کد خبر: ۱۱۵۱۱۷
زمان انتشار: ۱۳:۵۹     ۰۲ اسفند ۱۳۹۱
به گفته گلریز، مقام معظم رهبری در دیدار دیروز خود با فیلمسازان جشنواره عمار بر لزوم مهار نفس سرکش در هنر به ویژه سینما تاکید داشتند.
598: محمد گلریز درباره دیدار شب گذشته مقام معظم رهبری با دست‌اندرکاران و فیلمسازان سومین جشنواره فیلم عمار با تاکید بر این که دیشب  یکی از بهترین روزهای زندگی‌اش رقم خورده است، به مهر گفت: در حضور حضرت آقا بسیار مشتاق بودم تا در مورد موسیقی و زمینه‌های گوناگون آن از جمله موسیقی انقلابی و موسیقی متن فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی صحبت هایی داشته باشم که متاسفانه فرصتی دست نداد.
 
این خواننده افزود: با توجه به این که یکی از داوران جشنواره عمار هستم، شب گذشته به اتفاق کارگردانان و مسوولان این جشنواره توفیقی نصیبم شد تا خدمت حضرت آقا برسم.
 
او با بیان این که این دیدار بیشتر جنبه خصوصی داشت تا عمومی، افزود: مسوولان و کارگردانان جشنواره عمار شب گذشته صحبت هایی را در مورد جشنواره و وضعیت سینما داشتند که حضرت آقا نیز با سعه‌صدر به صحبت‌های آنها توجه و یادداشت‌هایی را نیز برداشت می‌کردند.
 
این خواننده کشورمان با اظهار تاسف از این که فرصتی دست نداد تا  مستقیما از حضرت آقا رهنمودی اخذ کند، ادامه داد: ایشان در پایان صحبت های عوامل جشنواره عمار، سینما و در کل هنر را دارای جایگاه و گستره بالایی دانستند ولی سینماگران را از تحت‌تاثیر سینمای هالیوود قرار گرفتن بر حذر داشتند و فرمودند باید مراقب بود تا سبک و اعتقادات سینمای هالیوود به سینمای ما تحمیل نشود.
 
گلریز در مورد یکی از جملات مقام معظم رهبری که آن را بسیار مهم و ظریف می‌داند، تاکید کرد: یکی از کلیدی‌ترین جملات حضرت آقا این بود که گرچه امکان دارد، هنر سرکش باشد اما باز هم همه چیز بسته به سوار آن دارد. ایشان توصیه‌هایی هم برای تهیه‌کننده‌ها داشتند و آن این بود که شما باید خودتان و نفس سرکش را در همه ابعاد آن بویژه در حوزه حساسی چون سینما که در لبه تیغ حرکت می‌کند، مهار و قرنطینه کنید.
 
این خواننده با اظهار تاسف، افزود: بنده خیلی مشتاق بودم تا در مورد موسیقی صحبت کنم چرا که یکی از ارکان اصلی سینما چه در فیلم‌های مستند و چه در فیلم های داستانی، موسیقی آن است که متاسفانه این فرصت دست نداد.
 
او دراین‌باره اذعان کرد: بسیار مشتاق بودم و حتی لازم می دیدم در حضور حضرت آقا از فرصت استفاده کنم تا درباره یکی از جدی‌ترین معضلات فیلم‌ها و سریال‌ها که موسیقی ضعیف برخی از آنها هست صحبت کنم که فرصت نشد. آن هم در حالی که موسیقی خوب و فاخر مقوله ای ست که در جذب مخاطب می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.
 
این خواننده انقلابی با اشاره به این که دیشب یکی از بهترین روزهای زندگیم رقم خورد و احساس بسیار خوبی داشتم، افزود: اتفاقا به حضرت آقا هم خیلی نزدیک بودم و دوست داشتم درمورد موسیقی انقلابی هم که بسیار مظلوم واقع شده و به صفر رسیده است، صحبت هایی داشته باشم که مجالی دست نداد.
 
او یکی از علل مظلومیت موسیقی انقلابی را تبلیغات نادرست خواند و ادامه داد: در جمهوری اسلامی باید به موسیقی انقلابی بیشتر از اینها پرداخته شود که متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد.
 
او همچنین از نبود صدای موسیقی انقلابی در بیست و هشتمین دوره برگزاری جشنواره بین المللی موسیقی فجر گله‌مند بود و در این‌باره گفت: با توجه به این که جشنواره موسیقی در ایام فجر و اتفاقا با همین نام هم برگزار می‌شود، باید کارهای انقلابی وجود داشته باشد که متاسفانه نداشت.
 
گلریز در پایان صحبت‌های خود گفت: بسیار خوشحالم که بعد از مدت‌ها یک تشکل هنری - ارزشی توفیق دیدار با حضرت آقا را پیدا کرد و در مورد ابعاد گوناگون هنری بویژه سینما با ایشان به گفتگو و تبادل نظر نشست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها