوال شخصی و تعلیمات دینی بر طبق آیین خود عمل می‌کنند.

 

وی افزود: آن چنان که از این اصل برمی‌آید این است که یک فرد در خانواده خودش و در شرایط مناسب رشد پیدا کند و اگر شرایط مناسب نبود بتواند در شرایط خاص خودش از حیث فرهنگی و دینی و مذهبی تربیت پیدا کند.

 

بیگلریان گفت: با توجه به ایرادی که شورای نگهبان به لایحه در دستور کار مجلس گرفته که ظاهرا ایراد فقهی هم بوده موضوع ذکر شده اصلاح شد اما باید توجه کرد که اولا تمامی اقلیت‌های دینی در جمهوری اسلامی ایران نهادهای خاص خود را دارند و اساسا در شرایط فعلی با توجه به حمایتی که از لحاظ قانونی و ساختاری از سوی نظام صورت گرفته امکان سرپرستی اطفال متدین به ادیان خودشان را دارند. و قادر هستند آن زمینه را با توجه به این اصل فراهم کنند.

 

وی گفت: اگر هموطن مسلمانی سرپرستی طفل مسیحی را قبول کرد و آن طفل را در شرایطی بزرگ کند که خودش با علم و فرهنگ و تربیت دینی خودش آن کودک رشد پیدا کند از طرف مقامات امنیتی متهم به تبشیر دین مسیحیت یا دین دیگر می‌شود و همین خودش یک تضاد ایجاد می‌کند.

 

*حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم: نباید زمینه تصویب قانون خلاف شرع را فراهم کنیم

 

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان در اخطاری با استناد به اصل چهارم قانون اساسی و در جریان رسیدگی به لایحه اعاده شده حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بد‌سرپرست از شورای نگهبان، اظهار داشت: الان در تبصره ماده 3 نسبت به یابنده طفل غفلت می‌شود.

 

وی افزود: نظر همه فقها این است که اگر کسی چیزی را پیدا کرد که صاحب آن شناخته نشد، متعلق به آن فرد است و هر چیزی را جای این تبصره بگذارید، خلاف شرع است.

 

وی با بیان اینکه اولویت با فرد یابنده است، گفت: اگر لازم است این تبصره را به کمیسیون بازگردانید تا مورد بررسی بیشتری قرار گیرد و هرگز زمینه تصویر چیزی که خلاف شرع است را فراهم نکنیم.

 

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس در پاسخ به این اخطار مصباحی مقدم گفت: باید عبارت به نحوی پیش‌بینی شود که اولویت شرعی لحاظ شود و خلاف موازین شرعی نباشد تا شورای نگهبان به آن ایراد نگیرد.

* تعیین شرایط جدید برای سرپرستی کودکان و نوجوانان

 

به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه پارلمان، رسیدگی به لایحه اعاده شده حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست از شورای نگهبان را در دستور کار خود قرار دادند و  ماده 6 این لایحه را برای تامین نظر شورای نگهبان با اصلاحاتی به تصویب رساندند.

 

وکلای ملت پیش از این شرایطی که درخواست کنندگان سرپرستی کودکان باید داشته باشند تا فرزندی به آنان واگذار شود را به تصویب رسانده بودند اما شورای نگهبان به برخی از این شرایط ایراداتی گرفت که در جلسه امروز مجلس، این ایرادات برطرف شدند.

 

طبق مصوبه مجلس، تقید به انجام واجبات و ترک محرمات یا اعتقاد به یکی از ادیان مصرح در قانون اساسی، به عنوان یکی از شرایط لازم برای درخواست کنندگان سرپرستی کودکان در نظر گرفته شد.

 

  عدم محکومیت جزائی موثر نیز برای اصلاح بند الف این ماده به منظور رفع ایران شورای نگهبان از دیگر شرایط درخواست کنندگان سرپرستی کودکان و نوجوانان تعیین شد.

 

شورای نگهبان همچنین به تبصره ماده 6 این لایحه ایراد گرفته بود که وکلای ملت پس از بررسی چندین پیشنهاد و عدم تصویب آنان، اصل و حذف این تبصره را به تصویب نرساندند و برای بررسی بیشتر آن را به کمیسیون مربوطه ارجاع دادند.

 

در این تبصره آمده بود: در صورتی که یابنده طفل تقاضای سرپرستی طفل را بنماید و واجد شرایط لازم برای سرپرستی نیز باشد، مطابق مقررات این کانون، سرپرستی کودک یا نوجوان به وی واگذار خواهد شد.

 

* قاضی‌پور: کلیه قوانین باید براساس اسلام باشد

 

همچنین نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه طی تذکری در جریان بررسی ماده 9 از لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست در صحن علنی مجلس اظهار داشت: براساس اصل چهارم قانون کلیه قوانین باید براساس اسلام باشد.

 

وی افزود: براساس اصلاحیه‌ای که در ماده 9 صورت گرفته شرط سنی 16 سال ذکر شده در حالی که باید این شرط سنی برای دختران 9 سال و برای پسران 15 سال باشد و در واقع در اینجا باید تفکیک قائل باشیم و برای همه یک قانون وضع نکنیم.

 

قاضی‌پور ادامه داد: پیشنهادی دارم شرایط سنی دختران و پسران در این بند جدا منظور شود.

 

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در پاسخ به قاضی‌پور گفت: بنده اخطار شما را وارد نمی‌دانم شورای نگهبان هم از همین زاویه که شما گفتید ایراد گرفت که کمیسیون آن را رد کرد.

 

*  چه کودکانی بدسرپرست و بی‌سرپرست هستند

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز خود ماده 8 از لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست را به منظور تأمین نظر شورای نگهبان بررسی و اصلاح کردند.

 

بر این اساس سپردن سرپرستی افراد موضوع این قانون در صورتی مجاز است که دارای یکی از شرایط ذیل باشد:

 

الف) امکان شناخت هیچ‌یک از پدر،مادر و جد پدری آنان وجود نداشته باشد.

 

ب ) پدر ،مادر،جدپدری و وصی منصوب از سوی ولی قهری آنان در قید حیات نباشد.

 

ج ) افرادی که سرپرستی آنان به موجب حکم مراجع صلاحیت دار به سازمان سپرده گردیده و تا زمان 2 سال از تاریخ سپردن آنان به سازمان، پدر یا مادر و یا جد پدری برای سرپرستی آنان مراجعه ننموده باشد .

 

د ) هیچیک از پدر، مادر و جد پدری آنان صلاحیت سرپرستی را نداشته باشند و به تشخیص دادگاه صالح این امر حتی با ضمّ امین یا ناظر نیز حاصل نشود.

 

تبصره 1 ـ چنانچه پدر یا مادر یا جد پدری کودک یا نوجوانان مراجعه کنند دادگاه در صورتی که آنان را واجد صلاحیت لازم  یا ناظر تشخیص دهد و مفسده مهمی نیز کودک یا نوجوانان را تهدید نکند با اخذ نظر سازمان نسبت به استرداد آنان حکم صادر می‌کنند در غیر اینصورت حکم سرپرستی ابقاء می‌شود.

 

تبصره 2 ـ درصورت وجود اقارب درجه دوم و تقاضای هریک از آنان و وجود شرایط؛ سرپرستی به وی واگذار می‌شود و در صورت تعدد تقاضا و یکسان بودن شرایط متقاضیان؛ سرپرست با قرعه انتخاب می‌گردد، در صورت نبود اقارب درجه دوم بین اقارب سوم بدین نحو عمل می‌شود.

 

ماده 8 از لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بد سرپرست با 124 رأی موافق، 7 رأی مخالف و 16 رأی ممتنع از مجموع 220 نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

*دادگاه می‌تواند مسئولیت قیم را به یکی از درخواست‌کنندگان سرپرستی واگذار کند

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز خود ماده 9 از لایحه حمایت از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست را جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تخصصی ارجاع دادند.

 

در این ماده آمده بود کلیه افراد کمتر از 16 سال که واجد شرایط مذکور در ماده 8 می‌باشد مشمول این قانون می‌گردند مگر اینکه به تشخیص دادگاه بالغ و رشید بوده و نیازی به سرپرستی نداشته باشند.

 

به گزارش فارس همچنین نمایندگان مجلس ماده 10 از این لایحه را به منظور تامین نظر شورای نگهبان بررسی و تصویب کردند.

 

بر اساس این ماده در کلیه مواردی که هیچ یک از پدر، مادر یا جد ‌پدری صلاحیت سرپرستی را ولو با ضم امین یا ناظر نداشته باشند دادگاه می‌تواند مطابق این قانون و با رعایت مواد 1184 و 1178 قانون مدنی و با اخذ نظر مشورتی سازمان مسئولیت قیم یا امین مذکور در این مواد را به یکی از درخواست‌کنندگان سرپرستی واگذار کند.

 

ماده مذکور با 124 رای موافق، 6 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 217 نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

 

*ثروتی از پاسخ قرآنی وزیر آموزش و پرورش قانع شد

 

همچنین سؤال موسی‌الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد از حمیدرضا حاجی‌‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مورد بررسی قرار گرفت و نماینده بجنورد بعد از استماع پاسخ وزیر آموزش و پرورش از توضیحات وی قانع شد.

 

حمیدرضا حاجی بابایی در پاسخ به سؤال ثروتی درباره مجوز استخدام 5 هزار نیروی آموزشی قرآنی و 15 هزار مستخدم گفت: ما استخدام نیروهای آموزشی قرآنی را طبق مصوبه دولت انجام دادیم و هیچ شبهه‌ای درباره غیرقانونی بودن این کار وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه شرایط استخدام درباره همه نیروهای آموزشی قرآنی اجرا شده است، تصریح کرد: اگر نمایندگان فردی را معرفی کنند که شرایط درباره او اجرا نشده باشد بنده حاضرم پاسخگو باشم.

 

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بعد از مصوبه دولت، مقرر شد از افراد محلی برای خدمتگزار در مدارس تعیین کنیم و این کار طبق قوانین انجام شد و به تأیید کمیسیون تدوین مجلس نیز رسیده است.

 

نماینده مردم بجنورد در پاسخ به اظهارات وزیر آموزش و پرورش گفت: بحث ما این است که اگر شما می‌خواستید معلمان قرآنی را استخدام کنید، چرا آگهی عمومی نکردید و یا برای استخدام معلمان قرآنی نامه‌ای با قید محرمانه صادر کردید.

 

وی با بیان اینکه استخدام معلمان قرآنی و خدمتگزاران مدارس باید طبق قانون خدمات مدیریت کشوری باشد، گفت: در ماده 52 قانون خدمت مدیریت کشوری تصریح شده است که هر نوع به کارگیری افراد در دستگاه‌های اجرایی غیر از شرایط مندرج در ماده 45 ممنوع است لذا لازم است آقای وزیر توضیح بدهند که اقدام وی برای استخدام معلمان قرآنی بر اساس کدام بند قانون بوده است.

 

وی با بیان اینکه سؤالش از وزیر آموزش و پرورش درباره معلمان قرآنی ملی است، ادامه داد: سؤال بنده این است که چرا در بین استخدامی‌های معلمان قرآن، لیسانس کشاورزی، فیزیک و شیمی وجود دارد؛ ممکن است آقای وزیر بگویند این افراد قاری یا حافظان قرآن بوده‌اند که باید گفت حافظ قرآن بودن برای معلم قرآنی شدن شرط کافی است نه شرط لازم.

 

نماینده مردم بجنورد در ادامه گفت: بنده از 22 آذر درباره مشکلات معلمان قرآنی به رئیس مجلس و رئیس آموزش و پرورش نامه نوشتم، رئیس مجلس نامه بنده را به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع دادند و البته وزیر نیز قول پیگیری داد اما وعده‌ ایشان محقق نشد.

 

در ادامه حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سؤال نماینده بجنورد گفت: اینکه شما می‌گویید چرا نامه محرمانه داده‌اید به دلیل این است که این نامه در سیستم آموزش و پرورش منتشر شده و رسمی نبوده است.

 

وی افزود: آقای ثروتی می‌گوید لیسانس کشاورزی معلم قرآن ست، که اگر بنده هم از درست بودن این موضوع اطلاع داشته باشم بهتر است.

 

وزیر آموزش و پرورش درباره شرط کافی بودن حافظ قرآن برای معلمان قرآنی تصریح کرد: وقتی فردی در سطوح بین‌المللی حائز رتبه‌های بین‌المللی شده است و مدرک کامپیوتر دارد برای ما قابل قبول است چون فردی که رتبه بین‌المللی قرآن دارد می‌تواند خوب قرآن تدریس کند.

 

وی افزود: آقای ثروتی می‌گویند که 22 آذر از بنده درباره خدمتگزاران سؤال کرده است حالا باید گفت با توجه به اینکه تا قبل از اول بهمن حتی یک مورد از این خدمتگزاران به کار گرفته نشده‌اند چطور می‌شود ایشان 22 آذر از این موضوع مطلع بوده باشد البته ایشان حسن نیت دارد اما گاهی درباره اخبار باید تردید کرد.

 

وی همچنین به نیاز مدارس برای استخدام خدمتگزاران اشاره کرد و گفت: اکنون برخی از استان‌های ما خدمتگزار ندارند و لازم است این مشکل هم حل شود.

 

حاجی بابایی درباره حق‌التدریسی بودن معلمان نیز گفت: اکنون حتی یک حق‌التدریسی هم نداریم. در کشور حتی یک نفر حق‌التدریسی وجود ندارد و بنده رسما این موضوع را اعلام می‌کنم.

 

بعد از توضیحات وزیر به سؤال نماینده مردم بجنورد محمدرضا باهنر که ریاست جلسه علنی امروز مجلس را به عهده داشت از ثروتی درباره قانع شدن یا نشدن از توضیحات وزیر پرسید که وی گفت: با توجه به اینکه مردم حضور پرشوری در راهپیمایی 22 بهمن داشتند، اگر آقای وزیر قول بدهند برای استخدام معلمان آگهی عمومی بدهند بنده این موضوع را به رأی نمی‌گذارم.

باهنر با تشکر از نماینده بجنورد به دلیل قانع شدن از توضیحات وزیر آموزش و پرورش گفت: ان‌شا‌ء الله وزیر نیز با رعایت قانون فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

*قاضی‌پور: بهاری که بوی انحراف می‌دهد نیامده خزان است

به گزارش فارس، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس در جلسه علنی امروز خانه ملت در اخطاری با استناد به اصل هشتم قانون اساسی، اظهار داشت: مردم ولایت‌مدار ایران در راهپیمایی 22 بهمن ماه امسال حضوری باشکوه داشتند و اعلام کردند که ما مملکتمان و دینمان و انقلابمان را دوست داریم اما آقای رئیس‌جمهور ما به خاطر بهار شما راهپیمایی نکردیم، بهاری که از آن بوی انحراف از رهبری و ارزش‌های انقلابی به مشام می‌رسد، نیامده خزان است و پاییزی است که منجر به سقوط طمع‌کاران ثروت و شیفتگان قدرت خواهد شد.

وی افزود: تعرض به اماکن مقدسه به هر شکل ممنوع است، این معترضین چه ارتباطی با عاشورای 88 و حمله به مساجد تهران دارند؟ آیا این عده همان کسانی نیستند که به پیشواز بعضی‌ها می‌روند؟ چرا قوه قضائیه با این عناصر که مرتکب جرایم مشهود می‌شوند، برخورد نمی‌کند؟

قاضی‌پور ادامه داد: آیا این رفتارهای زنجیره‌ای، آماده‌سازی برای فتنه 92 نیست؟

وی همچنین خطاب به باهنر که ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت: به شورای نگهبان و وزارت کشور بفرمایید به‌هوش باشند که این اتفاقات همه در ارتباط با انتخابات سال آینده است و باید بررسی شود که از ناحیه چه جریان انحرافی و قانون‌شکنی، حمایت می‌شود.

نماینده ارومیه در خاتمه گفت: چرا وزارت اطلاعات این موضوع را پیگیری نمی‌کند و اطلاعیه نمی‌دهد؟ آیا اینها از کسی می‌ترسند یا می‌ترسند جایگاه خودشان را از دست بدهند؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها