کد خبر: ۱۱۶۸۰۸
زمان انتشار: ۱۹:۵۲     ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
این گل3امتیازی امیدها را برای ماندن ذوب در لیگ به اردوی آنها بازگرداند.در سوی دیگر ناقوس خطر را برای داماش به صدا در آورد.باید دید با این نتیجه ضعیف درخشان همچنان در داماش می ماند؟

سایت گل -

گل: اسماعیل فرهادی دقیقه 91 (ذوب آهن)

جمعه 11/12/91 - جام خلیج پارس

هفته بيست و هشتم دوازدهمين دوره ليگ برتر

ورزشگاه: فولادشهر اصفهان - تماشاگر: 4500 نفر

داور: اشکان خورشیدی - کمک داوران: سعید زارع ، جلیل شعرانی.

کارت زرد: مصطفی حاجتی دقیقه 74،علی رضا جهانبخش دقیقه 83،علی رضا نظیف کار دقیقه 92 (داماش) - پیام صادقیان دقیقه 86 (ذوب آهن)

ذوب آهن:

گئورگ كاسپاروف،سپهر حيدري،محمد صلصالي،محمد برجلو،سينا عشوري،قاسم حدادي‌فر،محسن مسلمان،مهدي رجب‌زاده( از دقیقه 72 فرشاد بهادرانی)، اسماعیل فوفانو(پیام صادقیان از دقیقه 40)،احسان پهلوان(از دقیقه 46 علی رضا محمد)،اسماعیل فرهادی.

سرمربی: فرهاد کاظمی.

داماش:

حسن رودباريان،عليرضا نظيف‌كار،مرتضي ابراهيمي، حسین کوشکی( از دقیقه 77 هادی سهرابی)،ابوذر رحیمی،محمد آبشك، محمدرضا مهدوي،عليرضا جهانبخش،مصطفي حاجتي،سعید حلافی( از دقیقه 60 حسین ابراهیمی)،امین متوسل زاده.

سرمربی: حمید درخشان.

شرح بازی:

جدال دو تیم سیزدهم و پانزدهم جدول در اصفهان در حالیت اتفاق افتاد که ذوب آهن تاکنون در خانه به داماش نباخته بود. مورد عجیب دیدارهای دو تیم بدون گل و طبعاً سرد بودن بازی های دو تیم در دو فصل گذشته بود، جایی که در سه دیدار اخیر دو تیم تنها دو گل آن هم در یک بازی به ثمر رسیده بود و دو دیدار اخیر این تیم‌ها نیز با تساوی بدون گل به پایان رسیده است. رکورد منحصر به فردی که داماش و ملوان از خود در برابر هم به جای گذاشته بودند 212 دقیقه بدون رد و بدل کردن گل به هم بود.

نیمه نخست:

 مسابقه به سیاق گذشته دو تیم سرد و بی روح آغاز شد. اما شوک ابتدای بازی نوید یک مسابقه پر هیجان و زیبا را می داد، جایی که در دقیقه 10 بازی اسماعیل فونانو از حفره خط دفاعی داماش که همه به گمان آفساید در جای خود میخکوب شده بودند گذشت و درون محوطه شش قدم با رودباریان تک به تک شد، در این لحظه در حالی که همه منتظر به ثمر رسیدن گل نخست ذوب آهن بودند در کمال ناباوری رودباریان توانست توپ را به سادگی هر چه تمام تر مهار کند. نکته جالب در این صحنه خونسردی وحشتناک رودباریان در این صحنه بود! این موقعیت آنقدر تاثیر گذار بود که موجب شد تا پایان نیمه نخست هرگز فونافو خود را پیدا کند و کاظمی را واداشت تا در دقیقه 40 او را از زمین بیرون بکشد. در ادامه شاید مهمترین موقعیت بازی را باید تک به تک متوسل زاده با کاسپاروف در دقیقه 45 بدانیم که متوسل زاده به راحتی توپ را تقدیم دروازه بان ذوب کرد. تنها اتفاق ویژه این نیمه اضافه شدن 45 دقیقه دیگر به بی گلی دو تیم باید بدانیم، یعنی 257 دقیقه بدون گل!

نیمه دوم:

 این نیمه به نسبت نیمه اول جذاب تر از آب در آمد و در این میان تعداد موقعیت های حساس ذوب آهن بیشتر و خطرناک تر از داماش بود. اما استرس و دست پاچگی ذوبی ها از یک سو و سد محکمی به نام رودباریان از سوی دیگر موجب شد تا اصفهانی ها نتوانند از موقعیت های خطرناکی که در بیست دقیقه ابتدایی این نیمه برایشان بدست آمود استفاده نمایند. پس از آن در ادامه داماشی ها خود را بر حریف دیکته کردند و کسب چند کرنر پیاپی و دو ضربه ایستگاهی خطرساز حاصل این برتری نسبی شمالی ها بر ذوب آهن بود. بازی در حالی که رو به پایان بود و همه منتظر سوت داور برای سومین صفر صفر دو تیم بودند، ضربه تمام کننده اسماعیل فرهادی پیام آور شادی برای مردمان دیار دیار نصف جهان بود. این گل سه امتیازی امیدها را برای ماندن ذوب آهن در لیگ به اردوی آنها بازگرداند و در سوی دیگر ناقوس خطر را برای داماش به صدا در آورد. حالا باید دید با این سیستم فاجعه بار درخشان و فقر گلزنی و امتیاز گیری اش، همچنان مدیران داماش اصرار بر ماندن وی خواهند داشت؟

شرح گلها:

 ذوب آهن 1-0 داماش: فرار در عمق اسماعیل فرهادی از جناح راست داماش درون محوطه شش قدم ادامه یافت و در حالی که مدافعان داماش کاری غیر از تماشا در این صحنه نداشتند، ضربه تمام کننده او از فراز دستهای رودباریان وارد دروازه داماش شد.

بهترین بازیکن:

اسماعیل فرهادی، بازیکنی که در واپسین لحظات گل برتری و سه امتیازی ذوب آهن را به ثمر رساند. هر چند که نباید از بازی خوب رودباریان و واکنش های دیدنی او بی تفاوت گذشت.
اتفاق ویژه: حدود 4 هزار کارگر کارخانه ذوب آهن برای تشویق تیم به ورزشگاه فولادشهر آورده شده بودند. این حرکت موجب شد تا رکورد حضور در ورزشگاه برای ذوب آهن در دیداری به غیر از مقابله با استقلال و پرسپولیس بشکند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها