کد خبر: ۱۱۴۵۹۵
زمان انتشار: ۱۳:۰۱     ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
در نخستین سالگرد ارتحال پژوهشگر و مورخ تاریخ اسلام حجت‌الاسلام ابوالحسنی(مُنذِر)، همایش بزرگداشت علمی وی تحت عنوان «بیدارگر بصیر» دوم اسفندماه در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
به گزارش 598 به نقل از فارس، همایش بزرگداشت مقام علمی مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین علی ابوالحسنی (منذر) همزمان با اولین سال ارتحال این مورخ و نویسنده مذهبی برگزار می‌شود.

در همایش «بیدارگر بصیر» حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی (امام جمعه موقت تهران)، موسی حقانی (رئیس مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران)، عبدالله شهبازی (محقق تاریخ معاصر)، محمد رجبی (رئیس کتابخانه مجلس شورای اسلامی)، موسی نجفی (عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)، یعقوب توکلی (عضو هیأت علمی دانشگاه معارف اسلامی) و منوچهر صدوقی سها (محقق در حوزه حکمت و فلسفه) سخنرانی می‌کنند.

همایش مذکور به همت مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران روز چهارشنبه دوم اسفند ماه از ساعت 15 تا 18 در سالن شیخ انصاری(ره) در دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

این گزارش می‌افزاید: بزرگداشت دیگری نیز از سوی حوزه علمیه قم روز پنج شنبه دهم اسفند ماه از ساعت 9 تا 12 در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفای قم برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام ابوالحسنی (مُنذِر) روز سوم اسفندماه 1390 در سن 56 سالگی بر اثر عارضه قلبی به دیار باقی شتافت.

وی از نویسندگان و مورخان فعال بود که پس از گذراندن تحصیلات کلاسیک و ورود به دانشگاه در تهران، با تشویق اطرافیان خود تحصیلات در حوزه علمیه قم را برای فعالیت‌های علمی خود برگزید.

«بوسه بر خاک پی حیدر»، «نگاهى به اصل ولایت فقیه»، «میعاد با استاد مطهرى شهید راه تطهیر سیماى فرهنگ اسلامى از زنگار غرب‌زدگى و شرق زدگى»،‌ «تحلیلى از نقش سه‌گانه شهید شیخ فضل‌الله نورى در نهضت تحریم تنباکو»، «تراز سیاست؛ جلوه‏هایى از سیاست و مدیریت شیخ انصارى»،‌ «سیاهپوشى در سوگ ائمه نور(ع)» و «ریشه‏هاى تاریخى و مبانى فقهى» از جمله آثار به جای مانده از این محقق و نویسنده گرانسنگ است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها